وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 21:52   |   کد مطلب: 10792
 320 دانشجوی همدان فرصت حضور در خانه خدا را یافتند
مدیرحج و زیارت استان همدان گفت: به دنبال قرعه کشی بین سه هزار دانشجوی متقاضی دانشگاه های این استان برای حضور در خانه خدا 320 نفر انتخاب شدند.

به گزارش نافع، محسن ساغرچی افزود: قرعه کشی از دانشجویان متقاضیان حج عمره روز گذشته در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد که 320 نفر از دانشجویان فرصت حضور در خانه خدا را یافتند.

وی یادآوری کرد: پیش ثبت نام از متقاضیان حضور در سرزمین وحی از 14 آبانماه امسال آغاز شده و تا 24 ام همین ماه ادامه دارد و متقاضیان باید برای وارد کردن اطلاعات به سایت http://fakher.haj.ir مراجعه نمایند.

مدیرحج و زیارت همدان اضافه کرد: اولویت های یک تا 600 می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن اطلاعات هویتی خود نسبت به پیش ثبت نام برای اعزام فردی یا گروهی اقدام کنند.

ساغرچی تاکید کرد: این اقدام تنها به منزله پیش ثبت نام برای ارزیابی شمار متقاضیان به اعزام به خانه خدا بوده و به هیچ عنوان به منزله تعهد سازمان حج و زیارت برای اعزام متقاضیان در عمره پیش رو نیست.

وی بیان کرد: امسال اولویت های یک تا 350 در قالب کاروان های عمره مفرده از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی می شوند که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت، این آمار با نظر سازمان حج و زیارت کشور افزایش می یابد.

وی گفت: با وجود کاهش آمار شمار اعزامیان به خانه خدا ولی مجموع پروازهای همدان به مقصد عربستان 60 درصد افزایش داشته و زائران کردستان نیز از همدان راهی خانه خدا می شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه ای در مدینه منور و تخریب برخی از هتل های مجاور این طرح هم اینک با مشکل اقامتگاه برای زائران عمره مفرده مواجه هستیم.

مدیر حج و زیارت استان همدان با ذکر اینکه اعزام به خانه خدا از اواخر آذرماه آغاز می شود خاطرنشان کرد: عمره سال گذشته 10 هزار و 300 نفر از همدان عازم سرزمین وحی شدند که این آمار امسال به حدود 16 هزار نفر رسیده است.

دیدگاه شما