وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 13:21   |   کد مطلب: 9818
غزه هنوز نفس می کشد/اراده فولادین برای کمک به غزه
مردم ایران، در حمایت از کودکان و زنان بی سرپناه غزه برای بازسازی سرزمینی که قبله گاه اولین مسلمان است اعلام آمادگی می کنند.

صدای انفجاری مهیب شینده می شود، دود و آتش همه جا را فرا می گیرد، نوزادی در آغوش مادرش جان می دهد، پدری تکه تکه می شود، خواهر بردارش را و بردار خواهرش را از دست می دهد، صدای انفجار باز می آید و آتشی دیگر به راه می افتد، خانه ای بر سر سفره ای آوار می شود و دستان کودکی در کنار سفره کنار جسد مادرش افتاده است و دخترکی گریان پدر و مادرش را فریاد می زند.

اینان به کدامین گناه کشته می شوند؟! بی شک هر کسی با خواندن این مطلب کوتاه تصویر غزه را در ذهن خود تداعی می کند.از دست من چه بر می آید، از دست دیگری چه، اینجا انسانیت باید حرف اول را بزند مسلمان و غیر مسلمان ندارد.

رژیم اشغالگر قدس نوار غزه را در سکوت مرگبار مجامع بین المللی و بی غیرتی سران عرب به خاک و خون کشیده اما غزه مقاومت کرده است، گرچه استوارند اما برای استمرار مقاومت نیاز به کمک دارند، نیاز به حمایت مادی و معنوی.

مردم تویسرکان نیز مانند هر انسان آزاده ای دیگر برای کمک به بازسازی غزه خود را پیش گام می دانند.

مشکل غزه باید ریشه ای حل شود/حذف رژیم اشغلگر قدس ضرورت جهان امروز است

خانم بیات کارمند و شهروند تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: مردم غزه هم کمک مادی می خواهند و هم کمک معنوی و عاطفی.

وی ادامه می دهد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا با تربیت و فرستادن گروهک های ترویستی داعش و النصر به سوریه و عراق موجی به راه می اندازند تا جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب مخفی نگاه دارند ولی مگر می شود ضجه های کودکان و زنان غزه را حتی با این همه هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی نشنید و ندید؟!

خانم بیات با بیان اینکه مشکل غزه و فلسطین باید ریشه ای حل شود، افزود: جنایتکاران اسرائیلی دیروز حمله کردند، امروز آتش بس و فردا باز حمله ای نو را آغاز می کنند، مشکل غزه و فلسطین مشکل جهان اسلام است که باید ریشه ای حل شود و به فرموده بینان گذار انقلاب اسلامی اسرائیل غده سرطانی است که باید نابود شود.

وی تأکید کرد: کمک ها چه مادی و چه معنوی، مهم این است تا مردان، زنان و کودکان غزه و فلسطین بدانند که ما هستیم چرا که وظیفه انسانی ما حمایت از مظلوم است.

کمک های مردمی به غزه باید سازماندهی شود

آقای احمد خدابخشی فرهنگی باز نشسته نیز گفت: سرزمین غزه و فلسطین جایی است که قبله اولین مسلمانان در آنجا قرار دارد و ما نمی توانیم در مقابل ظلم و ستمی که به مردان و زنان بی پناه در کشور فلسطین می شود بی تفاوت باشیم.

وی می افزاید: متأسفانه سران بزدل عرب که ادعای مسلمان بودن دارند نه تنها کمکی بی فلسطینیان بی گناه نمی کنند بلکه خود نیز در جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستند و گرنه صهیونیست نمی توانست فلسطین را اشغال کند.

آقای خدابخشی با تأکید بر اینکه ملت ایران ملتی است که همیشه به مظلومان یاری رسانده است، ادامه می دهد: اکنون نیز این ملت برای بازسازی غزه باز خود را پیش گام می داند و آنچه که مهم است باید کمک های مردمی سازماندهی شود.

هر فرد با هر هنری که دارد برای بازسازی غزه قدمی بردارد

آقای جلال تشکینی هنرمند تویسرکانی است که در زمینه خطاطی از فعالان است، او نیز به خبرنگار ما گفت: حمایت از غزه علاوه بر وظیفه دینی و شرعی یک وظیفه انسانی است و باید هر فرد در هر جایگاهی که است و با بهره گیری از توامندی های خودش برای بازسازی غزه اقدام کند.

او می گوید: به طور مثال من به عنوان یک خطاط می توانم با خطاطی و یا یک نقاش با تصاویر خود می توانیم مظلومیت غزه را به جهانیان نشان دهیم و پیشنهاد من این است که هنرمندان تویسرکانی نمایشگاه هایی از جنایات اسرائیل غاصب و مردم بی پناه غزه برای عموم دایر کرده و فواید آن را به نفع مردم غزه هزینه کنند.

برای کمک به غزه باید “ما” شد/ کمک به غزه کمک به حفظ اسلام و عدالت است

آقای محمدی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: من و خانواده ام  در کمک به مردم غزه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، زمانی که نیاز باشد در راهپیمایی ها در حمایت از مقاومت شرکت می کنیم و زمانی دیگر با کمک های مادی خود هر چند اندک در یاری رساندن به فلسطینیان پیشگام می شویم.

وی معتقد است: هر کسی با هر توان مالی می تواند کمکی برای بازسازی غزه کند چرا که امروز کوچکترین کمک ها را کمک به حفظ اسلام و عدالت می داند.

 امروز سکوت جایز نیست

خانم خدابخشی نیز می گوید: برای حمایت از کودکان و زنان بی پناه غزه که اکنون خانه ای ندارند، همه باید اقدام کنیم چرا که اکنون زمان سکوت نیست.

او می افزاید: هرچند که مجامع بین اللملی سکوت کرده اند و سران عرب خود را به خواب زده اند اما ملت ما هرگز در حمایت از مظلوم نمی خوابد.

برائت ظالم و کمک به مظلوم را به فرزندان نشان می دهم

آقای رجبی نیز به خبرنگار رودآور گفت: اگر من امروز با شنیدن صدای ضجه های مردم ستمدیده و رنج کشیده غزه بی تفاوت باشم نمی توان فرزندانی خوب تربیت کنم و در حقیقت کمک من به غزه کمک به خود من و خانواده ام نیز هست چرا که برائت از ظالم و کمک به مظلوم را در عهمل به فرزندان نشان می دهم.

غزه هنوز نفس می کشد

آقای بختیاری شهروند دیگر تویسرکانی نیزگفت:وضعیت غزه و فلسطین اکنون بحرانی است، انان نه آب و غذای مناسبی دارند و نه پناهگاهای امن برای استراحت، آنان حتی در کوچکترین وسایل بهداشتی و درمانی نیز با مشکلات بسیار دست و پنچه نرم می کنند و وظیفه من به عنوان یک انسان آزاده حمیات از آنان است.

وی ادامه می دهد: با این وجود غزه هنوز نفس می کشد و زنده است، زنده است به مقاومت خود و غیرت ما.

دیدگاه شما