وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 16 آبان 1393 ساعت 13:53   |   کد مطلب: 10677
 پیش فروش قبر در باغ بهشت همدان نداریم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: چیزی به اسم پیش فروش قبر در باغ بهشت همدان نداریم.

حجت الاسلام "حاجی زین العابدینی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان از ممنوع بودن رزرو قبر خبر داد و افزود: با توجه به فتواهای اخیر، در حال حاضر افراد نمی توانند در باغ بهشت قبر پیش فروش کنند.

وی در ادامه وقف را حبس عین مال و استفاده از منافع آن دانست و افزود: با توجه به فرمایشات بزرگان اسلام، اگر سنت وقف در جامعه جاری و به عنوان یکی از واجبات به آن نگاه شود با توجه به نیازهای متعدد جامعه دیگر نیازمندی نخواهیم داشت.

وجود 700 موقوفه در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تعداد موقوفه های استان را 700 مورد عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از جمله دستگاه های بدهکار به اداره اوقاف استان را آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، اداره کار و رفاه اجتماعی و سازمان ورزش و جوانان خواند و تصریح کرد: با پیگیری های استاندار و طی جلسات مختلف با مدیران این دستگاه ها، قرار بر این شد این بدهی ها بزودی وصول شود.

حجت الاسلام زین العابدینی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند از نظر مالی پاسخگوی مردم باشد و باید برای افرادی که دغدغه های متعددی از جمله اشتغال را داشته فکر اساسی شود و جامعه ما به سمتی پیش رود که مشکل مالی نداشته باشد.

وی خواستار موقوفات در زمینه درمانی شد و گفت: در سال 92 و 93 بحث احداث بیمارستان در تهران و فارس مطرح شد که این طرح به استان های دیگر از جمله همدان نیز پیشنهاد شده است.

مدیرکل اوقاف استان همچنین به برگزاری مراسم ازدواج برای 60 زوج جوان در سالجاری اشاره و تصریح کرد: به منظور تامین اشتغال جوانان، 30 درصد از درآمدهای وقف ها برای سرمایه گذاری به این امر اختصاص یافته است.

هزینه برای تبلیغات و اطلاع رسانی سرمایه گذاری است

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی امر وقف، هزینه برای تبلیغات و اطلاع رسانی را سرمایه گذاری خواند و اظهار کرد: شیوه های تبلیغات قدیم جوابگو نیست و رسانه ها که حرف اول را می زنند باید نیت های روز جامعه را بهتر از قبل اطلاع رسانی کنند

حجت الاسلام زین العابدینی خواستار ترغیب و تشویق بیشتر مردم، نسبت به امر وقف شد و افزود: کار کردن بدون اطلاع رسانی بسته و نامطلوب خواهد بود و وقف نیز از ضروریات روز محسوب می شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما