وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 شهريور 1393 ساعت 09:17   |   کد مطلب: 9166
دخترتان را دختر بار بياوريد!
شما بايد يك زن واقعي باشيد! مردها ازدواج مي‌كنند تا همسرانشان زن باشند. نه اينكه آنها نيز مانند يك مرد رفتار كنند!

به گزارش نافع، يكي از مسائل مهمي كه از كودكي بايد روي آن كار شود، هويت جنسي انسان‌هاست. يك فرد براي اينكه زندگي سالم به همراه نيازها و عواطف صحيح را داشته باشد، احتياج دارد تا هويت جنسي درستي داشته باشد.

به عنوان مثال، يك خانم وقتي يك زن تمام عيار باشد، بهتر مي‌تواند از سوي همسرش درك شود و زندگي بهتري خواهد داشت، زيرا او يك زن و كامل‌كننده مرد است، پس دليل كمي براي جر و بحث‌ها خواهد ماند.

او علاقه دارد تا يك مرد باشد. او از جنسيت خود ناراحت و بيزار است. براي او زندگي يعني كار كردن و شغل داشتن. آرمان او اين است كه روي پاي خودش بايستد و مستقل باشد. لباس‌هاي مردانه مي‌پوشد و معمولاً جدي، خشك و پُررو است. او علاقه زيادي به مديريت دارد و دوست دارد تا رئيس و رهبر باشد و گاهي اوقات براي اينكه ثابت نمايد كه مي‌تواند، دست به اقدامات جسورانه و خطرناكي مي‌زند، مثلاً اهل سيگار و دود مي‌شود و نيز از اينكه با مردها سر و كار داشته باشد لذت مي‌برد زيرا زماني كه در كنار يك مرد است، احساس خوبي دارد و خود را با او برابر و قدرتمند مي‌داند.

معمولاً به ورزش‌هاي خشن و مردانه مانند ورزش‌هاي رزمي، بدنسازي و كوهنوردي علاقمند مي‌شود و از ديدن فيلم‌هاي اكشن و هيجاني لذت مي‌برد.

آري او يك زن است كه به دليل عدم آموزش خانواده و يا همبازي شدن با برادران و يا همنشيني با پسران همسن و سالش و يا تفكر غلط جامعه، تبديل به يك مرد شده و دچار بحران هويت است.

تفكر غلط اطرافيان و جامعه در بروز اين بحران، بسيار مهم و تأثيرگذار است، بگذاريد با مثالي موضوع را روشن‌تر كنم.

در گذشته وقتي خانواده دختر بچه‌اي را مي‌ديدند، دست روي سر او كشيده و مي‌گفتند: چه دختر خوشگلي، ايشالا عروس بشي. آموزش‌هاي مادر به دخترش شامل آشپزي، خياطي، خانه‌داري و اين چيزها بود، دختر بچه‌هاي ديروز، از خواهر و برادر كوچكتر خود مراقبت مي‌كردند، به مادر در كارهاي خانه ياري مي‌رساندند و از اين گونه كارها.

اما امروزه وقتي دختر بچه‌اي را مي‌بينيد برايش آرزوي دكتر و مهندس شدن مي‌كنند، اطرافيان زني را كه درآمد داشته باشد را مي‌پسندند و اگر زني شيريني بپزد، با گفتن جمله "واي چقدر تو حوصله داري! بيكاري، برو از شيريني فروشي بهترين‌ها رو بخر!" او را تشويق مي‌كنند!

اشتباه برداشت نشود، منظور اين نيست كه زن دكتر و مهندس نشود و يا اين كه فقط در خانه به آشپزي بپردازد، اتفاقاً زن بايد كار كند، درآمد داشته باشد و... منظور از اين سخنان، به هم خوردن اولويت‌هاي زندگي يك خانم مي‌باشد، اولويتي كه تا ديروز ازدواج، فرزندآوري، داشتن خانه‌اي آرام و خانواده‌اي خوشبخت بود، امروزه به دختران تحصيلكرده مجرد، مادران حداكثر با يكي دو بچه كارمند و خسته و خانواده‌هايي كه مي‌توانم به جرأت بگويم زياد آرام و دوست داشتني نيست، تبديل شده است. تمامي اينها نتيجه اين است كه افراد را از كودكي با هويت و وظايف آينده خود آشنا نكرده‌اند. اكثر اين افراد از بحران هويت خود بي‌خبر هستند و به جاي آن، خود را قدرتمند و با عُرضه فرض مي‌كنند.

يكي از علل مهم طلاق و جدايي‌ها و همچنين سست بودن روابط زنان، همين بحران هويتي و عدم شناخت هويت جنسي است كه در حقيقت پايه‌گذار اصلي اين مشكل را مي‌توان باز هم والدين و مربيان ناآگاه دانست.

نتيجه اين بحران، مردهايي با ظاهر زنانه و يا زناني با روحيات مردانه، خانواده‌هاي آسيب ديده، طلاق و تنهايي مي‌باشد.

پس فرزندان دخترتان را دختر بار بياوريد و به خاطر داشته باشيد كه هيچ مردي راضي به زندگي و ازدواج كردن با شخصي مانند خودش نيست. براي به دست آوردن يك مرد واقعي، شما نيز بايد يك زن واقعي باشيد! مردها ازدواج مي‌كنند تا همسرانشان زن باشند. نه اينكه آنها نيز مانند يك مرد رفتار كنند!

منبع: تبیان

 

دیدگاه‌ها

مطلب خوبی بود ممنونم

دیدگاه شما