به گزارش نافع، محمدرضا میر در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با سخنان گستاخانه سعید رضویفقیه در همایش فصلی اصلاحطلبان استان همدان که به شدت به نظام، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شورای نگهبان حمله کرده و با عبارات همراه با تهدید ادامه روند فعلی کشور را بحرانساز خواند، اظهار داشت: این را نمیپسندم که صحبتهایی که موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم ایران اسلامی میشود رسانهای شود، مخصوصاً اگر گوینده آن از سطح قدرت تشخیص بینصیب باشد که نتواند بین ارکان و اجزای حکومت و تنوع تفکرات تمایز قائل شود.
وی تصریح کرد: کسانی که به جای توضیح و تفکر منطقی و هدفمند، همه را به یک چوب میرانند تنها عایدیشان حذف کامل سیاسی خودشان است.
قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا افزود: افرادی که احساسات مذهبی و نه صرفاً سیاسی مردم را تهییج میکنند، حتماً عواقب کار خود را میدانند.
وی با بیان اینکه پاسخ به این سخنپراکنیهای افراطی از هر فرد منصفی بر میآید، اذعان داشت: این افراد بیش از آنکه نیازمند جواب برای سؤالات خود باشند، نیازمند توصیههایی اخلاقی هستند.
میر این نوع پریشانگوییهای بدون سند را نشان از ناامید شدن جماعت فتنهگر از گرفتن امتیازات غیرمشروع و غیرقانونی دانست و تصریح کرد: این افراد میخواهند از طریق این سخنان و زنده کردن چهره خود در رسانهها از مرگ سیاسی فتنه جلوگیری کنند و از آزادی بیان موجود حداکثر استفاده را ببرند.
وی ابراز داشت: مسلماً در هیچ جا، هیچ کسی از بابک زنجانی و سعید مرتضوی به عنوان میثم تمار و مالکاشتر حکومت نام نبرده است و این حرفها ناشی از یک ذهن متوهم است که انتقاد از یک حرف نگفته را به اصل حکومت سوق میدهد.
قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: این افراد اصلاً به این فکر نمیکنند که همین آزادی برای بیان سخنانشان، پس از تلاش در برافروخته نگه داشتن یک فتنه سخت، خود ناقض نسبتهایی است که به نظام دادهاند.
وی با بیان اینکه این شخص قبل از فهم سیاسی، خود را با این سخنان زیر سؤال برده، بیان کرد: این فرد طرز تفکر کسانی را زیر سؤال میبرد که در سال 88 از عملکرد آنان دفاع میکرد و اکنون نیز سنگ آزادی آن فتنهگران را بر سینه میزند.
میر یادآور شد: باید به این افراد متذکر شد که جمهوری اسلامی حکومتی است که نظرات متفاوت زیادی را در خود جای داده و هضم کرده و نمیتوان نظرات مختلف و متناقض را به اصل حکومت نسبت داده و هر نظری را قرائت و اندیشه رسمی حکومت محسوب کرد.
منبع:فارس
دیدگاه شما