وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 آبان 1393 ساعت 12:24   |   کد مطلب: 10576
رییس شورای هیئات مذهبی استان همدان در گفتگو با نافع:
2200 هیئت مذهبی استان همدان در عاشورای حسینی ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند
2200 هیئت مذهبی استان همدان در عاشورای حسینی ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند
رییس شورای هیئات مدهبی استان همدان گفت: همزمان با عاشورای حسینی 2200 هیئت مذهبی استان همدان به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا ندای "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند.

به گزارش نافع، حسین شریفی در گفتگو با خبرنگار ما، عاشورا را مکتب نجات بخش بشری و امام حسین(ع) را تنها کشتی نجات بخش انسان ها برشمرد و افزود: حادثه عاشورا بیشترین تأثیر را در جامعه بشری به جا گذاشته و تاریخ حادثه‌ای به عظمت عاشورا به‌یاد ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عاشورا، بیشترین دگرگونی را در دل ها ایجاد کرده و طبیعی است باید چنین حادثه‌ای را به بهترین شکل منعکس کرد، اظهار داشت: عزاداری های ما باید همراه با معرفت و بینش قیام اباعبدالله (ع) باشد.

حسین شریفی با اشاره به نقش هیئات مذهبی در ساماندهی برپایی مراسم روز عاشورا ابراز داشت: هیئات مذهبی کارآمدترین دستگاه معنوی در اجرای باشکوه مراسم عزاداری حسینی هستند که باید از این فرصت استفاده کرد.

این مسئول، با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: در روز عاشورای حسینی، هیئات مذهبی استان به اجرای برنامه های سوگواری و عزاداری در مناطق مختلف می پردازند که در همدان نیز این برنامه ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی(ره) به شکل منسجم و گسترده برگزار می شود.

وی همچنین به همزمانی مراسم عاشورای حسینی با روز 13 آبان اشاره و خاطرنشان کرد: در این روز علاوه بر اجرای برنامه های مختلف و سخنرانی که توسط نهادهای مرتبط  اجرا می شود، نماز ظهر عاشورا نیز با حضور هیئات مذهبی و گروه های مختلف مردم نیز برگزار خواهد شد.

 

ایستگاه های صلواتی مجوز فعالیت داشته باشند

رییس شورای هیئات مدهبی استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت ایستگاه های صواتی در ایام ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا تأکید کرد: فعالیت ایستگاه های صلواتی منوط به داشتن مجوز از سوی شورای هیئات مذهبی و سازمان زیباسازی شهرداری است که در غیر این صورت با افراد بدون مجوز برخورد خواهد شد.

حسین شریفی به فعالیت خودسرانه برخی از افراد در برپایی ایستگاه های صلواتی اشاره و تصریح کرد: برخی از ایستگاه های صلولتی اقدام به توزیع نذورات در ظروف پلاستیکی یک بار مصرف به جای ظروف گیاهی می کنند که تاکنون تذکراتی از سوی مرکز بهداشت داده شده است.

وی همچنین از توزیع اقلام مصرفی برای تهیه نذورات هیئات مذهبی خبر داد و یادآور شد: در سطح شهرستان همدان برای هیئات مذهبی 80 تن برنج، 40 تن روغن و 20 تن گوشت در نظر گرفته شده است.

گفتگو از فرشته درهم فروش

 

دیدگاه شما