وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 آبان 1393 ساعت 14:41   |   کد مطلب: 10356
آیین بزرگداشت رحلت آیت الله مهدوی کنی در مسجد جامع همدان برگزار می شود
استاندار همدان گفت:آیین بزرگداشت رحلت آیت الله مهدوی کنی روز یکشنبه چهارم آبان ماه در مسجد جامع همدان برگزار می شود و همه مسوولان باید حضوری باشکوه در این آیین داشته باشند.

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: این عالم ربانی یار خوب امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند و با دلبستگی به نظام برای این کشور خدمات ارزنده ای داشتند.

وی اضافه کرد: حقوق این افراد نیز تامین شده و به طور رسمی به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ خواهد شد.

استاندار همدان در مورد بودجه سال 94 گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با هماهنگی و رایزنی با نمایندگان خواسته ها و نیازهای استان همدان را اعلام کنند.

نیکبخت با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در نشست ها در مورد بودجه سال 94 مطلع باشند گفت: مدیران در مورد سدها، امور زیربنایی و طرح های مهم و جذب اعتبار برای این طرح ها با نمایندگان هماهنگی و پیگیری لازم را داشته باشند.

وی حضور مدیر عامل بانک ملی ایران در همدان را پر برکت دانست و گفت: در نشستی که با عبدالناصر همتی برگزار شد توافقات خوبی در مورد برخی از طرح های استان انجام شده است.

استاندار همدان افزود: مدیر عامل بانک ملی ایران در مورد طرح ویان، شایان سام ملایر ، رزن صاف و برخی از طرح های دیگر نیز نظر مساعد داشتند و برای کمک به اجرای این طرح ها موافقت کردند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جهاد کشاورزی در زمینه آبیاری تحت فشار در این شهرستان عملکرد مناسبی نداشته است و هر یک از کارشناسان در این زمینه سلیقه ای برخورد می کنند.

'بهروز نعمتی' افزود: در آبیاری تحت فشار دولت 85 درصد و خود کشاورز 15 درصد را پرداخت می کند که این موضوع در شهرستان اسدآباد اتفاق نمی افتد.

وی مطالبات ذرت کاران و سلیقه ای عمل کردن در زمینه چغندرکاران را از دیگر مشکلات این شهرستان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: در سال جاری در کل کشور 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده که چهار هزار هکتار آن معادل یک پنجم مربوط به این استان بوده است.

'علیرضا رنجبر ضرابی ' افزود: خرید ذرت توسط تعاونی های روستایی انجام می شود و مطالبات معوقه ذرت کاران 45 میلیارد ریال است که هفته آینده پرداخت خواهد شد.

هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور نمایندگان برخی از شهرستان ها و مدیرعامل بانک ملی ایران برگزار شد.

دیدگاه شما