وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 09:09   |   کد مطلب: 15826
قاتل نفت را بیشتر بشناسید؛
پدیده‌ای که 7 دقیقه‌ای متولد شد
یک اشتباه از سوی علیرضا بیرانوند در دیدار نفت برابر سیاه‌جامگان سبب شد تا بازیکنی 23 ساله با 7 دقیقه تجربه بازی، پای به جغرافیای لیگ برتر ایران بگذارد.

به گزارش نافع، فرزاد زامهران را باید پدیده این هفته سیاه‌جامگان دانست. مهاجمی 23 ساله که در دومین تجربه لیگ برتری‌اش به نفت گل 3 امتیازی زد. 

یک اشتباه از سوی علیرضا بیرانوند در دقیقه 32 دیدار نفت برابر سیاه‌جامگان سبب شد تا بازیکنی 23 ساله پای به جغرافیای لیگ برتر ایران بگذارد. پس از اینکه گفتگویمشرق با این مهاجم جوان را در ادامه خواندید می توانید با عملکرد وی در لیگ بیشتر آشنا شوید:

* فکرش را می‌کردی در ترکیب اصلی قرار بگیری و یک گل حساس بزنی؟

شرایطم در تمرین به نحوی بود که می‌توانستم حدس بزنم وارد ترکیب اصلی خواهم شد. اصلا به اینکه گل بزنم یا نه توجه نداشتم. ما به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتیم. وقتی وارد ترکیب اصلی شدم قصدم صرف انرژی حداکثری‌ام بود. می‌خواستم برای تیم مفید باشم.

* تا اینکه در دقیقه 32 گلر حریف اشتباه کرد.

به نظرم این گل را باید به نام رضاعنایتی نوشت. بیرانوند در دریبل چندان ناموفق نبود اما تصورش را هم نمی‌کرد که آقا رضا با آن سرعت بالا برگردد و روی توپ او تکل بزند.

* توپ هم به تو رسید و…

بله یک لحظه قبل از اینکه صاحب توپ شدم چشمم به چارچوب بود تا آقا رضا تکل کرد و توپ زیر پایم رسید، معطل نکردم و ضربه‌ام را زدم. خوشبختانه خدا خواست و شرمنده مردم بزرگوار مشهد نشدم. سیاه‌جامگان واقعا به این پیروزی نیاز داشت.

* حریف سرشناسی را شکست دادید.

اسم و رسم حریف برای‌مان اهمیت نداشت. فیلم بازی نشان می‌دهد که حتی قبل از رسیدن به گل هم بارها و بارها به خط دفاعی نفت فشار وارد کردیم.

* در دقایقی از بازی تو مدافع راست هم بودی. مگر مهاجم نیستی؟

مهاجم هستم اما توانایی بازی در هر چهار پست مدافع چپ و راست و گوشه‌ها در جناحین را دارم. در دیدار مقابل نفت هم مدافع و گوش راست بودم.

* خودت در کدام پست راحت‌تر بودی؟

گوش چپ.

* و کلام آخر؟

برای تیمی که تازه به لیگ برتر صعود کرده کسب پیروزی در دیدارهای ابتدای فصل مثل نان شب می‌ماند. پیروزی برابر نفت اعتماد به نفس سیاه‌جامگان را بیشتر کرد. چند پیروزی دیگر به تیم ما که از لیگ یک آمده کمک می‌کند تا شخصیت لیگ برتری‌اش را بیشتر باور کند.

 


عملکرد زامهران در لیگ ایران

به گزارش مشرق، گلر نفتی‌ها در روزی که تیمش نیاز به کسب 3 امتیاز دیدار برابر نماینده فوتبال خراسان را داشت؛ در اواسط نیمه اول به جای ارسال سریع توپ ترجیح داد مهاجم میزبان را درون محوطه جریمه در دریبل کند. اما رضا عنایتی 39 ساله مثل جوانان 4-23 ساله عکس‌العمل نشان داد تا یک تکل ساده از سوی او تبدیل به پاسی برای گل فرزاد زامهران شود.

 

فرصت 7 دقیقه‌ای برای تولد دوباره

نام گلزن بازی سیاه‌جامگان برابر نفت چندان برای فوتبالدوستان آشنا نیست؛ «فرزاد زامهران».

مهاجمی که سر جمع سابقه 7 دقیقه بازی در لیگ برتر را داشت که در دیدار برابر نفت وارد ترکیب اصلی میزبان شد.

در واقع مهاجم 23 ساله مشهدی بعد از اینکه در دقایق پایانی دیدار برابر استقلال با نظر رسول خطیبی شانس بازی پیدا کرده بود، آنقدر در تمرینات تیمش خوب ظاهر شد که خود را به ترکیب اصلی سیاه‌جامگان تحمیل کرد.

به این ترتیب مهاجم تازه متولد شده نماینده دوم فوتبال خراسان در لیگ برتر در دقیقه 33 دیدار مقابل نفت علیرضا منصوریان از سختکوشی رضا عنایتی و تکل پاس مانند او نهایت بهره را برد تا با ضربه ای دقیق دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

به این ترتیب خطیبی هم تا پایان بازی او را در زمین نگه داشت تا جمع دقایق تجربیات لیگ برتری زامهران به عدد 97 برسد.

 

تجربه 733 دقیقه‌ای

قابل تامل اینکه مرد 3 امتیازی دیدار سیاه‌جامگان و نفت پیش از دیدار عصر پنجشنبه دو تیم تنها 726 دقیقه در لیگ آزادگان و 7 دقیقه‌ در لیگ برتر (برابر استقلال) بازی کرده بود.

به عبارت ساده‌تر فرزاد تجربه چندانی نداشت و رسیدنش به گل در لیگ برتر پس از 33+733 دقیقه بازی در لیگ دسته اول و فصل جاری لیگ برتر عملکردی جالب توجه است.

جدول عملکرد گلزن سیاه‌جامگان برابر نفت در فوتبال ایران

فصل

لیگ

تیم

تعداد بازی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

92-91

لیگ یک

مس سرچشمه

3

39

-

29 دقیقه در دو بازی رفت و برگشت مقابل ماشین‌سازی و 10 دقیقه برابر تربیت یزد بازی کرد

93-92

لیگ یک

پدیده

3

85

-

-

94-93

لیگ یک

سیاه‌جامگان

10

602

5

گل‌هایش به نفت آبادان(3) و داماش (1) 4 امتیاز برای سیاه‌جامگان به ارمغان آورد

95-94

لیگ برتر

سیاه‌جامگان

2

97

1

به نفت گل 3 امتیازی زد

 

 
انتهای پیام/م 
 

 

دیدگاه شما