به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جهاد نافع در قهاوند، بهزاد یوسفی در جمع اهالی روستای قرخلر گفت: وهابیون تمامی فرق اسلامی و مذاهب اربعه غیر از خودشان را تکفیر می کنند. بنابراین بهترین روش برای مقابله با این ها صحبت،برهان و استدلال است، هر چند که این ها این روش را هم قبول ندارند و روش آن ها زور و کشت و کشتار است و همواره فتواهای خطرناک صادر می کنند. می گویند که اگر زمانی قدرت دست ما بیفتد ما شیعیان را بین ۲ چیز قرار می دهیم یا باید بمیرند یا از اعتقاداتشان برگردند و اگر از اعتقاداتشان برگردند چون اهل تقیه هستند ما به برگشتن آن ها، اعتماد نمی کنیم بلکه آن ها را آزمایش می کنیم به این صورت که آن ها را به حرم امامانشان می بریم و می خواهیم که با دستان خودشان آن جا را خراب کنند. باز هم به این اکتفا نمی کنیم و از آن ها می خواهیم که در روز عاشورا برای کشته شدن حسین جشن بگیرند، بعدش می توانیم از آن ها قبول کنیم.
وی گفت: زمانی که اسلام در حال عالم گیری بود، وهابیت ادعاهایی درآوردند و جلوی رشد اسلام را گرفتند. تنها راه مقابله با این ویروس، طرح سوالاتی است که آن ها را به تفکر وادارد. کتاب «مفاهیمی که باعث رشد جوانان وهابی شد» به زودی در حال چاپ شدن است و برای کمک به همین مساله است. این کتاب در چند باب است: یک باب درباره ی مسئله توحید و شرک و باب های دیگر در مورد بدعت، توسل و ...
یوسفی افزود: در مسئله ی توحید و شرک مناط وهابیت، حیات و ممات است. چرا که می گویند از زنده می توان چیزی را خواست و شرک نیست ولی از مرده نمی توان، زیرا شرک است. به توحید وهابیت، «توحید قبور» می گویند که با قبرستان سروکار دارد. به تعبیر سیدقطب، توحید پیامبران، توحید قصور است ولی توحید وهابیت توحید قبور است. خداوند به حضرت موسی گفته که «إذهب الی فرعون». وهابیون نمی توانند به قصر هجمه ببرند لذا به قبرستان هجمه می برند و مدام می گویند که به قبر دست بزنی، کفر است؛ برای مرده فاتحه بخوانی کفر است؛ سر قبر بروی کفر انجام داده ای؛ مجلس ترحیم بگیری کفر است و .... همان طور که می بینید همش با قبرستان سروکار دارند به همین خاطر توحید این ها توحید قبور است.
مسئول تعلیم و تربت سپاه قهاوند افزود: خداوند در قرآن فرموده:«أدعونی أستجب لکم إن الذین یستنکفون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخلین: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را واگر از عبادتم استنکاف کنید به جهنم داخلتان می کنم.» در این آیه از کلمه ی أدعونی به عبادتی رسیده است پس می توان فهمید که آن خواستنی ایراد دارد که با عنوان عبادت باشد. زمانی یا حسین گفتن ایراد دارد که با عنوان عبودیت امام حسین را صدا کنیم. یعنی امام حسین را برای خود معبود بدانیم. اگر قصدمان عبادت کسی نباشد اشکال ندارد او را بخوانیم. ولی شیعه با قصد عبادت این کارها را نمی کند. در زمان خلقت آدم همه ملائک به آدم سجده کردند، پس فرشته ها کار شرک انجام دادند؟ در حالی که در آن سجده کردن، فرشته ها قصد عبادت نداشتند.
یوسفی گفت: اگر همه چیز را شرک بدانیم، آن وقت کل دنیا مشرکند چون ما همواره هم دیگر را صدا می کنیم و ازهم دیگر چیز می خواهیم ولی به قصد عبودیت این کارها را نمی کنیم.
وی افزود: در دوره ای نیز بی بصیرتی باعث شد تا کسانی که روزی از یاران امام و انقلاب و ولایت بودند از مسیر سعادت و کمال خود منحرف شوند و به مردم و انقلاب پشت کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه فتنه ۸۸ غربالی بود که سره را از ناسره جدا کرد و چهره یاران واقعی انقلاب را نشان داد، گفت: منحرفان فتنه ۸۸ اگر بصیرت داشتند فرمان ولایت را بر خواستههای خود ترجیح میدادند و نظام را متحمل خسارتهای مادی و معنوی نمیکردند.
وی افزود: در فضای امروزی برای اینکه حق را از باطل تشخیص دهیم باید به بصیرت مسلح شویم. امروز هم روز آزمایش بوده و راه قبولی در این آزمایش مسیر ولایت است و اگر بصیرت خود را از دست بدهیم از مسیر اهل بیت و ولایت دور خواهیم شد.
دیدگاه شما