وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 15 شهريور 1394 ساعت 21:36   |   کد مطلب: 16299
همزمان با 23 ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع)؛
قرار زیارتی مردم و هنرمندان با امام مهربانی ها در مشهد مقدس
همه روزهای خدا می شود به زیارت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رفت، ولی چند روز بنام روز زیارتی امام رضا(ع) سفارش شده که یکی از آن 23 ذی القعده است.

به گزارش نافع به نقل از صبح توس، روز ۲۳ ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) است که در این روز مردم، حوزویان، دانشگاهیان، اصناف و کسبه شهر مشهد به یمن همسایگی حضرت رضا(ع) از چهار مسیر منتهی به حرم مطهر با نوای « ای قرار قلب زارم هرچه دارم از تو دارم»به زیارت خواهند رفت.

 

گفتنی است کمپین #قرار _زیارت در راستای کمپین نایب الزیاره در فضای مجازی و محیطی شهر مشهد به تبیین اهمیت زیارت و حق همسایگی امام مهربانی ها و قرار زیارت مشهدی ها در روز ۲۳ذی القعده می پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مجید خداوردی دبیر ستاد مردمی قرار زیارت ، هدف از تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر در روز زیارتی را نزدیک کردن مردم به سیره امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: ما هرچه داریم به خاطر وجود مبارک علی ابن موسی الرضا(ع)  و به برکت همسایگی ایشان است و باید حق همسایگی خود را بجا بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه بزرگان و عالمان شیعی بسیاری در روز زیارتی امام رضا(ع) از سراسر دنیا به زیارت مرقد مطهر آن حضرت می آیند، ابراز کرد: با وجود اینکه زیارت حضرت رضا(ع) آثار بسیاری در زندگی زائران دارد، این امر آن طور که شایسته است در میان خود مشهدی ها باب نشده است.

 

IMAGE634656837784521302

 

جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در ارتباط با زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: امام رضا(ع) متعلق به تمام جهان تشیع است و همه عاشاقان از سراسر دنیا آروز دارند در روز زیارتی مخصوص آقا علی بن موسی الرضا(ع) به حرم مطهر مشرف شوند.

 

وی با بیان این که علیرغم تشرف زیاد به حرم مطهر تا به حال توفیق زیارت در این روز را نداشتم، افزود: امیدوارم آقا امام رضا(ع) من را هم برای زیارت در این بطلبند.

 

شورجه که با شنیدن نام امام رضا(ع) منقلب شد افزود: اگر بتوانم در این روز مشهد باشم، حتما در کنار مردم به زیارت می روم تا از ثواب حضور در حریم رضوی بهره مند شوم.

 

وی که اشک اجازه صحبت کردن به او نمی داد، تأکید کرد: از مردم مشهد می خواهم در این روز به نیابت از من به زیارت بروند و سلام من را به امام مهربانی برسانند.

 

a69a9c28658caac06e5a6b3254eb2228

 

رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با بیان این که همه روزهای سال مخصوص امام رضا(ع) است، اظهار داشت: همانطور که ارتباط با خدا روز و ساعت خاصی ندارد، بر اساس اعتقادات ما، ارتباط با هریک از ائمه معصومین محدود به یک روز خاص و یک ساعت خاص نمی شود.

 

وی ادامه داد: هر فردی که عاشق زیارت باشد از هرجایی می تواند به حضرت عرض ادب و ارادت کند و به زیارت آقا برود.

 

کیانیان افزود: از مردم مشهد می خواهم در این روز برای همه مردم دعا کنند و به نیابت از همه کسانی که مشتاق زیارت هستند، سلامی خدمت آقا علی بن موسی الرضا(ع) عرض کنند.

 

284272_291

 

مژده لواسانی، مجری تلویویزون با اشاره به اینکه همه مردم ایران توجه ویژه ای به روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) دارند، عنوان کرد: دل مردم ایران به شبکه های ضریح امام رضا(ع)  گره خوردهو روزهای ویژه مانند ولادت یا شهادت حضرت و یا روز ۲۳ ذیقعده اشتیاق بیشتری برای زیارت نشان می دهند.

 

وی با اشاره به روایات مبنی بر تضمین اجابت دعا در این روز برای زائران حریم رضوی افزود: این روز از فرصت های ویژه ای است که خداوند در اختیار مردم قرار داده است.

 

لواسانی با بیان این که مردم مشهد نماینده همه مردم ایران در زیارت امام رضا(ع) هستند، تأکید کرد: از همه افرادی که در این روز فرصت حضور در حریم رضوی را دارند می خواهم برای من و همه مردم ایران دعا کنند و نایب الزیاره باشند.

 

IMG11345089

 

همچنین اقبال واحدی، مجری و تهیه کننده تلویزیون با بیان این که زیارت امام رضا(ع) در هر روز سال مهم است، گفت: مردم ما اعتقاداتی دارند که بر اساس آن زندگی می کنند و حضور در حرم رضوی در روز زیارتی مخصوص آقا علی بن موسی الرضا(ع) یکی از این اعتقادات است.

 

وی توجه دادن مردم به زیارت حضرت رضا(ع) را امری مهم در ارتقاء معنوی مردم دانست و افزود: جلب توجه مردم به زیارت امام رضا(ع) به هر بهانه ای اثرات روحی و معنوی در زندگی مردم خواهد داشت.

 

واحدی با اشاره به این که حضور در حرم رضوی تنها با اجازه حضرت امکان پذیر است افزود: از مردم مشهد می خواهم در این روز از طرف من و همه مردم ایران که امکان حضور در مشهد و تشرف به حریم آقا علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند، عرض ادب و احترام به ساحت مقدس این امام بزرگوار داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه شما