وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 20:49   |   کد مطلب: 10242
آیت الله سبحانی صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کرد
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور پیامی صدور حکم اعدام شیخ نمر توسط حکومت عربستان را محکوم کرد.

در پیام آیت الله سبحانی آمده است: گزارش جانکاه درباره سرنوشت عالم ربانی، آمر به معروف و ناهی از منکر آیت الله شیخ نمر (حفظه الله من کل شر و مکروه) مأیه تاسف شد.

این پیام می افزاید: قرآن و احادیث اسلامی به همگان بالاخص به طبقه آشنا به کتاب و سنت دستور می دهد که امیران و حاکمان را نصیحت کنید، آیت الله شیخ نمر کاری جز نصیحت و ارشاد انجام نداده است.

در بخش دیگری از پیام آیت الله سبحانی آمده است: او پیوسته از حقوق غصب شده شیعیان سخن می گوید و نظام حاکم را بر نفی تبعیض دعوت می کند، نتیجه این کار تشویق و تقدیر است نه اعدام. 

به گزارش نافع به نقل ازدانا، آیت الله سبحانی دراین پیام تصریح کرده، تاریخ بهترین معلم و راهنماست، امیران سعودی تصور نکنند که با اعدام آیت الله نمر کار اعتراض به پایان می رسد، بلکه از هر قطره خون او پرخاشگری پدید می آید که پایه های حکومت حاکمان را سخت تر می لرزاند. 

در ادامه این پیام افزوده شده، پیشنهاد ما این است که برای روشن شدن مطلب برای همگان(هر چند برای ما روشن است) یک دادگاه صالحه از عالمان دینی دور از سیاست تشکیل شود، آنگاه موضوع را از دیدگاه کتاب و سنت بررسی کند.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: ما از عالمان اسلامی درکشور حجاز و غیره بالاخص حرمین شریفین درخواست می کنیم که صدای اعتراض خود را به گوش حاکمان برسانند و آنان را از این آدمکشی که قرآن درباره آن می فرماید: (مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا) باز دارند. 

دیدگاه شما