وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 10:07   |   کد مطلب: 15910
پس از پیروزی انقلاب اسلامی اندک اندک ارزش های ضد دینی و ضد اخلاقی تغییر یافت و روشهای اسلامی و اخلاقی متناسب و در شأن جامعه ی اسلامی شکل گرفت، اما دیری نگذشت که با ترویج فرهنگ سکولار توسط غرب گرایان و تساهل و تسامح فرهنگی، مجدداٌ برخی از رفتارهای کاملاً باطل و غیر شرعی و ضداخلاقی بر جامعه ی ایرانی حاکم شد.

به گزارش نافع، در این راستا تقریبا اقدام موثر و نتیجه بخشی که در بدنه ی اجتماع مشهود باشد، از سوی مسولان ذیربط شکل نگرفت.

یکی از این فرهنگ های ابتذال و غیر شرعی و ضد اخلاقی و ضد اجتماعی، ایجاد سرو صداهای وحشتناک با ابزار و آلات موسیقی و روشهای غربی و .... در مراسم های عروسی است. به طوری که در شهر 500 هزار نفری همدان بالاخره هر شب مراسم عروسی در یکی از نقاط و محله ها برقرار است. که به مدت 2 شب (حنا بندان – و شب عروسی) از ساعت 21 تا 3 نیمه شب، صاحبانِ مراسم با بکارگیری ابزار و آلات موسیقی از مطربان همدانی گرفته تا مطربان استان های همجوار و عربده کشیِ ناهنجارِ رقاصان و تماشاگران به طور فجیع موجبات سلب آسایش از حداقل 5 محله ی اطراف خود را فراهم می آورند. در یک برآورد کلی می توان گفت هر شب در همدان 50 هزار نفر به حکمِ فرهنگِ ابتذال و مستهجن غربی باید در اذیت و آزار باشند. حال بماند از این 50 هزار نفر چه تعدادی را بیماران، سالمندان، بانوان باردار، کودکان و نوزادان، جانبازان موج انفجار و شیمیایی، و .... شامل می شوند که به مراتب اذیت و آزار مضاعفی نسبت به افراد معمولی را باید تحمل کنند.

و اما به ابعاد مسأله بپردازیم:

1- از لحاظ شرع مقدس اسلام و مبانی شیعه این نوع موسیقی حرام است. زیرا 100 درصد غنا محسوب می شود. و تمامی مراجع تقلید و آیات عظام موسیقیِ غنا را حرام دانسته اند.

سوال از مدیرکل محترم اداره ارشاد اسلامی همدان: آقای مدیرکل! دادن مجوز به گروههای موسیقی ترویج دهنده ی ابتذال و غنا و عمل به حرام در جامعه ی اسلامی چه توجیهی دارد؟

2- از نظر آلودگی صوتی، این نوع سرو صداهای وحشتناک توسط ابزار و آلات موسیقی در عروسی ها بین 50 تا 80 دسی بل آلودگی صوتی ایجاد می کند. استاندارد بین المللی رعایت آلودگی صوتی بین 40 تا 50 دسی بل می باشد. و 80 دسی بل آلودگی صوتی یعنی وضعیت خطرناک. و 80 دسی بل آلودگی صوتی یعنی ایجاد ده ها بیماری گوش و اعصاب و روان برای افراد جامعه.  

3- سرعت صوت در شب برابر است با 333 متر در ثانیه. لذا با ضرب 80 دسی بل در 333 متر در ثانیه میزان آلودگی صوتی در شب به چند صد برابر افزایش می یابد.

سوال از مدیرکل محترم سازمان محیط زیست استان: آیا تا بحال اقدامی در این زمینه انجام داده اید؟

4- آیا می دانید بیش از نیمی از پرخاشگری های افراد در جامعه ناشی از آسیب های ناشی از آلودگی صوتی است؟

5- آیا می دانید خشونت و نزاع جزو 10 جرم نخست جامعه است؟ و درصد بالایی از این خشونت مربوط به ناراحتی های اعصاب و روانِ ناشی از آلودگی صوتی است؟  

6- چند سالی است که افراد مهاجر از استان های هم جوار طبق فرهنگ غلط و ابتذالِ خود برای مراسم عروسی اقدام به زدن چادر های خیمه ای در سطح معابر عمومی نموده و کاملاً سد معبر می کنند و در صورت اعتراض اهالی، مدعی هم می شوند و شر یه پا می کنند. در این زمینه مصداق ها بسیار است. شهردار محترم همدان و رئیس شورای اسلامی همدان چه اقدامی را در جهت جمع آوری و برخورد قانونی با سد معبر عروسی ها در سطح کوچه ها و خیابان ها  و معابر عمومی انجام داده اید؟ 

7- عروس گردانی در ساعات 2 نیمه شب به شیوه ی ابتذال همراه با عربده کشی آدم های ناهنجاری که روی شیشه خودروها نشسته اند و بوق زدن های ناهنجار و تجمع در معابر عمومی و رقص و پایکوبی آنقدر فجیع است که بارها اعتراض همگانی را درپی داشته است. این مسأله نه تنها کاهش نیافته بلکه برای نشان دادن مُد و قیافه گیری حتی از شهرستان های هم جوار نیز کاروان های عروسی به همدان می آیند و همین برنامه های ابتذال و مردم آزاری را اجرا می کنند. فرمانده ی محترم  انتظامی استان همدان آیا امکان برخورد قانونی و توقیف خودروهای عربده کش وجود ندارد؟ ... می توان این رفتار غیر اخلاقی و ناهنجار را به حداقل رساند.

8- مدیر محترم حوزه های علمیه، امام جمعه ی محترم، ائمه ی جمعه و جماعات، برای طرد واقعی این فرهنگ ابتذال و از بین رفتن این حرام شرعی چه اقدام سازماندهی شده ای را انجام داده اید؟ حداقل انتظار آموزش وعاظ، خطباء و روحانیون است که در قالب یک نهضت روشنگری آحاد جامعه را نسبت به عوارض این حرام شرعی آگاه سازند و از سویی از تمامی مسولان ذیربط مطالبه گر باشند.

9- شورای فرهنگ عمومی به دبیری اداره ی ارشاد اسلامی چه اقدام موثری را برای طرد این فرهنگ ابتذال و طرد فرهنگ مردم آزاری انجام داده است؟

10- روسای محترم دانشگاهها و معاونین فرهنگی آن ها چه اقدامی را در جهت درک و فهم صحیح این مسئله برای خیل عظیم جوانان دانشجو انجام داده اند؟ از آنجا دانشجو عدالت خواه است. و ترویج دهنده ی فرهنگ سالم در جامعه است، به طور قطع و یقین اگر قبح مسأله را بداند و بفهمد، اقدام به فرهنگ سازی سالم در جامعه خواهد کرد.

11- مدیر محترم آموزش و پرورش چه نقشی را در جهت شناساندن این فرهنگ ابتذال و طرد مردم آزاری در بین خیل عظیم دانش آموزان ایفا نموده است؟ آیا می دانید دانش آموز مستعد ترین افرد برای پذیرش فرهنگ ها و آداب و رسوم و سنن هستند؟ از آنجا که امروزه دانش آموزان در سطح خانواده ها حرف اول را می زنند (عصر فرزند محوری)، در صورتی که قبح مسأله را دریابند، می توانند در خانواده های خود و بستگان موثر باشند. و در جهت طرد این فرهنگ ابتذال و مردم آزاری تلاش کنند. 

12- اصحاب رسانه به عنوان موثرترین گروه مرجع، کدامین اقدام مدون و سیستمی را جهت طرد فرهنگ های ابتذال و معرفی فرهنگ سالمِ برگزاری یک مراسم عروسی ایرانی و اسلامی به جامعه انجام داده اند؟

13- دادستان محترم به عنوان مدعی العموم چه اقدامی را برای برخورد قانونی با این مسأله انجام داده اند؟ آیا اذیت و آزار به 50 هزار نفر شهروند، آن هم هرشب در سطح چند محله، مصداق جرم و اخلال در نظم عمومی نیست؟

14- امام جمعه ی محترم همدان به عنوان رئیس ستاد احیای امربمعروف و نهی از منکر در استان چه اقدام مدیریت شده ای را در جهت کاهش این فرهنگ ابتذال در سطح جامعه انجام داده اند. و به چه اندازه از مسولان استان این مهم را مطالبه نموده اند؟

15- آقای استاندار به عنوان مدیر ارشد دستگاههای اجرایی در استان چه اقدام هماهنگ شده و برنامه ریزی شده ای را برای انسجام بخشی به موضوعات فوق انجام داده اند؟

سخن آخر اینکه: یک بار دیگر با قدری تامل به مطالب فوق دقت کنید: با ده ها جایگاه قانونی و تشکیلاتی، مدیران و مسؤلان استان توان مقابله با یک شاخصِ فرهنگِ سکولار و ابتذالِ غربی را ندارند. و از طرفی تعدادی از خانواده های ناآگاه به قانون، ناآگاه به شرع مقدس، ناآگاه به اخلاق و ارزشهای انقلاب اسلامی، ناآگاه به حقوق شهروندی، ناآگاه به حقوق مسلمانی، ناآگاه به حقوق انسانی، به راحتی و بی هیچ دغدغه ای هر اقدامی که دلشان می خواهد انجام می دهند. و تمامی حقوق فوق را زیر پا می گذارند و موجبات اذیت و آزار آحاد جامعه را فراهم می سازند.

نتیجه اینکه: حکم نهادینه شده ی فرهنگِ ابتذالِ غربی، به تمامی قانون ها و دستگاه های اجرایی ما غلبه دارد !!!!   ح.ف

انتهای پیام/م    

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما