وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 آبان 1393 ساعت 23:07   |   کد مطلب: 10415
آیت‌الله مهدوی‌کنی برای رضای خدا کار می کرد
امام جمعه زنجان گفت:آیت‌الله مهدوی‌کنی در کنار تمام این تکالیف برای رضای خدا کار می‌کرد و برای خدا می‌آموخت و آموزش می‌داد.

آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی در مسجد جامع همدان انسان‌های عالم را به سه دسته تقسیم کرد و در تشریح این مطلب اظهار داشت: دسته اول «عالمان ربانی» هستند، یعنی افرادی که برای خدا و رضایت او کار می‌کنند.

وی دسته دوم را «عالمان متعلم» خواند و گفت: این افراد همیشه و در همه جا به فکر یاد گرفتن هستند، به طوری که آنها را باید تشنه معرفت و آموزش قلمداد کرد.

امام جمعه زنجان دسته سوم را نیز «حزب باد» دانست و افزود: این گروه نه تنها ثبات عقیده و شخصیت ندارند که از ظرفیت کسب علم فیضی نبرده‌اند، به طوری که می‌توان آنها را به باطری خالی تشبیه کرد.

وی با بیان اینکه خدای متعال به همه انسان‌ها ظرفیت کسب علم را داده است، اضافه کرد: همه باید از این ظرفیت استفاده کنیم و در این مسیر بهترین تکیه‌گاه خدای بزرگ، رسول خدا و ائمه معصومین(ع) هستند.

خاتمی در ادامه آیت‌الله مهدوی کنی را «عالم ربانی» خواند و گفت: ایشان خود را از شاگردان مکتب امام صادق(ع) می‌دانستند و در کنار علم و معرفت جهاد در راه خدا را نیز در برنامه داشتند.

وی ادامه داد: با جرقه‌های انقلاب اسلامی، ایشان همواره همراه امام خمینی(ره) و اهداف ایشان بودند.

امام جمعه زنجان با اشاره به خدمات این عالم بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم و نظام افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی از استادش امام(ره) یاد گرفته بودند که «مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه».

وی ادامه داد: ایشان در کنار تمام این تکالیف برای رضای خدا کار می‌کرد و برای خدا می‌آموخت و آموزش می‌داد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی پایه‌گذار دانشگاه امام صادق(ع) بودند

خاتمی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی پایه‌گذار دانشگاه امام صادق(ع) بودند، افزود: در حال حاضر شاهدیم بهترین شاگردان این دانشگاه در وزارت امور خارجه و موقعیت‌های حساس نظام مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی مناسبت دیگر امروز را سالگرد مرحوم عسکراولادی دانست و عنوان کرد: تمام هم و غم مرحوم عسکراولادی نیز عمل به تکلیف بود.

امام جمعه زنجان تشکیل حزب موتلفه اسلامی را از فعالیت‎های مرحوم عسکراولادی دانست و گفت: تمام تلاش ایشان حرکت در خط امام راحل بود.

وی با بیان اینکه باید در راه ولایت بود، گفت: همواره باید در خط اعتدال و پشت سر مقام عظمای ولایت حرکت کرد تا به موفقیت دست یافت.

خاتمی در پایان سخنانش مهمترین دغدغه آیت‌الله مهدوی‌کنی را این دانست که انقلاب سر پا بماند و حرمت ولی فقیه حفظ شود.

دیدگاه شما