وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393 ساعت 08:38   |   کد مطلب: 10616
نخستین زن شهید در کربلا
همسر عبدالله بن عمیر کلبی می گفت: بهشت گوارایت باد و از خداوندی که به تو پاداش بهشت را روز داد می خواهم مرا همراه با تو به بهشت ببرد.

همسر عبدالله بن عمیر کلبی به نام امّ وهب در کنار جسد او قرار گرفت و همان طوری که خون های او را از سر و صورتش پاک می کرد، می گفت: بهشت گوارایت باد و از خداوندی که به تو پاداش بهشت را روز داد می خواهم مرا همراه با تو به بهشت ببرد. شمر سخنانش را شنید و به برده خود دستور داد با عمود خیمه بر سر او بزند. وی با این ضربه به شهادت رسید، و او اولین زن از یاران امام حسین علیه السّلام بود که در روز عاشورا به شهادت رسید.

سر عبدالله بن عمیر را از تنش جدا نمودند و به سوی اردوگاه امام حسین علیه السّلام پرتاب کردند. مادرش سر را در آغوش گرفت و خون های آن را پاک کرد و عمود خیمه ای را برداشت و به سوی دشمنان رفت که امام حسین علیه السّلام با مشاهده وی از رفتنش به میدان جلوگیری کرد و به او گفت: برگرد خدا تو را بیامرزد به درستی که جهاد از شما ساقط است.

این زن فداکار در دعای خود چنین گفت: بار خدایا! دعایم را مستجاب کن، امام حسین علیه السّلام به او فرمودند: خداوند دعایتان را مستجاب می نماید.

پی نوشت: مقتل امام حسین علیه السّلام، ص۴۲-۴۳.
انتهای پیام/ر.ح 
 

دیدگاه شما