وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 09:23   |   کد مطلب: 17161
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج خبر داد:
برپایی موکب در شهر کربلا با نذورات مردمی در شهر مریانج
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج از برپایی موکب این شهر در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش نافع، نادر پورسبزی در گفت‌وگو با فارس در همدان با اشاره به تشکیل موکب مریانج در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج با همکاری هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) و هیئت پنج‌ تن آل‌ عبا(ع) در حال فراهم کردن امکانات لازم برای برپایی موکب در کربلا هستند.

وی ادامه داد: رایزنی‌های لازم با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استان انجام شده است تا کاروان بزرگ این موکب از شهر مریانج عازم کربلا شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج با اعلام جزئیات این موکب افزود: به یاری خداوند متعال خادمین موکب مریانج متشکل از 10 راننده و 40 خادم از دو هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) و پنج‌تن آل‎ عبا(ع) آماده حرکت است.

پورسبزی ادامه داد: 8 دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون تریلر، کامیون ده تن، جرثقیل، نیسان یخچال‌دار و ... از شهر مریانج آماده بارگیری هستند و حتی یک دستگاه کامیون ده‌تن نیز به عنوان ماشین کمکی به یکی از هیئت‌های شهر همدان واگذار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وسایل لازم از دستگاه پخت نان تا کوچک‌‌ترین امکانات به همراه مواد غذایی را با کمک‌های مردمی آماده کرده‌ایم و مجوز لازم را نیز اخذ کرده و منتظر خروج از کشور هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر از توزیع هر وعده 2 هزار و 500 غذا خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای هر روز تعداد 7 هزار و 7 هزار و 500 غذای لقمه‌ای را در سه وعده تدارک دیده‌ایم و حتی 9 هزار قرص نان نیز به صورت روزانه پخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در کنار تمام وعده‌های غذایی، چای و میان‌وعده صلواتی را برای ارائه به زائران در دستور کار خود داریم.

پورسبزی اضافه کرد: در کنار همه این موارد نیز فضای بسیار خوبی را برای اسکان زائران در نظر گرفته‌ایم به طوری که 11 تخته چادر عربی با گنجایش 500 نفر را آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در حال رایزنی برای همراهی یک اکیپ از امدادگران هلال احمر با تمام امکانات و چادر هستیم تا موکب مریانج را در این سفر عاشقانه برای خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) همراهی کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر مریانج ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاروان اعزامی ستاد بازسازی عتبات عالیات مریانج 28 آبان ماه از مرز مهران وارد عراق خواهد شد و طبق وعده‌های قبلی از 7 تا 12 آذرماه مشغول خدمت‌رسانی به زائران خواهیم شد.

وی یادآور شد: البته امکان آن نیز وجود دارد که در صورت فراهم شدن شرایط، ما از دو روز زودتر کار خود را شروع کنیم و به نوعی قول خود را از چند روز جلوتر عملی کنیم.

پورسبزی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و مواد غذایی از نذورات مردمی است که امیدواریم بتوانیم به خوبی پذیرای زائران حسینی باشیم.

پایان پیام/م

دیدگاه شما