وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:22   |   کد مطلب: 16984
استاندار همدان از تخصیص 250 میلیارد تومان اعتبارات ملی استانی شده به همدان خبر داد و گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی برای دستگاه‌های اجرایی همدان دشوار است.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: خوشبختانه شاهد تحقق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و افزایش میزان بارندگی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد اکباتان خوب است ولی دلیلی مبنی بر عدم صرفه‌جویی توسط مردم نمی‌شود، افزود: سد اکباتان آبان ماه سال گذشته 12 میلیون مترمکعب پشت سد اکباتان ذخیره داشته ولی در حال حاضر موجودی سد به‌گونه‌ای است که مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه ذخیره فعلی سد اکباتان نسبت به انتظار ما، مطلوب است، تصریح کرد: توجه به امر صرفه‌جویی توسط مردم باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان با کمترین مشکل، مدیریت آب را انجام داد.

وی درباره اعتبار موردنیاز صدا و سیمای واحد همدان برا ایجاد سیستم IPTV در استان همدان نیز گفت: استانداری همدان یک میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع تخصیص می‌دهد در صورتی که سازمان صدا و سیما نیز یک میلیارد تومان در نظر بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه صدا و سیما خدمات دولت را نادیده می‌گیرد ولی در استان همدان وضعیت رضایت‌بخش است، عنوان کرد: سازمان صدا و سیما نیز باید اعتبارات موردنیاز در زمینه ایجاد این سیستم را تخصیص دهد.

وی با اعلام اینکه زمانی برای مبادله موافقت‌نامه‌های پروژه‌ها نداشته و باید هر چه سریع‌تر اقدام شود، بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن همدان، زمان برای کار اجرایی کم بوده و باید تلاش شود تا سریع‌تر موافقت‌نامه‌ها مبادله شود. مشکلات دولت سبب شد تا بودجه دیر ابلاغ شود ولی باید با تلاش، موافقت‌نامه‌ها را هر چه سریع‌تر مبادله کرد.

نیکبخت درباره انتقال پساب فاضلاب همدان از نیروگاه مفتح به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد نیز گفت: برق باختر تعهد کرده تا پساب را از نیروگاه مفتح به منطقه ویژه اقتصادی منتقل و هزینه آن را نیز تامین کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی همدان از اهمیت بالایی برخوردار بوده ولی در گذشته دچار آسیب‌های جدی از سوی مدیران وقت شده است، گفت: این منطقه به اندازه کافی آسیب دیده و باید تلاش شود تا اعتبار در نظر گرفته شده برای منطقه ویژه کاهش نیابد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند چراکه بیشتر اعتبارات در اختیار وزرا و سازمان‌های مرکزی است، عنوان کرد: مدیران استان باید در هر جلسه شورای برنامه‌ریزی گزارشی از جذب اعتبارات ملی ارائه دهند.

استاندار همدان درباره واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی نیز گفت: دولت تاکید بسیاری برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام تملک دارایی و عمرانی به بخش خصوصی داشته که کار درستی نبوده تا بتوان به اجرای پروژه‌ها سرعت داد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و پروژه‌های بسیار زیادی که در کشور آغاز و رها شده، مشکلات زیادی روی دست دولت، نظام و مردم مانده است.

وی با اعلام اینکه طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده است، عنوان کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در صورت عدم آغاز پروژه جدید و ثابت ماندن قیمت‌ها، 20 سال زمان نیاز دارد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا لیست پروژه‌های قابل واگذاری را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند، گفت: در استان همدان واگذاری آنچه در اختیار دستگاه‌های اجرایی است دشوار بوده و تغییر را به راحتی نمی‌پذیرند.

استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه‌ها به دنبال نگه داشتن پروژه‌ها در اختیار خود نباشند، گفت: دولت از نظر منابع مالی و اعتباری با محدودیت و مشکلات عمده‌ای مواجه است و همین امر سبب شده تا پروژه‌ها از چندین سال گذشته تاکنون معطل باقی بمانند.

نیکبخت با اشاره به اینکه با روحیات موجود در استان، یا متقاضی برای پروژه‌ها وجود ندارد یا اینکه به‌گونه‌ای با وی رفتار می‌شود که در استان سرمایه‌گذاری نکند، تصریح کرد: مدیران براساس شرع در این زمینه دخیل هستند و صلاح دولت، نظام و مردم نیز در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه لیست پروژه‌های قابل واگذاری در این هفته باید آماده و اعلام شود، اظهار داشت: سد گرین از جمله پروژه‌های قابل واگذاری است که مراحل خود را برای واگذاری به بخش خصوصی طی می‌کند.

استاندار همدان اجرای این طرح در کشور از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است، گفت: دولت به دنبال این است تا پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را سریع اجرایی کند ولی اعتبارات موردنیاز برای آن را در اختیار ندارد، از این رو باید از امکانات بخش خصوصی کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قاعده این است که دولت هر چیز در توان دارد برای مردم هزینه کند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید هیچ هزینه اضافی دور از چشم مردم ندارد و آنچه در اختیار دارد برای مردم و کشور هزینه می‌کند.

نیکبخت با تصریح بر اینکه باید از توان بخش خصوصی که همانا ملت و مردم هستند، استفاده کرد، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن برجام و حل مشکلات اقتصادی، دولت از امکانات ایجاد شده برای بقیه مسائل و موارد کشور در راستای افزایش سطح رفاه مردم استفاده کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی خوبی در کشور وجود دارد که در صورت اعتماد، وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی زمینه فعالیت بخش خصوصی در استان همدان را به خوبی فراهم کنند.

استاندار همدان از ابلاع تخصیص 250 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ملی استانی شده همدان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار تخصیص یافته، علاوه بر اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری است و اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز همین روزها ابلاغ می‌شود.

نیکبخت با اعلام اینکه دولت به وعده‌ها و قول‌های خود که به مردم داده پایبند است و آنها را عملیاتی می‌کند، عنوان کرد: این میزان اعتبار خیلی از گره‌های استان را باز کرده و اشتغال و امید خوبی را ایجاد می‌کند.

استاندار همدان از برگزاری کنگره میرسیدعلی همدانی در 20 آبان ماه امسال خبر داد و گفت: در حال نهایی کردن حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این کنگره هستیم ولی هنوز قطعی نشده است، همچنین قرار بود از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در این کنگره دعوت شود که اجرایی نشد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما