محمود رستم افشار اظهار کرد: کامیونهای جدید وارداتی استاندارد لازم را ندارند و برخی سواریهای شخصی از جمله پراید نباید در جادهها تردد کنند چون خودروی مناسبی برای تردد در جاده نیستند.
وی گفت: یکی از مهمترین دلایل سوانح جادهای به سیستم مهندسی ساخت جادهها و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مربوط میشود.
افشار اظهار کرد: تابلوها و علائمی که در جادهها نصب میشوند کافی نیستند یا در برخی مواقع به دلایلی نامعلوم برخی از تابلوها در جادهها برداشته میشوند.
این کارشناس از افزایش آمار تلفات مرگبار جادهای در کشورهای در حال توسعه اظهار تاسف کرد و گفت: آمار تلفات در کشورهای صنعتی در حال کاهش است در حالی که این آمار در کشورهای در حال توسعه، از جمله کشورهای خاورمیانه رو به افزایش است.
رستم افشار پیچ و شیبهای نامناسب در جادهها را از دیگر عوامل مهم وقوع سوانح برشمرد و افزود: برخی شیبها در جادهها ساخت اصولی ندارند و سانحهآفرین هستند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی از خودروهای موجود در جادهها استانداردهای لازم را ندارند، گفت: به عنوان مثال کامیونهای جدید وارداتی استاندارد لازم را ندارند. همچنین برخی سواریهای شخصی از جمله پراید نباید در جادهها تردد کنند چون خودروی مناسبی برای تردد جاده نیستند.
وی تصریح کرد: روشهای علمی تجربه شدهای که منجر به کاهش سریع و چشمگیر تصادفات شدهاند باید منتشر شود و در اختیار همگان قرار گیرد.
دیدگاه شما