وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 6 شهريور 1393 ساعت 08:21   |   کد مطلب: 9193
ضرورت اجماع بین المللی برای برخورد با سرطان تکفیری داعش / ویروس تکفیر همه را تهدید می کند
زمانی که سیاسیون غربی با چشمان خود می دیدند که تروریست وارداتی‌شان در سوریه، جگر سرباز سوری را به دندان می‌کشد؛ هرگز تصور نمی‌کردند که روزی خود نیز گرفتار شوند!

چهار سال پیش زمانی که کشورهای عربی و غربی با هدف تضعیف جریان مقاومت درمنطقه و متوقف کردن وانحراف جریان بیداری اسلامی تصمیم گفتند که در خرمن شام هم آتشی بر افروزند هرگز تصور نمی کردند که شعله های این آتش در مدتی نه چندان بلند به کنگره آمریکا هم برسد، زمانی که سیاسیون و رسانه های غربی با چشمان خود می دیدند که تروریست وارداتی شان به سوریه ،جگر سرباز سوری را به دندان می کشد وساکت نشستند، هرگز تصور نمی کردند که روزی فرا برسد که یک تبعه انگلیسی که تحت تاثیر تبلیغات تکفیری ها قرارگرفته به سوریه برود و درمقابل چشمان همه دنیا سر از بدن خبرنگار آمریکایی جدا کند !.

وقتی کشورهای عربی با افتخار درهای کاخ خود را بر روی تروریستها گشودند و آنها را دربهترین هتلهای خود جای دادند و تمام ظرفیتهای اطلاعاتی و امنیتی، مالی، لجستیک و رسانه ای خود را برای کمک به تروریستها در سوریه و عراق قرار دادند، هرگز تصور نمی کردند که روزی داعش، در نقشه خود سرزمین نجد و فراعنه و حتی بخشی از اروپا را بگنجاند و در گستره خلافت خود بداند و ۵ کشور عرب را سراسیمه در جده گرده هام آورد تا خواستار پایان دادن به موضوع تروریسم شوند و به دلیل اقدامات خود طی چند سال گذشته روی بازگشت به سوریه را در خود نمی بینند که البته مجبور خواهند شد در آینده این کار را انجام دهند!

زمانی که تک تک اماکن مقدس شیعی در سوریه و عراق مورد هجوم تروریستها قرارگرفتند و تخریب شدند و اصحاب رسول الله(ص) در سوریه نبش قبر می شدند، پاپ و واتیکان هرگز تصور نمی کردند که مراکز مقدس مسیحیان در عراق و سوریه نیز بعد از مدتی به دست این تروریستها تخریب شوند و دهها هزار مسیحی آواره شوند. اما اکنون با چشمان خود همه این موارد را می بینند. اگر نگوییم که همه آنها درجنایاتی که رخ می دهد شریک هستند، حداقل می توانیم بگوییم که درتشخیص بیماری دچار مشکل شدند. تروریسم مانند «بیماری هدر رفتن عضله ها(wasting syndrome) است که ابتدا درمان آسان به نظر می رسد اما تشخیص آن سخت است اما بعد از مدتی که تشخیص داده شد، درمان آن بسیار مشکل است.

جامعه بین المللی درتشخیص تروریسم منطقه که اکنون همه منطقه وحتی امنیت بین الملل را تهدید می کند ناتوان بودند و اکنون در چگونگی درمان آن درمانده اند، ویروس تکفیر و تروریسم اکنون از نیجریه در آفریقا تا اندونزی در آسیا و کل خاورمیانه را فراگرفته است و این اشتباهی است که غرب و برخی کشورهای عربی منطقه و ترکیه در جذب و هدایت تروریستها به سوریه و عراق مرتکب شدند تا اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. خشونت وافراط گری که درمدارس وهابیت تدریس شده است و هزاران جوان نا آگاه را راهی سوریه و عراق کرده است، اکنون در مرحله ای است که مربیان خود را در سعودی تهدید می کند وملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی و جریان مذهبی کشور را وادار کرده است درقبال این روند موضع بگیرند وتروریسم داعش را تهدیدی برای امنیت خود تلقی کنند. ریاض و برخی کشورهای منطقه به دنبال استفاده از ابزار تکفیر و تروریسم برای تغییر موازنه قوا در منطقه بودند اما اکنون تروریسم در حال «تحلیل وتضعیف» قوای آنهاست زیرا اکنون ریاض مجبور شده است دهها هزار نیروی خود را در مرزهای خود با عراق مستقر کند و همین وضعیت برای اردن و سایر کشورهای منطقه هم وجود دارد. [حسین توسلی]

جمهوری اسلامی ایران ومسئولان عالی کشور طی چند سال گذشته بارها وبارها به صورت علنی و خصوصی به مقامات کشورها یادآور شده بودند که این «بچه مار» که شما در آستین خود تربیت می کنید خود شما را نیز نیش خواهد زد اما به این تذکرات توجهی نشد و اکنون افعی تروریسم و تکفیر همه منطقه وحتی جهان را تهدید می کند و آمریکا صراحتا اعلام کرده است که خطر داعش از القاعده هم خطرناکتر است.

اکنون جامعه بین الملل و مسئولان منطقه ای باید به یک اجماع کلی برای برخورد با این پدیده شوم برسند و با همکاری هم مانع از گسترش این سرطان خطرناک بشوند واگر اکنون در این زمینه اقدام نشود فردا بسیار دیر خواهد بود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما