وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 12:57   |   کد مطلب: 13498
چهارشنبه پایان سال یا سنت شکنی
چهارشنبه پایان سال به عنوان مقدمه و استقبال از عید نوروز شناخته شده که همواره در طول تاریخ ایران زمین ، قبل از فرا رسیدن نوروز و تحویل سال از آن یاد می شود اما متأسفانه امروزه این مراسم به یک کابوس و دغدغه و نگرانی برای مردم عزیز تبدیل شده است.

یادداشت فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص چهارشنبه آخرسال

مقدمه :

چهارشنبه پایان سال به عنوان مقدمه و استقبال از عید نوروز شناخته شده که همواره در طول تاریخ ایران زمین ، قبل از فرا رسیدن نوروز و تحویل سال از آن یاد می شود اما متأسفانه امروزه این مراسم به یک کابوس و دغدغه و نگرانی برای مردم عزیز تبدیل شده است که با اعمال و رفتار حادثه آفرین و خطرساز برخی از هموطنان عزیز، ایام تلخی را برای همیشه در ذهن خانواده های حادثه دیده به یادگار می گذارد بر این اساس فرماندهی انتظامی استان همدان با تکیه بر رویکرد جامعه محوری پلیس و به منظور جلب مشارکت خانواده ها و افراد تأثیرگذار اجتماعی در تأمین امنیت این مناسبت ، ضمن حضور حداکثری خود و کارکنان زیر مجموعه ، سلسله آموزش ها و توصیه های ذیل را به والدین عزیز و گرامی یادآوری ، انشاءالله با مدیریت بزرگترها و کنترل حرکات و رفتار خطر آفرین جوانان و نوجوانان شاهد هیچ گونه آسیب ، حادثه و نگرانی در بین شهروندان و خانواده ها نباشیم 

 سخنی با والدین گرامی:

والدین عزیز و گرامی! در این روزهای بهاری قدری بیشتر با فرزندان خود باشید و آنها را از خطرات و حوادث احتمالی چهارشنبه سوری برحذر دارید و به آنها گوشزد کنید که چهارشنبه پایان سال ، چهارشنبه سوزی نیست و در چند روز باقیمانده تا پایان سال ضمن هشدار به نوجوانان و جوانان ، آنها را از خطرات و عواقب وحشتناک بازی با آتش ، مواد محترقه و منفجره آگاه نمایید. 

توصیه ها :

1) فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید.

2) والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

3) در لحظات شیرین سال نو با حوادث ناشی از احتراق و انفجار مواد آتش زا و محترقه کام خود و دیگران را تلخ نکنید

4) قبل از وقوع حادثه و استفاده از مواد منفجره و آتش زا ، لحظاتی فکر کنید که اقدامات خطرناک شما حادثه ای را خلق کرده و ... پس با اعمال خود به استقبال خطر نروید.

5) احترام به دیگران را مدنظر داشته باشید و از انفجار مواد محترقه که موجب سلب آرامش وآسایش اجتماعی مردم ، خصوصاً زنان باردار ، سالمندان و بیماران می شود موکدا خودداری نمایید.

6) از پرت کردن وقرار دادن ترقه ، وسایل آتش بازی ، کپسول های کوچک و خالی گاز و حشره کش ها و ... در آتش به منظور ایجاد صدای انفجار خودداری نمایید .

7) از تجمع و برپا کردن آتش  وایجاد راه بندان در معابر عمومی جداً پرهیز نمایید.

8) به خاطر شادی  وهیجان زودگذر کودکی را از دیدن زیبایی ها محروم و رویای شیرین کودکان را با صدای انفجار به کابوس تلخ تبدل ننمایید.

9) وحشت دیگران را دستمایه شادی خود قرار نداده و به فرجام اشتباهات خود بیندیشید.

10) هرگونه رفتارهای خطر آفرین در چهارشنبه آخر سال مغایر با فرهنگ ، منش ، عقاید و سنت های ملی بوده ، لذا برابر مفاد قانونی اینگونه رفتارها جرم محسوب شده و مرتکبین تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند .

آیا می دانید ؟

آیا می دانید همه ساله گزارشات تکان دهنده ای از نابینایی و ناشنوایی ، قطع عضو و معلولیت ، سوختگی های شدید در کودکان ، جوانان و نوجوانان و سکته های قلبی در افراد مسن و سقط جنین در زنان باردار دریافت می شود که همه اینها به خاطر چند لحظه شادی و هیجان اتفاق می افتد ؟

آیا می دانید تهیه ، توزیع و استفاده از مواد محترقه و منفجره از عوامل ایجاد مزاحمت مردم بوده و آسایش و آرامش آنان را مختل می سازد ؟

آیا می دانید بی توجهی و اهمیت ندادن به تذکرات والدین و توصیه ها و هشدارهای پلیس ، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت ؟

آیا می دانید برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی :

هرکس با هیاهو ، جنجال ، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد ، موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

پس بیایید تا با عمل به توصیه های8 پلیسی ، و احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق شهروندی به خود و دیگران آسیب نرسانید.

 

دفتر نظارت همگانی 197 آماده دریافت هرگونه انتقادات ، پیشنهادات و یا شکایات و یا تقدیر شما از نحوه عملکرد پلیس می باشد.

مرکز فوریت های پلیس 110 آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در حوزه های مختلف اجتماعی می باشد .  

انتهای پیام/پ

 

دیدگاه شما