وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 24 مهر 1393 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 10177
مسجد، منبر و هیئت خمیرمایه فرهنگ دینی و تأثیرگذارترین رسانه جهان شیعه
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: مسجد، منبر و هیئت خمیرمایه فرهنگ دینی و تأثیرگذارترین رسانه جهان شیعه به شمار می روند.

به گزارش نافع، حجت الاسلام علی دشتکی در آستانه فرار سیدن ماه محرم در نشست مشترک با روسای هیئات مذهبی استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان اظهار داشت: از ابتدای ظهور مکتب توحیدی اسلام این سه رکن به عنوان رسانه اصلی و محوری و تأثیرگذارترین رسانه جهان اسلام مورد توجه بوده و باید نسبت به این ظرفیت عظیم توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی و حضور آن در عرصه رقابتی رسانه های جهان، افزود: با توجه به هجمه های دشمنان، رسانه ملی در برابر رسانه های ابرقدرت تنها رسانه ای است که عدالت را ترویج می کند.

دشتکی ادامه داد: امروز با توجه به عرصه رقابتی جهان این رسانه ملی است که حرف اول را می زند و خوشبختانه جایگاه بسیار خوبی در بین ملل دیگر دارد.

تاکید بر به تصویرکشیدن شور و شعور حسینی در برنامه های صدا وسیما

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با اشاره به ظرفیت بزرگ شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی همدان و صدا و سیما در حیطه فرهنگی دینی می توانند، مدیریت جهادی و عزم ملی را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام علی دشتکی افزود: ۸ هزار و۵۰۰ مبلغ و مروج مذهبی در شبکه تبلیغی - فرهنگی استان همسو با رسانه ملی برای ایجاد تحول در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند .

وی، محرم را یکی از ظرفیت های فرهنگی - مذهبی  برای عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی اعتقادی و مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار از رسانه ملی این است که در تولید و پخش ویژه  برنامه های ماه محرم در تولید آثار فاخر و بامحتوا، شورحسینی را در کنار شعور به تصویر بکشد .

دشتکی اضافه کرد: باید با خلاقیت، ابتکار و نوآوری در عرصه دینی با استفاده از ظرافت های هنری در جهت تعمیق برنامه های دینی و مذهبی تلاش شود.

این مسئول در ادامه بر ترویج ایثار و شهادت در اجرای برنامه ها تأکید و تصریح کرد: تنها دوای درد جامعه در همه عرصه ها گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

توجه هیئات مذهبی بر برنامه های با محتوای غنی و به دور از خرافه در ماه محرم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: نظم و انسجام برآمده از شور و شعور حسینی در برنامه های امسال محرم نیز مانند پارسال حاکم باشد تا امکان پرداخت رسانه ای آن در سطح ملی فراهم شود .

حسین میسر به روسای هیئات مذهبی پیشنهاد داد برنامه های عزاداری را با محتوای غنی، به دور از هر گونه خرافه و با  گویش محلی اجرا کنند تا برای مخاطبان خود اثرگذارتر و جذاب تر باشد .

وی همچنین بر اجرای برنامه های عزاداری ماه محرم به شکل باشکوه و منسجم تأکید کرد.

 

فرشته درهم فروش

دیدگاه شما