وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 فروردين 1398 ساعت 08:51   |   کد مطلب: 14411
حضرت حیقوق (ع) حدود 650 تا 700 سال قبل از میلاد مسیح (ع) در اواخر سلطنت «یوشیاهو» و در عصر دانیال نبی (ع) و الیاس (نبی) می زیست و دانیال نبی (ع) را ملاقات کرد.

به گزارش نافع، حضرت حیقوق نبی (ع) مدیر و نگهبان معبد سلیمان در بیت المقدس بود که در 607 سال قبل از میلاد، همزمان با سلطنت «یهویاهیم» و بعد از اشعیاء نبی (ع) به پیامبری مبعوث شد.

کتاب حضرت حیقوق (ع) به نام «سفر سی و پنجم از اسفار عتیق» در ادبیات عبرانی به نگارش درآمده است.

در بحارالانوار جلد 10 صفحه 303 آمده است: «امام رضا (ع) به هنگام بحث با «راس جالوت» از علمای دین یهود در حضور مأمون، از حیقوق (ع) نام بردند.»
امام رضا (ع) از راس جالوت در بحث سوال می کند:حیقوق نبی(ع) را می شناسی؟ راس جالوت پاسخ می دهد: آری او از پیامبران بنی اسرائیل است . سپس امام رضا(ع) از او سوال کرد سفر سی پنجم از اسفار عتیق او را خواندی؟ آیا در آنجا ندیدی که حضرت حیقوق نبی(ع) مبعث خاتم النبیین را از کوه (تور) نور مژده داده است؟ راس جالوت سکوت می کند ومی گوید آری.
پیکر پیامبر دیگری که که بعد از 2600 سال،در تاریخ 27اردیبهشت1372 ش، صحیح و سالم ظاهر شد، پیکر مطهر حضرت حبقوق نبی است.حیقوق نبی نیز از پیامبران بنی اسرائیل ومعاصر دانیال نبی بود که  ایشان نیز حدود 600 سال قبل از میلاد  می زیسته و به اسارت بخت النصر درآمده بود.  پس از رهایی از اسارت به ایران آمده، در منطقه تویسرکان فعلی اقامت می گزیند .

در زمان سلجوقیان بر مزار ایشان گنبد و بارگاهی می سازند در سال1372ش، گروهی از سارقین برای بدست آوردن اشیاء عتیقه ویافتن گنج در مقبره ایشان گودال بزرگی حفر می کنند .به دنبال این تلاش سارقین، اداره آثار باستانی در محل حفر شده به تحقیق می پردازد،در حین کاوش های انجام گرفته به سقف سردابی بر می خورد که پس از برداشتن تعدادی از آجر های سقف سرداب با پیکر صحیح و سالم حضرت حیقوق نبی مواجه می شوند. پیکر ایشان در داخل سردابی 5/2در5/2متری در عمق 5/3متری زمین قرار دارد که با مرور زمان فقط یک لایه خاک نرم روی جسد را پوشانده بود ولی بر سر مقدس ایشان که دست می کشند پوست به صورت شفاف و نورانی پدیدار می شود و بر فراز سر جای ضربه ای که در آن محل خون جمع شده ، مشاهده شد. گروهی از مردم ومسئولین از نزدیک این پیکر مطهر را مشاهده و فیلم برداری می کنند جالب اینکه شکل وشمایل این پیامبر الهی با تصویر نقاشی شده از ایشان در واتیکان ،کاملا مطابقت دارد این پیامبر الهی از ظهور حضرت حجت عج خبر داده، می فرماید: :گرچه تاخیر نماید برایش منتظر باش، زیرا که البته خواهد آمد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما