وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 14:01   |   کد مطلب: 10785
امر به معروف و نهی از منکر عامل حفظ اسلام وسلامت جامعه
امام جمعه شهر قهاوند گفت: اگر دنبال حفظ اسلام و سلامت جامعه هستیم راهش امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش نافع به نقل از جهاد پرس حجت الاسلام حسین محققی گفت:گرچه ممکن است تا حدی با منافع افراد برخورد داشته باشد ممکن است اهانت،اخم و مسخره کردن و خطر های دیگری در پی داشته باشد . 

وی افزود:بوسیله امر به معروف چه مقدار از لقمه های حرام و صحبتهای حرام گوش دادن های حرام و نگاههای حرام و مجالس حرام که عامل بدبختی افراد و جامعه است جلو گیری می شود.

محققی گفت: اگر دنبال حفظ اسلام وسلامت جامعه هستیم راهش امر به معروف و نهی از منکر است.گرچه ممکن است تا حدی با منافع افراد برخورد داشته باشد ممکن است اهانت،اخم و مسخره کردن و خطر های دیگری در پی داشته باشد .

امام جمعه شهر قهاوند افزود:  حضرت امیرالمومنین(ع) در زمان حکومت خودشان وارد بازار می شدند به کسانی که جنس خودشان را در سایه می فروختند تا عیبش مخفی بماند یا جنس خوب در منظر خریداران و جنس نامرغوب را زیر آن قرار می دادند هشدار می داد.

حجت الاسلام محققی افزود: از نکات درس آموز عاشورا مبارزه امام حسین(ع) با ظلم دستگاه حکومتی بنی امیه بود ودر این مسیر امام حسین (ع) حتی با کمی و قلت عده وعده لحظه ای به دنبال آشتی و تعامل با دشمن نبودند.

وی گفت: در مقابل راههای مصلحت آمیز محمد حنفیه وسایرین حضرت می فرمایند:لولم یکن فی الدنیا ملجا و لا ماوی لما بایعت یزیدبن معاویه اگردر دنیا هیچ پناهگاهی نداشته باشم با یزید بیعت و معامله نمی کنم

امام جمعه شهر قهاوند افزود: در مسیر قیام و حرکت و نهضت امام حسین(ع) فقط مبارزه و شهادت تعریف شده بود ، اخرج الی العراق ان الله شاء ان یراک قتیلا:خداوند می خواهد تورا کشته ببیند.

وی در پایان گفت:به غیر از شهادت نتیجه لازم از عاشورا بدست نمی آمد ولذا امام حسین می فرمایند:ایها الناس فمن کان منکم یصبر علی حد السیف وطعنالا سنه فلیقم معنا هرکس در مقابل تیزی شمشیر و نوک نیزه ها صبر دارد با ماقیام نماید و چون با شهادت نتیجه و هدف حاصل می شد برای انجام این تکلیف لحظه ای تردید به خود راه ندادند.عظمت دشمن و تنهایی شان ترس به دلشان نیانداخت وکم بودن عده خود را مجوزی برای راههای مسالمت آمیز قرار ندادند.

 

دیدگاه شما