وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 00:14   |   کد مطلب: 10586
850 اثر برای شرکت در کنگره دریافت شده است
دبیر کنگره سراسری شهدای دانشجو و طلبه گفت: 850 اثر از طریق الکترونیکی و مکاتبه ای به دبیرخانه این کنگره در زمینه‌های مقاله، خاطره ، داستان نویسی، قطعه ادبی و شعر دریافت شده و آثار در حال بررسی توسط هیئت داوران می باشند.

به گزارش نافع به نقل از ملایری‌ها، علی رضایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به برکت خون شهدا و یاری این عزیزان مراسم کنگره سراسری شهدای طلاب و دانشجو در هفته آخر آبان ماه برگزار می گردد.

وی از دریافت 850 اثر از سراسر کشور یاد کرد و افزود: این اثرها از طریق الکترونیکی و مکاتبه ای به دبیرخانه این کنگره در زمینه‌های مقاله نویسی، خاطره، داستان نویسی، قطعه ادبی و شعر دریافت شده و آثار در حال بررسی توسط هیئت داوران می باشند.

دبیر کنگره سراسری شهدای دانشجو و طلبه عنوان کرد:با توجه به یکی از اهداف این کنگره که انتقال آرمان‌های شهدای دانشجو و طلبه به نسل جوان می باشد، تعداد سه هزار جلد از کتاب حرمان هور بر اساس خاطرات شهید احدی در بین دانش آموزان توزیع و مسابقه کتابخوانی برگزار می شود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای این کنگره را احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان دانست و بیان کرد: در  کنار این کنگره کرسی‌های هم اندیشی در مراکز آموزش عالی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می گردد.

رضایی یکی از آثار کنگره را دفن شهدای گمنام در دانشگاه آزاد ملایرعنوان و تاکید کرد: به برکت برگزاری این کنگره  و با پیگیری‌های انجام گرفته قرارشد که شهدای گمنام در دانشگاه ملایر دفن شوند که شاهد مراسم باشکوه تشییع این دو شهید در دانشگاه آزاد ملایر بودیم.

وی از اقدامات انجام گرفته کنگره یاد کرد و گفت: دیدار با وزیر ورزش یکی از اقدامات انجام گرفته در زمینه کنگره سراسری شهدای طلبه و انشجو می باشد که در این دیدار قرار شد برنامه ‌های متنوع ورزشی در این راستا انجام بذیرد.

دبیر کنگره سراسری شهدای دانشجو و طلبه تصریح کرد: همایش پیاده روی، برگزاری مسابقات ورزشی برای جانبازان و برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویان دختر از جمله اقدامات ورزشی می باشد که در این کنگره انجام می پذیرد.

وی افزود: در پایان این کنگره آثار برگزیده جمع بندی شده و در قالب یک کتابچه  چاپ می شود و در اختیار همگان قرار می گیرد.

رضایی از چاپ یک کتاب شهدا خبر داد و گفت: در این کتاب که درباره شهدای طلبه و دانشجو می باشد از خاطرات و زندگینامه شهدا به چاپ خواهد رسید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما