وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 17 مهر 1393 ساعت 15:20   |   کد مطلب: 10036
مركز خريد لوازم خانگي در پارک ملل همدان ساخته مي‌شود
رئيس كميسيون اقتصاد و سرمايه گذاري شوراي اسلامي شهر همدان از ساخت مركز خريد لوازم خانگي و صوتي، تصويري در پارك ملل خبر داد.

به گزارش نافع، محمد تبريزي در جلسه كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شورا افزود : ايجاد مركز خريد يكپارچه و متمركز در همدان، افزايش گردش مالي و كاهش معضلات اقتصادي را به دنبال دارد.

 

وی با تاكيد بر ايجاد تحول در بازار عرضه كالاهاي اساسي و ضروري، اظهار كرد: با توجه به اينكه همدان در همجواري 6 استان قرار گرفته بنابراین برای جذب و ماندگاري مسافران غرب كشور نيازمند ايجاد جاذبه هاي گردشگري است.

 

تبریزیي با اشاره به سفر مسافران جهت خريد لوازم خانگي به استانهاي مرزي،افزود: همدان ظرفيت عرضه كالاهاي اساسي با قيمت مناسب براي متقاضيان استانهاي ديگر را دارد و مسافران بجاي سفر به شهرهاي مرزي از لحاظ صرفه اقتصادي می توانند نيازهاي خود را از همدان تامین كنند.

 

وی با اشاره به اينكه اتحاديه لوازم خانگي يكي از اتحاديه هاي بزرگ با توان اقتصادي بالا است، گفت : داشتن يك مجتمع برندينگ لوازم خانگي با جذب نمايندگي هاي داخلي و خارجي و عرضه مستقيم كالا مي تواند علاوه بر تمركز در سرمايه گذاري در ايجاد ويتريني جذاب در حوزه عرضه كالاهاي لوكس در سطح كشور مطرح باشد.

 

تبریزی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان از ایجاد مرکز خرید یکپارچه حمایت می کند، اضافه كرد: پارك ملل ظرفيت مناسبي براي جانمايي ساخت مركز خريد دارد كه اين مركز مي تواند علاوه بر عرضه كالا و محل تجارت به عنوان نمايشگاهي جهت معرفي كالاها نيز باشد.

 

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا نيز با اشاره به سنگ اندازي بعضي از ارگانها در خصوص اخذ مجوز بهره برداري پارك ملل تاکید كرد: سازمانهاي سرمايه گذاري شهرداري در اين زمينه پيگيري هاي لازم را داشته باشند و اجازه ندهند اقدامات از مسير اصلي خود خارج شود.

 

علي رضايي با بيان اينكه تمامي اقدامات لازم جهت ساخت پارك ملل انجام شده است گفت: نبايد اجازه داد كه فرآيندها و اراده هاي جديد باعث خروج طرح از مسير اصلي خود شود.

 

عضو شوراي اسلامي شهر همدان هم با انتقاد از سنگ اندازي هاي درخصوص اخذ مجوز بهره وري پارك ملل گفت : متاسفانه برخي از كارشناسان و مديران مياني به دليل سوء مديريت بسياري از مواقع در اجرای كارهاي موثر مشكلاتي را پيش مي آورند.

 

رضا ميرزايي تاكيد كرد: شوراي چهارم با جديت پيگير جذب سرمايه گذاري و اجراي پروژه هاي موثر در شهر است و سازمان سرمايه گذاري شهرداري همدان هيچگونه نگراني در زمينه اجراي پروژه پارك ملل نداشته باشد و اعضاي شورا نيز با جديت پيگير اين موضوع است.

 

وي با اشاره به ايجاد مركز خريد در پارك ملل اظهار كرد : لازم است در اين مركز علاوه بر كالاهاي خانگي ، محصولات سنتي و بومي همدان و ديگر شهرها نيز عرضه شود.

 

  عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان نیز ایجاد زیرساختهای گردشگری را از سیاستها و تاکیدات شورا دانست و گفت:ساخت مراکز خرید یکپارچه یکی از این زیرساختها است که باید مورد توجه مسولین امر قرار گیرد.

 

حمیدرضا طبي مسرور، وجود مراكز در كنار هم را عامل تقويت مغازه هاي عرضه كالا دانست و اظهار كرد : لازم است در ساخت مراكز خريد به معماري بومي نيز توجه شود.

 

مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري همدان نیز گفت: 12 هكتار از زمين پروژه پارک ملل جهت ايجاد مراكز خريد مرتبط با گردشگری در نظر گرفته شده است كه 3 هكتار آن را مي توان براي لوازم خانگي و صوتي تصويري لحاظ كرد.

 

اکبر رنجبران اضافه كرد: با ايجاد  مراكز خريد مي توان از ترافيك شهر كاسته و همشهريان را جهت خريد نيازهاي خود به پارك ملل هدايت كرد.

 

وي،  تعامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی با شهرداری در این خصوص را خواستار شد و گفت: از لحاظ قانوني شهرداري هيچگونه مشكلي در خصوص ساخت و بهره برداری ندارد.

 

مديرعامل اتحاديه صنف لوازم خانگي همدان نیز ضمن ارائه پيشنهاد ساخت مركز خريد يكپارچه لوازم خانگي در همدان گفت: با توجه به سياست و حساسيت شورا در جذب سرمايه گذار و گردشگر ايجاد مراكز خريد در تحقق اين خواسته مي تواند موثر باشد.

 

عبدالرضا خانجاني با اشاره به وجود مشكلات خريد براي شهروندان به دليل پراكندگي فروشگاهها اظهار كرد: در صورت معرفي مكان مناسب توسط شورا و شهرداري اتحاديه صنف لوازم خانگي آمادگي سرمايه گذاري درخصوص ساخت مركز خريد را دارد.

 

خبر از سمیه مظاهری

دیدگاه شما