وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 18 آبان 1393 ساعت 09:47   |   کد مطلب: 10741
نظارت تخصصی در حوزه مداحی باید به شکل ویژه انجام شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: فعالیت در حوزه مداحی تخصصی است و باید نظارت ها و سازماندهی ها در این حوزه به شکل ویژه انجام شود.

به گزارش نافع، حجت الاسلام علی دشتکی در نشست استانی ستاد انتخابات کانون مداحان استان همدان با اشاره به ماهیت فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمینه فرهنگی و دینی همانگونه که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است از حساسیت بالایی برخوردار است و رسالت دستگاه های متولی را در این حوزه بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دشمن با جدیت زیادی وارد شده ادامه داد: باید در ارکان دینی از جمله مروجین، مبلغین و تشکل های دینی و مذهبی تبلیغات لازم را به عمل آورد زیرا که دشمن نیز با برنامه ریزی این حوزه را مورد هجوم قرار می دهد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه باید سازماندهی و برنامه ریزی مناسب در حوزه فرهنگی و دینی به عنوان یک اولویت باشد، ادامه داد: به همین منظور شوراهای مختلفی به منظور نظارت، برنامه ریزی، سامان دادن و اجرا در زمینه های مذهبی و فرهنگی از جمله شورای مبلغین و روحانیون، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان تشکیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کار در حوزه مداحی تخصصی است، باید نظارت ها و سازمان دهی ها در این امر به شکل تخصصی انجام و براساس دستورالعمل ها در قالب کانون مداحان عملی شود.

 

برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان استان همدان

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه به سومین دوره انتخابات کانون مداحان در استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: این انتخابات ۱۲ دی ماه سال جاری در استان همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به وظایف مختلف کانون مداحان، عنوان کرد: نظارت و کنترل بر فعالیت ها و امور مداحان، تغذیه فکری و آموزش صحیح به آنها، توجه به محتوای مداحی ها و اشعار، آسیب شناسی و آسیب زدایی از جمله اقدامات این کانون است.

وی با دعوت از افراد با انگیزه، توانمند و با بصیرت در زمینه مداحی، گفت: حفظ و نظارت مراسم دینی و مذهبی از سوی مردم و همچنین حضور خود مردم در این مراسم نیز می تواند موثر باشد.

دشتکی با بیان اینکه تکلیف مداری، وظیفه و مسئولیت اعضای ستاد انتخابات کانون مداحان است، افزود: ارگان ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان تبلیغات، اداره اطلاعات، فرمانداری و نیروی انتظامی احاطه لازم را در موضوعات مختلف دارند و شورای هیئات اهل فن و صاحب نظر هستند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه افرادی با توان لازم و بهره مند از فرصت های مناسب باید در جایگاه مداحی قرار گیرند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز هر چه در توان دارد برای حمایت از کانون مداحان به کار خواهد گرفت تا انتظارات لازم در این حوزه برآورده شود و به نتیجه مطلوب برسیم.

 

شناسایی هزار و ۶۶۰ مداح در استان /  مداحان بر اساس اعتقاد و باور وارد کار مداحی شوند

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان نیز با اشاره به اینکه تعداد اعضای کانون مداحان براساس جمعیت شهرستان ها تعیین می شود، عنوان کرد: آمار کل مداحان ثبت شده در استان همدان یک هزار و ۶۶۰ نفر است.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به فعالیت های مهم ستاد مداحان ادامه داد: تشکیل ستاد انتخابات در سازمان تبلیغات شهرستان، اعلام رسمی تعداد مداحان در سطح شهرستان ها، فضاسازی و پوشش خبری از طریق نشست های خبری، ابلاغ شرایط ثبت نام کانون مداحان و زمان آن از اهم فعالیت های برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مداحی، فعالیتی اعتقادی است، گفت: از آنجایی که مداحی کاری اعتقادی است، فرد باید بر اساس اعتقاد و باور وارد کار شود تا حرمت ها رعایت و کانون مداحانی توانمند، مستعد و باانگیزه تشکیل شود.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما