وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 1 دى 1392 ساعت 06:03   |   کد مطلب: 4359
 افتتاح پنج دفتر ICT روستایی و یک دفتر پیشخوان شهری
رییس اداره ثبت احوال ملایر از افتتاح پنج دفتر ICT روستایی و یک دفتر پیشخوان شهری در هفته ثبت احوال در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش نافع به نقل از ملایری ها، بهرام ساکی صبح امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به روز ثبت احوال در سوم دی ماه گفت: اداره ثبت احوال ملایر کلیه اطلاعات شناسنامه ای شهروندان را بصورت آرشیو الکترونیکی تهیه و در اختیار کلیه ادارات ثبت احوال کشور برای ارائه خدمات بیشتر به مردم قرار داده است.

وی افزود: این آرشیو الکترونیکی اسناد علاوه بر اینکه دسترسی، دقت و سهولت برای ارائه خدمات به مردم را مهیا می کند، ضریب امنیت و طول عمر اسناد را نیز بالامی برد.

رییس اداره ثبت احوال ملایر همچنین از افتتاح پنج دفتر ICT روستایی و یک دفتر پیشخوان شهری در هفته ثبت احوال در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این دفاتر ICT در روستاهای علی‎آباد‎دمق، اسلام آباد، حسین آباد ناظم، جوراب و شهر زنگنه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح یک دفتر پیشخوان شهری در این هفته، دفاتر پیشخوان دولت نیز در شهر ملایر به سه دفتر افزایش خواهد یافت، ادامه داد: کارت هوشمند ملی کلید ورود به جامعه الکترونیک است و این طرح در ملایر از دهه فجر امسال آغاز می شود.

ساکی بیانداشت: به منظور ارایه خدمات هویتی در بستر فناوری ارتباطات و اطلاعات در دولت الکترونیک، برای ۲۴۴ هزار نفر از شهروندان ملایری کارت هوشمند ملی صادر می شود.

وی در ادامه از ثبت سه هزار و ۶۰۲ واقعه ولادت و یک هزارو ۱۰۹ واقعه فوت در هشت ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: ۹۹٫۷ درصد از وقایع ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۸٫۹ درصد از وقایع فوت در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده و دراین مدت دو هزارو ۷۰۴ واقعه ازدواج و ۴۴۰ واقعه طلاق نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است.

گفت: چهار هزارو ۳۳۸ مورد درخواست دریافت کارت ملی ثبت شده که از این تعداد، دو هزارو ۷۸۷ نفر برای اولین بار کارت ملی خود را دریافت کردند.

به گفته وی، نخستین شناسنامه در کشور تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۱۲۹۷ در بخش دو تهران به نام "فاطمه ایرانی" و در ملایر نیز اولین شناسنامه در تاریخ ۱۲ مهرماه سال ۱۳۰۴ به نام "صدرالدین رضوانی" صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به آمادگی اداره ثبت احوال برای تعویض شناسنامه های شهروندان افزود: شهروندان با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می توانند برای تعویض شناسنامه های خود به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

دیدگاه شما