وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 09:25   |   کد مطلب: 10217
به مناسبت ایام محرم انجام می شود:
برپایی نمایشگاه عاشوراییان با 53 غرفه در همدان
برپایی نمایشگاه عاشوراییان با 53 غرفه در همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برپایی نمایشگاه عاشوراییان با 53 غرفه در همدان در ایام محرم الحرام خبر داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: نمایشگاه عاشورائیان ویژه ایام محرم در دو بخش برگزار خواهد شد که عمده آن نه به شکل عکس و پوستر و تابلو، بلکه به شکل زنده و با استفاده از هنرهای تجسمی و مفهومی و اجرای نمایش خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایش توسط یک گروه نمایشی و با سابقه که دارای تیمی 70 نفره است اجرا خواهد شد و همچنین در برگزاری نمایشگاه بخش کودک و نوجوان از توجه ویژه ای برخوردار خواهد بود.

دشتکی با اشاره به نحوه برپایی نمایشگاه عاشورائیان افزود: این نمایشگاه در مقابل سپاه استان و با مساحت دو هزار و 400 متر برپا خواهد شد که 1500 متر آن با ظرفیت حدود دو هزار و 500 تا سه هزار نفر و 900 متر برای برپایی 53 غرفه پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: غرفه ها با موضوعات مختلفی برپا خواهند شد که از جمله آنها می توان به غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، کودکان عاشورایی، بانوان عاشورایی، عفاف و حجاب، فرقه ها و مذاهب، آسیب های دینی، نماز عاشورایی، مهدویت، آثار مکتوب عاشورایی، نمادهای قدیمی عاشورا، هنرهای تجسمی عاشورا، آثار هیئت های مذهبی، آثار مداح ها، غرفه کتاب  و محصولات فرهنگی، نمایش آثار فرهنگ عاشورایی همدان در قرن اخیر، سیر تاریخی اسلام، غرفه بیداری اسلامی، غرفه های  مشاوره دینی و مشاوره خانواده و غیره اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به وجود هشت هزار و 500 نفر افراد تاثیرگذار در اقشار مختلف از جمله مبلغین عنوان کرد: استفاده از ابزارهای مختلف برای نشان دادن تاریخ و فرهنگ نهضت عاشورایی یکی از ضروریات است و همواره تاکید بر استفاده از ابزارهای هنری از جمله برپایی نمایشگاه و بهره گیری از نوآوری، ابتکار و خلاقیت در خلال آن از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است.

دشتکی یادآور شد: تاریخ شیعه هویت‌سازترین و پرمحتواترین تاریخ است و محرم و واقعه عاشورا نیز در آن مایه مباهات و افتخار است که بیشترین جلوه آن ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه اگر راه ایثار را انتخاب نکنیم، راه نجاتی نخواهیم یافت، ادامه داد: تاریخ نهضت عاشورا تنها برای شیعیان نیست، بلکه مبین راهی به آینده و سعادت و کمال انسان ها است و چنین تاریخی باید به همه جهانیان عرضه و نشان داده شود.

وی ابراز داشت: بهره گیری از تمام امکانات برای تبلیغ فرهنگ عاشورا به خصوص ایثار و شهادت ضروری است.

شایان ذکر است، نمایشگاه عاشوراییان از دوم تا نهم آبان به مدت هشت روز و با حضور 120 مهمان خارج از استان در همدان برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما