وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 19 مهر 1393 ساعت 14:47   |   کد مطلب: 10090
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در رزن:
سد تالوار جواب‌گوی خوبی برای تأمین آب همدان نیست
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در رزن: سد تالوار جواب‌گوی خوبی برای تأمین آب همدان نیست
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از وضعیت آب شرب و تصفیه‌خانه فاضلاب رزن اظهار رضایت کرد.

به گزارش نافع، حمید‌رضا جانباز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب رزن گفت: این شهرستان مشکل تأمین آب ندارد، اما باید تدابیری اندیشیده شود تا در درازمدت نیز مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: این منطقه از نعمت خدادادی برخوردار بوده و وظیفه ما نیز نگهداری از آب‌های زیرزمینی آن است تا همانند سایر مناطق کشور دچار مشکل کمبود آب نشود.

جانباز بر رضایت مردم و برطرف ساختن مشکلات شهروندان تأکید کرد و افزود: اصلاح خط انتقال فاضلاب در شهرستان رزن باید به صورت جدی از طرف فرماندار پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات جدی کمبود آب در سطح کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا قوانین بازدارنده‌ای در بخش آب داشته و تذکرات لازم به مشترکان متخلف داده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز جنبه سختگیرانه و بازدارنده‌ای نداریم و اگر مشترکی از الگوی مصرف تعیین‌شده تبعیت نکند؛ اجازه قطع انشعاب وی وجود ندارد و نمی‌توان کاری کرد.

جانباز از مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس خواست تا نسبت به طرح موضوع و تصویب قوانین سختگیرانه درباره استفاده از آب شرب اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کشور، الگوی مصرف تعریف شده، بیان کرد: این الگو بنابر شرایط آب و هوایی، فرهنگ، زیرساخت‌ها و ... در مناطق مختلف کشور تعریف شده است.

جانباز، متوسط الگوی مصرف آب در کشور را 22 مترمکعب دانست و افزود: این الگو در شهرستان رزن 18 مترمکعب است.

وی در خصوص سد تالوار نیز گفت: این طرح برای میان‌مدت جواب‌گوی خوبی برای تأمین آب در استان نیست و باید از  سفره‌های زیرزمینی حفاظت کرده و و با اجرای طرح‌های فاضلاب به ویژه استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها و واگذاری انشعابات فاضلاب برای جبران کمبودها اقدام کرد.

خبر از سمیه مظاهری

دیدگاه شما