وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت 13:58   |   کد مطلب: 16978
بلوار شهید رجایی، یکی از خیابان های و اصلی و در عین حال، پرحادثه شهر همدان است که ورود و خروج اکثر اتومبیل ها به داخل یا خارج شهر از این بلوار صورت می گیرد.

به گزارش نافع، به همین دلیل و باتوجه به تراکم زیاد جمعیت در این نقطه از شهر و تردد بسیار بالای مردم از این خیابان، استفاده از چند پل عابر با ایمنی بالا در این منطقه ضروری است.

این درحالیست که پل عابر کار گذاشته در این منطقه، بعلت ایمن نبودن و نداشتن امکانات کافی اهالی و سکنه آنجا را با مشکلات عدیده ای مواجهه کرده است.

علاوه بر این موضوع تردد افراد سالمند، بانوان باردار و افراد معلول است که به دلیل خرابی و خاموشی پله برقی ، آنها مجبورند از زیر پل عبور کرده که این عامل خود باعث بروز مشکلات دیگری چون تصادفات و حوادث مرگباری است که بارها این اتفاق، در این محل رخ داده است.

 

گلایه مردم، پله برقی خاموش است

اهالی و کسبه منطقه منوچهری  و جانبازان  از خاموش بودن پله برقی، شیب تند پله های فلزی و نداشتن سرپوش مناسب پل عابر گلایه مندند.

دو تن از کسبه این محل که همیشه شاهد عبور مردم از این پل هستند با گلایه از پله برقی که حدود 1 سال از تأسیس آن می گذردف می گویند: پله برقی این پل روزانه حدود 4-5 ساعت روشن است و اغلب یا خاموش است ، یا خراب است وهمچنین نداشتن سرپوش مناسب این پل در فصل زمستان، مردم را با مشکلات زیادی روبرو می کند که خود کسبه محلف اقدام به نمک پاشی در روی پله ها می کنند. که این هم از مشکلات مردم چیزی کم نمی کند.

مادر 60 ساله ای می گوید: سال گذشته دختر باردارش بعلت شیب تند پله های فلزی پل عابر، از بالای پله ها سقوط کرده  و الن هشت ماهی هست که کمردرد شدیدی گرفته و نمی داند که بخاطر کم کاری مسئولین از چه کسی شکایت کند؟

 

مسئولیت فرهنگ سازی بر عهده شهرداری نیست

مدیر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل ترافیک همدان درباره دلیل خاموشی پله برقی پل عابر این منطقه گفت: در ابتدای کار سنسورها و حس گرهای فعال سازی را در این پله برقی کار گذاشته بودیم که متأسفانه به سرقت رفته است.

سعید ترکمان افزود: موضوع بعدی به استفاده نادرست مردم این منطقه  از پله  برقی و فرهنگ سازی نشدن این موضوع بر می گردد که در این راستا برای استفاده درست از وسایل عمومی در سطح شهر، باید ابتدا فرهنگ سازی شود که این فرهنگ سازی بر عهده شهرداری نیست و مسئولیت فرهنگ سازی را باید خانواده ها بر عهده بگیرند.

وی درخصوص بکارگیری مأمور محافظت از پل به صورت دائمی نیز گفت: با توجه به این که شهرداری بودجه کافی برای استخدام نیروی اضافی برای نگهبانی از پل را ندارد، مجبوریم مسئولیت نگهبانی 6 پل عابر را به یک شخص واگذار کنیم.

حال با توجه به این دلایل سازمان مربوطه و از طرف دیگر، نیاز ضروری مردم منطقه به استفاده از این پل به نظر می رسد رها کردن موضوع به بهانه سرقت، کمبود بودجه، فرهنگ سازی و ... شایسته نیست و بهتر است مسئولان مربوطه به ویژه شورای شهر با همفکری نمایندگان ساکنان این منطقه چاره ای برای رفع این مشکل بیاندیشند.

گزارش از طاهره ساعتی

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما