وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 8 مرداد 1394 ساعت 14:00   |   کد مطلب: 15483
معاون سیاسی و امنیتی استاندار:
آموزش مهارت‌های اجتماعی دغدغه مسئولین باشد
آموزش مهارت‌های اجتماعی دغدغه مسئولین باشد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: کسب و آموزش مهارت‌های اجتماعی یکی از رسالت های مهم مسئولین است که بر همه واجب است.

به گزارش نافع، محمد ابراهیم الهی‌تبار پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه شانزدهیمن مرحله مسابقات ملی و مهارت استانی در مرکز فنی و‌حرفه‌ای با بیان اینکه ایران از لحاظ جمعیتی موقعیت خوبی دارد، اظهار داشت: جمعیت در هر کشور به مثابه پنجره ای طلایی است که دارنده این پنجره به موفقیت های بزرگی دست می یابد.
وی  گفت: بیشترین قشر جامعه ما را افراد بین 15 تا 60 سال را که جمعیتی اثرگذار، ثروت افرین و تولیدگراست را تشکیل می دهند.
 الهی‌تبار افزود: از آنجایی که جمعیت جوان بهترین نیرو برای ورود به بازار کار است از این رو مسئولین حکومتی نیز باید زمینه رابرای بروز توانمندی های این گروه فراهم کنند که توسعه مهارت یکی از این اقدامات می تواند باشد.
الهی تبار تاکید کرد: چنانچه نیروی جوان ما غیرماهر باشند قادر نخواهند بود که در جامعه تولید ثروت کنند و بالعکس مصرف کننده ثروت می شوند.
وی به اقدامات دولت قبل اشاره و اظهار داشت: دولت قبل منابع نقدی که بیش از 158 میلیارد دلار بود را به جای انکه در جهت تولید ثروت قرار دهد، در جهت توزیع ثروت قرار داد و ما این ثروت را در جهت تولید قرار دادیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات مهارت گفت: شما در یک رقابت سالم و با یک هدف مقدس وارد میدان شده‌اید.
محمد ابراهیم الهی‌تبار افزود: کسانی که در این مسابقات شرکت می کنند نشان داده اند که افراد بی هویتی نبوده و به دنبال کشف استعدادها و ایجاد خودباوری هستند.
الهی تبار عنوان کرد: نقدی که به آموزش عالی وارد است اینکه متاسفانه در دانشگاه‌ها مهارت‌ها به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود که دانشگاه ها باید سمت وسوی حرکت‌ها، در این مسیر قرار گیرد.
وی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اشاره و بیان کرد: نه تنها در دانشگاه‌ها به جوانان مهارت ها اموزش داده نمی شود بلکه جوانان نیز در خانواده‌ها مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فرانگرفته و شاهد افزایش آمار طلاق و اعتیاد در جامعه هستیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه در امار طلاق نسبت به میانگین کشوری جایگاه خوبی داریم و بر طبق آمار ثبت احوال در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 13 درصد کاهش طلاق را در همدان شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: اگر خانواده ها فرزندان را به خوبی با مهارت‌های زندگی آشنا کنند آمار طلاق در جامعه کاهش می‌یابد.
الهی تبار عنوان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانسته است امیدرا در بین مردم ایجاد کند که توافقات هسته ایی نمونه ایی از ایجاد امید در بین مردم بوده است.
 الهی‌تبار ادامه داد: توافقات بارقه امیدی بود که با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش های جوانان کشور رقم خورد و سربلندی ایران را به دنبال داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: ابراز نگرانی رژیم صهیونستی از موفقیت تیم ایرانی و خوشحالی کشورهای درگیر مقاومت در منطقه نشان دهنده موفقیت ایران در این عرصه بوده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه مسابقات به رشد و تعالی کشور بینجامد زیرا کشوری در عرصه بین المللی موفق است که دارای مهارت های فنی باشد.
انتهای پیام/پ.ح/9458

دیدگاه شما