وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 آبان 1393 ساعت 11:49   |   کد مطلب: 10353
مراسم اعلان عزا و نمایش شور و شعور حسینی در کبودراهنگ
مردم روستاها و شهرهای کبودراهنگ با برگزاری مراسم اعلان عزا به استقبال ماه محرم می‌روند.

اعلان عزای هئیت‌های مذهبی شهرستان کبودراهنگ از چند روز گذشته آغاز شده و همزمان با روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه و روزهای اول ماه محرم، هئیت‌های عزاداری با برگزاری نوحه خوانی و سخنرانی اعلان عزا می‌کنند.

هرساله استقبال مردم کبودراهنگ برای ورود به ماه عزاداری امام حسین (ع) با نسب پرچم‌های عزاداری در درب مساجد، تکایا، منازل و محله‌ها در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه آغاز می‌شود.

امام جماعت روستای دستجرد کبودراهنگ در گفتگو با خبرنگار کورنگ گفت: مراسم ‘اعلان عزا’ در مسجد امام زمان (عج) روستای دستجرد از ساعت ۲۰ تا ۲۲ جمعه شب دوم آبان ماه با حضور عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) از روستای دستجرد و شهرها و روستاهای اطراف برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا عسگری افزود: هرساله در آستانه ماه محرم در یکی از روزهای پایانی ماه ذیحجه، مراسم ‘اعلان عزا’ به شکل باشکوهی در روستای دستجرد برگزار می شود که مهمانان زیادی از نقاط مختلف شهرستان در آن شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: این مراسم از دو بخش سخنرانی و نوحه سرایی تشکیل شده است که سخنران امسال این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی هشترودی است و آقایان حاج امیر نصرتی و کربلایی محمد فرشی مداحی و نوحه سرایی این مراسم پرفیض و معنوی را بر عهده دارند.

عسگری یادآور شد: شمار بسیاری از ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در این مراسم معنوی حضور پیدا می یابند بطوریکه ازدحام جمعیت به بیرون از مسجد نیز کشیده می شود.

زمان آئین‌ طشت‌گذاری و ورود به ماه عزاداری در روستای پیرانبار کبودراهنگ نیز پنج شنبه یکم آبان ماه اعلام شده است. این مراسم در ساعت نوزده و سی دقیقه امشب در مسجد امام حسین علیه السلام روستای پیرانبار با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی هشترودی و مداحی حاج محمد اسکندری اردبیلی برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما