وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 مهر 1394 ساعت 16:41   |   کد مطلب: 16546
کمتر از 24 ساعت از برگزاری مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، همدان شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بود.

به گزارش نافع به نقل از صبح الوند، این روزها همدان شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ فرهنگی در سطح بین المللی است.

یکی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان بود که شامگاه چهارشنبه به کار خود پایان داد و دیگری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است که از همزمان با عید سعید غدیر کار خود را در همدان آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور برخی از مسئولان فرهنگی کشور و همچنین مسئولان ارشد استان همدان در شهربازی بزرگ رنگین کمان همدان برگزار شد.

این مراسم با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه می خوانید:

* در این مراسم باشکوه که شامگاه پنج شنبه و در شب عید بزرگ امامت و ولایت با حضور قطب‌الدین صادقی، بهرام شاه‌محمدلو، رضا فیاضی، رضا بابک و بیش از 5 هزار نفر از اهالی شهر تاریخی همدان برگزار شد، شاهد پرواز 22 بادبادک به مناسبت برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان بودیم.

* نجمه جودکی یکی از مجریان برنامه های صدا و سیما در ابتدای مراسم با ابراز همدردی از فاجعه دلخراش منا گفت: آل سعود همیشه برای همه کارهایش توجیه دارد.

* گروه مدیحه سرایی منتظران موعود (عج) به سرودن قطعه ای در مدح امام علی (ع) به مناسبت عید غدیر پرداخت.

* بسیاری از حاضران در مراسم به دلیل استقبال گسترده مردم و کمبود جا ایستاده ناظر مراسم بودند.

* هنرمندانی از کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان، فنلاند، آفریقای‌جنوبی، روسیه، انگلستان و استرالیا در این مراسم حاضر بودند.

* حضور پر تعداد خبرنگاران و عکاسان هم در نوع خود جالب توجه بود.

* مجری تهرانی برنامه، شلوغی شهر همدان را همانند تهران دانست و گفت: همدان و تهران از لحاظ شلوغی تفاوت زیادی با هم ندارند.

* عمو حمید مجری مهربان و محبوب شبکه همدان با ورود خود به مراسم و خواندن اشعار کودکانه والدین و بچه های حاضر در مراسم  را وادار به جنب و جوش و شادی کرد.

* محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان، شهرام کرمی دبیر جشنواره، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، ریحان سروش‌مقدم مدیر کل میراث فرهنگی همدان، فرماندار اسدآباد از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

* اجرای «کنسرت حشرات» به سرپرستی مریم سعادت بسیار مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت.

* کودکان و نوجوانان هنرمند هم با نواختن موسیقی و اشعار کودکانه خود برنامه های متنوع و شادی را برای حضار اجرا کردند.

* جهت معرفی آثار تاریخی و گردشگری همدان به میهمانان داخلی و خارجی، کلیپ های مختلفی در این زمینه پخش شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما