وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 19:46   |   کد مطلب: 10468
مسوولان روسی برای مراودات تجاری کالا با استان همدان اعلام آمادگی کردند
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان از اعلام آمادگی مسوولان استان سوردلوفسک روسیه برای مراودات تجاری و واردات محصولات تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از همدان پیام، خسرو سامری درباره تصمیمات نشست استاندار و هیات همراه با مسوولان استان سوردلوفسک روسیه افزود: در این نشست مذاکرات کلی در زمینه توسعه همکاری ها و آغاز اقدام مشترک بین دو استان در نظر گرفته شده و هر دو استان در مباحث علمی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری با یکدیگر تبادل نظر داشتند.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد یک برنامه برای اقدامات بعدی این دو استان در چند روز حضور هیات اقتصادی همدان در روسیه تفاهم نامه ای بین طرفین تدوین شود تا در پایان سفر با امضای این تفاهم نامه، نقشه راه توسعه بین دو استان همدان و سوردلوفسک روسیه و سایر ارتباطات تبیین شود.

سامری درباره مباحث مطرح شده در حوزه سرمایه گذاری بین دو استان نیز اضافه کرد:هر دو طرف به ویژه طرف روسی علاقمند سرمایه گذاری استان همدان در صنایع معدنی و کشاورزی و دیگر صنایع بود.

وی اظهار کرد: طرف روسی علاقمندی خود را بر واردات محصولات کشاورزی از استان همدان اعلام داشته که خواستار توسعه آن است.

سامری گفت: البته در زمینه توسعه صنایع سنگین، معدنی و ارتباطات هم روسی ها علاقمند همکاری با استان بودند.

وی از حضور سرمایه گذاران روسی در استان همدان خبر داد و اضافه کرد: در همایش سرمایه گذاری که اواخر آذرماه در استان همدان برگزار خواهد شد، سرمایه گذاران روسی نیز اعلام آمادگی خود را برای حضور در آن همایش اعلام داشته اند و ما نیز از آنان دعوت کردیم.

سامری درباره گسترش روابط فناورانه بین دو استان نیز گفت: در این نشست دو ساعته استاندار و هیات همراه و طرفین روسی به تشکیل اتاق های مشترک تجاری استان همدان و سوردلوفسک نیز اشاره شد و قرار شد دو طرف در پایان سفر نقشه راهی را برای این مهم تبیین کنند.

وی از دیگر برنامه های این سفر اقتصادی را بازدید از دانشگاه بزرگ اورال روسیه که مرکز علمی فرهنگی و ثقل علمی است عنوان کرد و افزود: دومین روز از سفر هیات 25 نفره استان همدان به روسیه پرکار بوده است.

بر اساس این گزارش هیات اقتصادی استان همدان به ریاست استاندار در نشست های کاری دیروز تفاهم نامه ای را برای گسترش ارتباطات به عنوان نقشه راه بین دو استان همدان و سوردلوفسک روسیه تبیین کردند.

پیش از سفر هیات اقتصادی استان به روسیه، استاندار هدف این سفر را توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی اعلام کرده بود.

'محمدناصر نیکبخت' گفته بود که همدان قابلیت تامین بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی مورد نیاز استان سوردلوفسک روسیه را دارد.

پس از دیدار هیات 25 نفره استان همدان با سفیر ایران در روسیه در روز اول و طرح موضوعات کلی و چگونگی برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشور روسیه، هیات اعزامی در روز دوم، میز کاری شلوغی را دنبال کردند.

در روز دوم استاندار همدان به استان سوردلوفسک روسیه سفر کرده و میز مشترک کاری با یوگنی کویداشف استاندار این استان، آندری سوبولف وزیر روابط اقتصادی و بین المللی سوردلوفسک، وزیر صنایع و دو کارخانه دار بزرگ این استان نشست مشترک داشته است.

دیدگاه شما