وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 23:27   |   کد مطلب: 10797
 کتابخانه عمومی بعثت روستای سیدشهاب در تویسرکان افتتاح می شود
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان از افتتاح کتابخانه عمومی بعثت روستای سیدشهاب در این شهرستان همزمان با هفته کتاب خبر داد.

به گزارش نافع، زری بیات در گفت و گو با خبرنگار رودآور با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در هفته کتاب در تویسرکان برگزار می شود، اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از کتابخانه عمومی بعثت روستای سیدشهاب که به عنوان ششمین کتابخانه تویسرکان محسوب می شود یکی از این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این کتابخانه چهار میلیون تومان از سوی دهیاری روستا هزینه شده است، تصریح کرد: در مرحله اول تاکنون بیش از 15 میلیون تومان نیز در راستای تأمین کتاب و تجهیزات مربوط به کتابخانه ها از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان هزینه شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان افزود: با توجه به اینکه در روستاها، فضاهای کالبدی فرهنگی به کتابخانه‌ها و مساجد خلاصه می‌شود، پیش بینی می شود که استقبال و توجه به این اماکن قابل توجه و چشمگیر باشد.

بیات با تأکید بر اهمیت مطالعه برای هالی روستاها به ویژه دختران و زنان روستایی و کودکان و نوجوانان گفت: اهمیت این کتابخانه ها بعد از تأسیس به نقش کتابداران آن هاست که با مردم، زنان و کودکان و نوجوانان ارتباط مناسب برقرار کند و ما به نقش کلیدی کتابدار ایمان داریم. 

وی با بیان اینکه کتابخانه نیاز امروز و فردای ما است، ابراز کرد: بی توجهی به کتاب و کتابخوانی بزرگترین معضل و دغدغه جامعه بشری است. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان هفته کتاب را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه شدن کتابخوانی، فرهنگ سازی در مقوله اهدای کتاب، معرفی فعالیت کتابخانه های عمومی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف جامعه و منابع اطلاعاتی دانست.

بیات از آغاز برنامه‌های هفته کتاب از 24 آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال فرهنگ باید متناسب با نام‌گذاری آن، فرهنگ مطالعه کتاب در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره روزشمار هفته کتاب عنوان کرد: 24 آبان با شعار «کتاب، مسجد و محرم»، 25 آبان با شعار «کتاب، آگاهی و سبک زندگی»، 26 آبان با شعار «کتاب، فرهنگ و صنعت» و 27 آبان با شعار «کتاب، مدرسه، دانشگاه و حوزه» است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان، محوریت برنامه‌های 28 آبان را با شعار «کتاب، پدیدآورندگان، خادمان و پیشکسوتان حوزه نشر»، 29 آبان با شعار « کتاب، روستا و عشایر» ، 30 آبان با شعار «کتاب و شهروند» و یک آذر را با شعار «کتاب، رسانه و فناوری‌های نوین» بیان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما