محمد مهدی مفتح در حاشیه نشست با کارمندان اداره پست شهرستان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار نافع با اشاره به اینکه مشکل کارمندان دفاتر مخابرات برای چندین بار است که مطرح میشود و لازم است که مجلس در قبال مشکلات کارمندان مخابرات واکنش نشان دهد، بر ضرورت و تسریع در حل این مشکل به صورت جدی تأکید کرد و افزود: طبق نظر کارگزاران دفاتر ICT روستایی، درآمدهایی که از این دفاتر نصیب متصدیان آن می شود، کفاف هزینه های زندگیشان را نمی دهد و آنان با وجود داشتن چندین سال سابقه فعالیت کاریی در دفاتر مشکلات بیمه ای بسیار دارند.
مفتح با یادآوری اینکه حذف مراجعات به شهرها برای دریافت خدمات دستگاه های دولتی و ایجاد مسکن و اشتغال باید از جمله برنامه های مسئولین در راستای حمایت از روستائیان باشد، اظهار داشت: با حمایت از کارگزاران مخابرات روستایی می توان با ارائه خدمت در محرومترین روستاها، برای رفع محدودیت ها و شکاف بین روستا و شهرها گام های مؤثری را برداشت.
وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی عمدتا بیشتر به دنبال سوددهی برای خود هستند، تصریح کرد: بنابراین در مواردی همچون روستاها که سودآوری چندانی برای این شرکت ها ندارد، توجه نمیکنند، به نظر می رسد کارکرد این گونه دستگاه ها باید به صورت دستگاه های خدمات ده و دولتی باشد.
نماینده مردم تویسرکان اظهار داشت: با فراهم شدن امنیت شغلی برای کارگزاران دفاتر ICT و ارائه خدمات دهی مؤثرتر تا حدودی از دغدغههای روستاییان برای رفت و آمد به شهرها کاسته می شود و با تعمیم هر چه بیشتر خدمات پستی و گسترش دفاتر ICT روستایی به تمامی نقاط دور افتاده میتوان موجبات اشتغالزایی و عدم مهاجرت روستاییان به شهرهای را فراهم کرد.
مفتح در ادامه گفت: از مسائل و مشکلات پیش روی کارمندان دفاتر ICT روستایی؛ مسائل اولیه استخدامی آنان است که کارگزاران دفاتر مخابراتی برای دریافت حق الزحمه خود با یک شرکت روبرو نیستند.
وی با اشاره به اینکه کارمندان دفاتر مخابراتی با سه کارفرما یعنی با شرکت های مخابرات، پست و پست بانک مواجه هستند، افزود: به جد به دنبال حل این مشکل با جایگزین کردن یک کارفرما به جای سه کارفرما هستیم.
نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح حق الزحمه کارگزاران دفاتر ICT توسط یکی از سه شرکت پست، پست بانک و مخابرات که متولی می شود، پرداخت شده و مشکلات بیمه ای به وجود آمده نیز، به تبع آن حل خواهد شد.
مفتح در ادامه با اشاره به موفقیت پست در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا ، از تنوع و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی پست تویسرکان قدردانی کرد و افزود: پست تویسرکان با برخورداری از سرویسهای نوین پستی در ارائه خدمات به همشهریان به خوبی عمل کرده است.
وی تصریح کرد: باید علاوه بر بخش سنتی و نامهنگاری، به ورود فناوریهای نوین به این بخش نیز توجه داشت تا همگان بتوانند از مزیتهای بسیار آن در جهت کاهش بار مالی و اتلاف وقت استفاده کنند.
مفتح پیش از نشست با کارمندان اداره پست از واحدهای مختلف پست از جمله باجههای قبول، توزیع و واحد بازاریابی بازدید کرد.
دیدگاه شما