وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 آبان 1393 ساعت 13:45   |   کد مطلب: 10367
 الوند همدان در بجنورد بازنده شد اما مردانه
تیم فوتبال الوند در نخستین بازی خارج از خانه برابر تیم گرند بجنورد تن به شکست دو بر یک داد که به هیچ وجه مستحق این باخت نبود.

به گزارش نافع،مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور امسال با تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران با حضور 40 تیم و در چهار گروه برگزار می‌شود.

از این تعداد تیم بنا بر تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال 10 امتیاز لیگ دسته دومی به 10 استانی که در هیچ رده باشگاهی تیم فوتبال نداشتند اعطا شد.

بر این اساس استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان و مرکزی که چند سال قبل به دلیل نداشتن تیم در لیگ ‌برتر و لیگ یک امتیاز تیم‌های دسته دومی به آنها اهدا شد.

تیم تازه سقوط کرده الوند همدان که با حواشی مختلف به لیگ دسته دوم سقوط کرد و بعد از طی ماجراهای زیادی برای باقی ماندنش در خانه، بعد از حرف و حدیث‌های فراوان موفق شد تیم خود را برای حضور در این سطح از رقابت‌ها آماده کند.

وجود فرصت کم برای تمرینات بدنسازی و برگزاری مسابقات تدارکاتی باعث شد تا تنها کمتر از 60 روز منوچهر بیگم‌جانی و همکارانش فرصت بستن یک تیم لیگ دسته دومی داشته باشند.

 

 

در این فرصت اندک ضمن پرداختن به آماده‌سازی بدنی و تاکتیکی هشت مسابقه تدارکاتی با تیم‌های سطوح مختلف انجام شد تا با آمادگی نسبی وارد گردونه سخت لیگ دسته دوم شوند.

در دو هفته ابتدایی، الوندی‌ها با دو تساوی خانگی برابر تیم‌های شهدای جویبار و شهرداری دزفول به حداقل امتیازها راضی شدند تا دلخوش هفته‌های دیگر این رقابت سخت شوند.

الوندی‌ها با سفر یک هزار و 200 کیلومتری به شمال شرقی ایران رفتند تا برابر تیم تازه لیگ دومی گرند بجنورد به میدان بروند.

برگزاری این مسابقه فارغ از نتیجه، شرایط بسیار بدی را برای تیم الوند رقم زد تا نخستین باخت این تیم فوتبالی رقم بخورد و حواشی موجود در خارج از زمین به نماینده فوتبال همدان ضربه بزند.

به گفته مسئولان تیم الوند، شهرستان بجنورد اصلاً توانایی برگزاری یک مسابقه در سطح لیگ دسته دوم را با شرایط موجود ندارد.

تأخیر 35 دقیقه آمبولانس، زمین بازی با بیش از 20 نقطه خاکی و بدون چمن، نداشتن رختکن، نبود سرویس بهداشتی و دوش، نزدیکی تماشاگران در نیمکت تیم میهمان و نبود یک نیکمت مناسب همه و همه مسائلی بود که تا قبل از شروع سوت داور در بجنورد شرایط روانی را برای الوندی‌ها رقم زد.

اعضای تیم الوند معتقد هستند که مسطح نبودن زمین ورزشگاه تختی بجنورد باعث شد تا موقعیت‌ها گلزنی هر دو تیم به دفعات از بین برود و در این بین سهم الوندی‌ها بیشتر از میزبان خود بود که منجر به آن شد تا با اشتباه داوری خطای هند دروازه‌بان الوند و ضربه مستقیم از روی خط کرنر گل نخست بجنوردی‌ها رقم بخورد.

در نیمه دوم بازی هر دو تیم دو بار موفق به گلزنی شدند که امیر محمدی هافبک تیم الوند موفق شد نخستین گل الوند در این فصل را به ثمر برساند.

اما بی‌دقتی مهاجمان الوندی‌ها و شرایط نامطلوب زمین موجب شد تا مسابقه‌ای که باید با برد برای این تیم رقم می‌خورد با شکست دو بر یک عوض شود.

گل سالم الوندی‌ها به بهانه آفساید که توسط مصطفی قیصری به ثمر رسید از مسائل دیگری بود تا همه دست به دست هم بدهند تا نخستین شکست الوند در بجنورد رقم بخورد.

این شکست ثابت کرد که در رشته مهیج فوتبال کسی به بازی زیبا و حملات پرتعداد امتیازی نمی‌دهد و نتیجه‌گرا بودن تیم‌ها در فوتبال باعث شده تا سه امتیاز هر بازی فقط به تیم برنده داده شود و بیننده با نحوه این برد و چگونگی گل کاری ندارند.

به اعتراف کارشناسان فوتبال استان، تیم الوند در سه بازی ابتدایی خود در لیگ دسته دوم مستحق کسب دو تساوی و یک باخت نبوده و به راحتی با استفاده از فرصت‌های به دست آمده و عدم بی‌دقتی بازیکنان تیم می‎‌توانست وضعیت بهتری از حال داشته باشد.

در هفته سوم در گروه چهارم لیگ دسته دوم به جز مسابقه الوند سه مسابقه برگزار شد که طی آن شهرداری دزفول در خانه با شکست پرگل برابر تیم سپیدرود رشت مغلوب شد.

در ادامه این هفته عصر چهارشنبه تیم صدرنشین خونه به خونه مازندران با دو گل تیم هف سمنان را شکست داد و تیم بهمن شیراز با یک گل شهدای جویبار را از پیش رو برداشت.

از سوی دیگر با اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران حذف تیم گهر دورود از جدول مسابقات لیگ دسته 2 گروه چهار این رقابت‌ها با 9 تیم برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال الوند با قبول این شکست در جدول رده‌بندی گروه سقوط کرد و با کسب دو امتیاز در رده هفتم جدول دهمی گروه چهارم قرار گرفت.

در چارچوب هفته چهارم لیگ دسته دوم تیم فوتبال الوند همدان روز دوشنبه 5 آبان از ساعت 15 در ورزشگاه شهید مفتح همدان باید از تیم مدعی بهمن شیراز پذیرایی کند.

دیدگاه شما