وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 00:18   |   کد مطلب: 10422
مانور بزرگ امداد و نجات در دانشگاه آزاد تويسركان برگزار شد
به مناسبت هفته كاهش بلاياي طبيعي و با حضور مسئولين دانشگاه آزاد اسلامی تويسركان، مانور بزرگ امداد و نجات در محوطه واحد تويسركان برگزار شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، رامين اسدبگي دبير كانون دانشجويي هلال احمر دانشگاه آزاد تويسركان در حاشیه این مانور كه با حضور هفت دستگاه امداد رسان در واحد تويسركان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این تمرین ارزیابی توانمندی ها و نقاط قوت كانون دانشجويي هلال احمر دانشگاه آزاد تويسركان برای پاسخ گویی در مواقع اضطراری است.

وی تصریح کرد: دستيابي دستگاه هاي امدادي به آمادگي لازم در راستای كاهش تلفات و خسارات ناشي از حوادث و بلاياي طبيعي از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

دبير كانون دانشجويي هلال احمر دانشگاه آزاد تويسركان افزود: برای مقابله با حوادث باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا به نقطه آرمانی برسیم و در خصوص آمادگی و پیشگیری در برابر بلایا باید برنامه ریزی بیشتری انجام دهیم و آموزش های همگانی در جامعه نهادینه شود.

اسدبگی همچنين ابراز کرد: ظرفیت خوبی در كانون دانشجويي هلال احمر اين واحد دانشگاهي برای مقابله با حوادث وجود دارد که با برنامه ریزی صحیح و بهتر از گذشته می توانم این پتانسیل را فعال کرد.

وی ارائه آموزش هاي امدادي لازم به عموم مردم بويژه دانشجويان را در راستاي حفظ جان خود و اطرافيانشان بسيار مهم برشمرد و افزود: بايد با آموزش نحوه ي افزايش ايمني به مردم زمينه ي پيشگيري از وقوع هرگونه تلفات جاني و مالي را فراهم نماييم.

در این تمرین یک زلزله به صورت نمادین حادث و 30 نفر صدمه دیدند، يك دستگاه خودرو واژگون و دچار آتش سوزي شد و يك دستگاه ديگر در اثر برخورد با موانع دچار حادثه شد كه مصدومان با استفاده از قيچي نمودن درهاي خودرو نجات يافتند.

در بخش ديگري از مانور مصدومان كوهنوردي كه بصورت نمادين دركوه گرفتار شده بودند از طبقه چهارم ساختمان علوم پايه بوسيله تجهيزات امدادي به پائين انتقال يافتند، در نتیجه گروه های امداد و نجات شامل گروه های ارزیاب، نیروهای انتظامی، اورژانس، بهداشت و درمان و هلال احمر کمک رسانی کرده و در نهایت یک اردوگاه اسکان اضطراری با همه تجهیزات آماده شد.

بنا به گزارش رودآور كانون دانشجويي هلال احمر واحد تويسركان داراي 294 نفر عضو فعال مي باشد كه در اين مانور تعداد 35 نفر شركت كرده بودند.

دیدگاه شما