وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 2 مهر 1394 ساعت 11:12   |   کد مطلب: 17014
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، پایتخت سیاسی، پایتخت جوانان جهان اسلام و در ادامه پایتخت ....، از جمله عناوینی است که همدان به دوش کشیده یا قرار است در آینده به دوش بکشد.

به گزارش نافع، از زمانی که عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را به همدان دادند انتظار می رفت مسئولان و دست اندرکاران، اقدامات و زیر ساخت ها و برنامه های لازم را دستور کار خود قرار دهند به طوری که فقط به صرف یدک کشیدن این عنوان نباشد.

از جمله این انتظارات افزایش توریسم و مهمانان بین المللی و ملی بود که تا کنون این امر محقق نشده است. به طور مثال ایام عید نوروز و فصل تابستان طبق آمارهایی که ارائه می شود استان هایی از جمله مشهد، اصفهان و شیراز، علی رغم نداشتن این عنوان همواره پذیرای مهمانان بی شماری هستند که از این بابت چه دستاوردهای خوبی از جمله مادی و معنوی شامل حال این استان ها می شود.

امروزه نیز شاهدیم که به علل مختلفی که مسافران نیز به آن اشاره می کنند، از جمله گرانی هزینه های هتل ها و مسافرخانه های همدان، افراد بسیاری در ورودی های شهر با در دست داشتن دست نوشته هایی که دنبال مسافر برای اقامت در منزل و یا سوئیت هستند و هیچ گونه نظارتی نیز بر این گونه اقدامات صورت نمی گیرد.

آیا نمی شود اکنون که همدان این عنوان فرهنگی و تاریخی را دارد، مسئولان در فکر چاره جویی و جذب گردشگر و توریسم باشند و زیر ساخت های لازم را فراهم کنند و از سرگردانی مسافر جلوگیری کنند . اکنون پیشنهاد این که همدان پایتخت سیاسی ایران شود و یا این که طبق پیشنهاد دیگری از سوی وزارت ورزش و جوانان، همدان به عنوان یکی از استان های مطرح برای این که پایتخت جوانان جهان اسلام شود ، آیا مسئولان همدان می توانند از این فرصت ها و عناوین به نحو شایسته برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان بهره ببرند و بیش از پیش همدان را به جهان معرفی کنند؟ یا این که فقط در حد یدک کشیدن این عنوان باشد.

شاید پرداختن به امور جوانان و استفاده از نیروی فکری و یدی جوانان برای ساختن ایران اسلامی در این عرصه و دوران بهترین حرکت باشد. لذا مسئولان و برنامه سازان استان باید توان خود را بیش از پیش مضاعف کنند که با برنامه ها و تصمیمات خود در حوزه جوانان به معنای واقعی پایتخت جوانان جهان اسلام برازنده همدان باشد.

به نظر می رسد نقش خانواده ها و والدین در این زمینه چشمگیر است و در تحقق این عنوان نقش به سزایی دارد که چگونه خانواده ها در تعامل با مسئولان در عرصه ای که از همه سو جوانان اسلام مورد هجمه فرهنگی دشمن قرا می گیرند بتوانند به یاری جوانان شتافته و جامعه ای منتظر را تشکیل دهند. ان شاءا...

اعظم مرادی صالح

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما