وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 ارديبهشت 1394 ساعت 10:06   |   کد مطلب: 14117
تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله در خانه مسیحی لبنانی
رفعت نصرالله بالای درب ورودی خانه‌اش تصویری از سید حسن نصرالله نصب کرده و کنار آن هم عکسی از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران وجود دارد.

به گزارش نافع، پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/2/5 به شرح زیر است:

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/ایران:

امیدواری سفیر ایران به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و روسیه در سال جاری

خبرگزاری فارس- مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد گسترش هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی بین ایران و روسیه باشیم. وی به شکوفایی دیپلماسی تهران-مسکو اشاره کرد و اظهار داشت: گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین دو رئیس جمهور ایران و روسیه شکل گرفته و سطح دیدارهای سیاسی بین دو کشور بی سابقه است. گفت‌وگوهای بین دو کشور فراتر رفته و برای اولین بار گفت‌وگوهای حقوق بشری بین دو کشور دایر شده و در بخش هسته‌ای نیز تحول مثبتی صورت گرفت.

 

لهستان واسطه ترانزیت میعانات گازی ایران به اروپا

رویترز- پالایشگاه پی‌کی ان اورلن، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت لهستان، یک محموله میعانات گازی (نفت فوق سبک) ایران را با حجم ۱۲۲ هزار تن برای پالایشگاه مازیکیای خود در لتونی ترانزیت کرده است. مسئولان این پالایشگاه لهستانی از هرگونه اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده‌اند. محموله 122 هزار تنی میعانات گازی ایران به بندر بوتیگ در سواحل دریای بالتیک در شمال لتونی انتقال یافته است. حدود 20 روز پیش منابع آگاه اعلام کردند که شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ قرارداد یکساله‌ای به منظور واردات روزانه ١٠٠ هزار بشکه میعانات گازی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده است.

 

سخنرانی ظریف در دانشگاه نیویورک

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه در دانشگاه نیویورک سخنرانی و به سؤالاتی در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای و چشم انداز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پاسخ می‌دهد. این برنامه با همکاری بنیاد آمریکای نوین و مرکز همکاری بین‌المللی دانشگاه نیویورک برگزار خواهد شد. ظریف در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد فردا (یکشنبه) به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک خواهد شد.

 

ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران برای شرکت‌های خارجی

خبرگزاری آناتولی- علیرضا بیگدلی سفیر ایران در ترکیه گفت: بخش انرژی ایران پنجره‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ده‌ها میلیارد دلار برای شرکت‌ها(ی خارجی) خواهد گشود. وی با توضیح اینکه ترکیه مدت طولانی است که مشتری انرژی ایران بوده است، خواستار زمینه‌های وسیع‌تر و پایدارتر برای همکاری میان دو کشور شد. ترکیه مدعی است که ایران گاز صادراتی خود به این کشور گران می‌فروشد و از این بابت به دادگاه بین‌المللی داوری شکایت کرده است.

 

ناو آمریکایی پس از بازگشت کشتیهای ایرانی از یمن منطقه را ترک کرد

دبکا فایل- به دنبال بازگشت کشتیهای ایرانی از مسیر حرکت به سمت یمن، روز جمعه ناو هواپیمابر یواس‌اس روزولت و کشتیهای همراه آن یمن را ترک کرده و به خلیج فارس برگشتند. مقامات آمریکایی مدعی هستند کشتیهای ایرانی از مسیر حرکت به سمت یمن بازگشته‌اند. از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته است: این کشتیها(ی ایرانی) از حرکت به سمت یمن برگشتند. این در حالی است که هنوز هیچ مقام ایرانی این خبر را تایید نکرده است.

 

سفر وزیر کشتیرانی هند به تهران برای نهایی کردن قرارداد توسعه بندر چابهار

پایگاه خبری بیزینس استاندارد- نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی هند به منظور نهایی کردن پروژه توسعه بندر چابهار از طریق امضای یک یادداشت تفاهم به تهران سفر می‌کند. همچنین دولت هند تمایل دارد تا با آمریکا وارد مذاکره شود تا برای انجام فعالیت در چابهار در برابر تحریم‌ها ضمانت دریافت کند. به محض امضای قرارداد، دولت هند 85 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. پس از آن نیز سالانه برای عملیاتی کردن این بندر، 22.95 میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

 

گفت‌وگوی معاون سازمان انرژی اتمی چین با همتای ایرانی

خبرگزاری فارس- معاون سازمان انرژی اتمی چین در سفر یک روزه خود با بهروز کمالوندی معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس زمینه‌های همکاری هسته‌ای شامل شناسایی موارد مشخص و تهیه اسناد مورد نیاز این همکاری‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. قرار بر این شد که ارتباط و تعامل بین طرفین ظرف ماه‌های آینده در سطوح مختلف و به منظور پیشبرد موضوعات مطروحه ادامه و توسعه یابد.

 

مذاکرات هسته‌ای برای تهران از یمن مهم‌تر است

سی‌ان‌ان- فرید زکریا خبرنگار، تحلیلگر و مجری هندی‌الاصل با اشاره به تناقضات روشن در سیاست عربستان می‌گوید که ریاض، دیکتاتور سابق یمن را حمایت می‌کرد، اما الان مواضع وابسته به آن را بمباران می‌کند. ایران و عربستان هر کدام به دنبال توسعه نفوذ خود در یمن هستند و ایران از گروهی و عربستان از گروهی دیگر حمایت می‌کند. اما به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای برای تهران از هر چیزی در یمن اهمیت بیشتری دارد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق درباره بدهی نفتی این رژیم به ایران شد

شبکه خبری میدل‌ایست‌آی- بعد از اینکه مقامات امنیتی اسرائیل، اطلاعات درباره ارتباط مخفیانه رژیم صهیونیستی با دولت ایران را برای روزنامه هاآرتص افشا کردند، سرتیپ سیما واکنین-گیل رئیس بخش سانسور ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق در این باره شد. پروژه خط لوله نفت مشترک میان ایران و رژیم صهیونیستی در سال 1968 تاسیس شد تا نفت آسیا را از ایلات به اروپا منتقل کند. به دنبال شکل‌گیری انقلاب اسلامی، طرف ایرانی این توافق را رها کرد. ایران بارها خواستار پرداخت بدهی اسرائیل شده است. دو طرف این پرونده را به دادگاه بین‌المللی ارجاع داده‌اند. سال گذشته پنل داوری سوئیس حکم داد اسرائیل باید بدهی خود را به ایران بپردازد.

 

عراقچی: نگارش را از بحث تحریم ها شروع کردیم

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده در پایان سه روز مذاکره هسته ای در وین گفت: با توجه به سوء تفاهماتی که در این مدت پیش آمده بود، با توجه به اظهارات ضد و نقیضی که از سوی طرف مقابل وجود داشت، اصرار ما این بود که باید حتما یک تصویر روشنی در این خصوص وجود داشته باشد. لذا محور اصلی کار ما این بار تحریم ها بود و از بحث تحریم ها کار نگارش را شروع کردیم. موضع ما کاملا مشخص است. توافقاتی که در جلسه لوزان در قالب یک بیانیه مشترک منتشر شده نیز کاملاً روشن است. همه تحریم های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق باید لغو شود. با توجه به این‌که برخی تحریم‌ها به شورای امنیت مربوط می شود و برخی به آمریکا و برخی به اروپا و برخی تحریم های یک‌جانبه است، نگارش متن به این آسانی نیست.

 

وزارت دارایی سوئیس از سفر یک هیئت تجاری این کشور به ایران خبر داد

العربیه- وزارت دارایی سوئیس از سفر چهار روزه یک هیئت تجاری این کشور به ایران خبر داده است. سرپرستی این هیئت متشکل از مدیران شرکت‌های داروئی، انرژی‌های سبز و بخش‌های خدماتی را لیویا لو، سفیر سابق سوئیس در ایران به عهده دارد.

 

ریابکوف: پیشرفتی بر سر زمان‌بندی لغو تحریم‌ها حاصل نشد

خبرگزاری اینترفاکس- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که هنوز پیشرفتی بر سر زمان‌بندی لغو تحریم‌های ایران حاصل نشده و انتظار نمی‌رود که وزرای خارجه ایران و 1+5 به زودی با هم دیدار کنند. هنوز هیچ پیشرفتی بر سر برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران هم صورت نگرفته است. همچنین ‌موضوع دسترسی کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات ایران در پارچین هنوز حل نشده است.

 

تحویل اس-۳۰۰ چالش مهمی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند

تایمز اسرائیل- امیر اشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت این رژیم از توانایی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار است. وی در عین حال تصریح کرد: استقرار سامانه موشکی اس-۳۰۰، که روسیه از تصمیم برای تحویل آن به ایران خبر داده است چالش مهمی پیش روی این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران قرار می‌دهد. اس-۳۰۰ سامانه بسیار پیشرفته‌ای است، اما هیچ چالشی وجود ندارد که نتوان آن را رفع کرد. ادعاهای این مقام صهیونیستی در حالی مطرح می شود که چند هفته پیش ژنرال مایکل هایدن، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که اسرائیل توان نظامی حمله به ایران را ندارد.

 

کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

خبرگزاری فارس- در پی ممانعت جنگنده های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک های دارویی و انسان‌دوستانه ایران به فضای یمن، عصر روز جمعه کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی روزهای گذشته با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان-یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی، دو بار اقدام به ارسال هواپیما جهت بازگرداندن بیماران یمنی و ارسال کمک های دارویی به یمن کرده که هر 2 بار جنگنده های سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده اند.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/آمریکا:

سوزان رایس: توافق با ایران بدون تحریم‌های شدید محتمل نبود

خبرگزاری فارس- سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر ادعا کرد تحریم‌ها عامل حضور ایران پای میز مذاکره بوده است. وی گفت: ابزارهای اقتصادی ما، از امنیت ملی ما دفاع می‌کند. تعامل ما با ایران را در نظر بگیرید. رسیدن به این توافق بدون تحریم‌های شدید و اجرای قدرتمندانه آنها که ایران را پای میز مذاکره آورد حتی در دامنه احتمالات هم امکان‌پذیر نبود.

 

اوباما: جامعه اطلاعاتی آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران نقش حیاتی دارد

پایگاه رسمی کاخ سفید- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از نقش جامعه اطلاعاتی آمریکا برای رسیدن به تفاهم لوزان با ایران تقدیر کرد. وی در مراسمی خطاب به کارکنان اداره اطلاعات ملی آمریکا گفت: به خاطر فعالیت شما بود که ما از حمایت‌های اطلاعاتی لازم برای رسیدن به چارچوب توافق هسته‌ای با ایران برخوردار شدیم. شما برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران، جهت جلوگیری از دست‌یابی این کشور به سلاح‌های اتمی نیز نقشی حیاتی بر عهده خواهید داشت.

 

ایران در گزارش راهبرد دفاع سایبری پنتاگون جزء دشمنان آمریکاست

پایگاه رسمی وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون در تازه‌ترین گزارش دفاع راهبری خود دولتهای روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به عنوان دشمنان سایبری معرفی کرده و مدعی شده این کشورها در راستای دست‌یابی به توانمندی‌های ماندگار برای حمله و آسیب‌رسانی به منافع داخلی آمریکا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه توانمندی‌های سایبری انجام داده‌اند. در بخش دیگری از این گزارش، اعمال تحریم‌های اقتصادی از محورهای اقدامات واشنگتن برای مقابله این تهدیدات سایبری دانسته شده است.

 

پنتاگون: تماسی بین کشتی ایرانی و آمریکایی در دریای عرب وجود نداشت

خبرگزاری فارس- استیو وارن سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که بین کشتی ایرانی و ناو آمریکایی که در حال حاضر در دریای عرب مستقر هستند، تماسی وجود نداشته است. هر دو کشتی جنگی دریای عرب را ترک کرده‌اند و بحث درباره احتمال رودرو شدن آنها منتفی شده است. برخی رسانه‌ها از احتمال برخورد نظامی میان ناوهای آمریکایی با کشتی‌های ایرانی در نزدیک خلیج عدن و دریای عرب خبر دادند.

 

کنگره آمریکا سرکرده گروهک منافقین را به شرکت در جلسه استماع دعوت کرد

پایگاه خبری المانیتور- مریم رجوی از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه استماعی که هفته آینده در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. شرکت وی در نشست داعش که در کمیته فرعی تروریسم، منع اشاعه و تجارت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، به دعوت نمایندگان حامی این گروهک در کنگره صورت می‌گیرد. گروهک منافقین تا سال 2012 از سوی واشنگتن هم گروهی تروریستی به شمار می‌رفت، اما پس از لابی‌گری گسترده، از این فهرست خارج شد.تاکنون گزارش‌های متعددی از ارتباط نزدیک منافقین با اعضای ارشد کنگره و پرداخت مبالغ کلان به آن‌ها برای حمایت از منافقین، منتشر شده است. از جمله سناتورهایی که روابط گرمی با منافقین دارد، رابرت منندز است که اخیرا در ارتباط با یک پرونده سوءاستفاده مالی، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود در کمیته روابط خارجی سنا شد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/یمن:

وزیر خارجه اردن: وضعیت یمن را چند سال پیش، پیش‌بینی کرده بودیم

سی‌ان‌ان- ناصر جوده وزیر خارجه اردن، گفت اردن ۵ یا ۶ سال پیش وضعیت فعلی یمن را پیش‌بینی کرده بود، زیرا با توجه به شباهت جغرافیایی این کشور به افغانستان، ساختار قبیله‌ای و وجود سلاح، ‌یمن فضای مساعدی برای رشد و نمو القاعده دارد. وزیر خارجه اردن که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد بر اهمیت مبارزه با ایدئولوژی تروریسم و مقابله با چالش‌های پیش رو نه تنها با حرف، بلکه با عمل تأکید کرد.

 

مأرب به زودی تحت کنترل کامل انصارالله

پایگاه خبری الفجر الجدید یمن- منابع خبری با اعلام پیروزی انصارالله در شهر صرواح اعلام کردند که این جنبش با کمک نیروهای ارتش و قبائل در حال پیروزی در مرکز استان نفتی و تاریخی مأرب است. استان‌ مأرب از نخستین استانهای یمنی است که در آن نفت، کشف، و پالایش آن از سال 1986 آغاز شد. این استان همچنین از منابع معدنی متعددی برخوردار است.

 

معاون نصرالله:‌ هرچقدر تجاوز به یمن طولانی شود، عربستان بیشتر زیان می‌کند

پایگاه خبری العهد- شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد: هر چقدر نبرد علیه یمن طولانی‌تر شود، عربستان بیشتر زیان می‌بیند. وی افزود: شکست آشکار عربستان را مشاهده کردیم آنجایی که جنبش انصار الله، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل اکثر مناطق کشور را در دست گرفته‌ و حتی کنترل شهر عدن نیر در دست آنهاست. هم اکنون همکاری بین جنوب و شمال یمن در جریان است. راه حل سیاسی، گزینه صحیح برون رفت از بحران یمن است.

 

کری از انصارالله خواست وارد مذاکره شود

شبکه خبری العربیه- جان کری وزیر خارجه آمریکا از اعضای جنبش انصارالله خواست وارد مذاکره برای حل و فصل بحران یمن شوند.

 

عبدالله صالح خواستار عقب نشینی انصارالله در ازای توقف حملات هوایی شد

المیادین- علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده یمن از انصارالله خواسته تا در چارچوب قطعنامه شورای امنیت از عدن و صنعا عقب نشینی کند و درخواست شورای امنیت را بپذیرد. وی از طرف‌های درگیر در یمن خواسته تا با پایان دادن به درگیری‌ها به میز مذاکرات بازگردند. پیش از این هم عبدالله صالح، پیشنهاد داده بود تا گروه‌های مسلح ارتش و انصارالله یمن از صنعاء و عدن خارج شده و سلاح خود را کنار بگذارند و در ادامه، تحت طرح شورای همکاری خلیج فارس با عربستان و منصور هادی به گفت‌و‌گو کنند. برخی از افراد نزدیک به علی عبدالله صالح از منصور هادی خواسته‌اند تا مقدمات خروج امن عبدالله صالح از یمن را فراهم کند.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/فرانسه:

نخست‌وزیر فرانسه: مسیحیان خاورمیانه بواسطه تروریسم داعش در حال نابودی هستند

روزنامه فرانسوی فیگارو- مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی با محکوم کردن وضعیت مسیحیان خاورمیانه اعلام کرد: مسیحیان خاورمیانه در حال نابودی و ریشه‌کن شدن هستند و اقدام داعش در قتل‌عام این افراد به ویژه در عراق و سوریه باید پایان یابد. فرانسه امروز در کنار قربانیان است و قربانیان امروز همان مسیحیان خاورمیانه هستند. داعش اخیرا در ادامه کشتارهای وحشیانه خود، مسیحیان خاورمیانه را هدف قرار داده و گاه و بیگاه با حمله به مناطق تحت سکونت آنها، آنها را به قتل می‌رساند.

 

قرارداد مربوط به فروش ناوهای میسترال به روسیه احتمالا لغو خواهد شد

روزنامه فرانسوی فیگارو- یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات مربوط به تحویل ناوهای فرانسوی میسترال به روسیه، روز جمعه از احتمال لغو این قرارداد خبر داد و گفت فرانسه و روسیه به توافق بر سر لغو قرارداد نزدیک شده‌اند. فرانسه سال گذشته تحویل ناوهای فرانسوی میسترال به روسیه را به دلیل بحران جاری در اوکراین متوقف کرد. قرارداد جنجالی تحویل چهار فروند ناو میسترال به نیروی دریایی روسیه اواخر ژانویه سال جاری امضا شده بود. فرانسه با امضای این قرارداد اولین کشور عضو ائتلاف ناتو بود که به روسیه ناو جنگی می‌فروخت.

 

اولاند: روابط اتحادیه اروپا و روسیه بطور قابل توجهی تخریب شده

روزنامه فرانسوی فیگارو- فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به همتای روس خود با اشاره به تخریب قابل توجه روابط اتحادیه اروپا و روسیه به سبب بحران اوکراین، خواستار حرکت رو به جلوی مسکو در راستای اجرای توافق صلح مینسک شد. پوتین نیز ضمن ابراز تأسف از سطح کنونی روابط روسیه با فرانسه و اتحادیه اروپا تصریح کرد: متأسفانه روابط روسیه با فرانسه و اتحادیه اروپا در سطح عالی قرار ندارد و میزان تبادلات تجاری از جمله با فرانسه کاهش یافته است. من معتقدم که ما باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای برقراری مجدد روابط خود بگردیم.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/فلسطین:

تحرکات کنونی فتح علیه حماس به دنبال پوشاندن پیروزی انتخاباتی پیرزیت است

پایگاه خبری الرساله- سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریکات همه‌جانبه جنبش فتح و مشاوران محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این جنبش را محکوم کرد. جنبش فتح پس از پیروزی قاطع ائتلاف دانشجویی حماس موسوم به وفا در انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه پیرزیت واقع در رام‌الله، دست به تحریکات همه جانبه علیه این جنبش زده است.

 

آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی یک‌دیگر را به نژادپرستی متهم کردند

روزنامه یدیعوت آحارونوت- بعد از خودداری رژیم صهیونیستی از اعطای ویزا به بلید نزیماند وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی برای بازدید از اراضی فلسطینی، حزب کمونیست این کشور، اسرائیل را به نژادپرستی متهم کرد. در مقابل، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: چند روز قبل یک حمله تند و نژادپرستانه علیه مهاجران در ژوهانسبورگ صورت گرفت. در این حمله، پلیس آفریقای جنوبی به سمت مهاجران سایر کشورهای همسایه آفریقا شلیک کرد. آفریقای جنوبی کماکان کشوری است که مشکلات جدی نژادپرستی و خشونت در آن وجود دارد.

 

امارات عربی متحده، حامی مالی یهودی‌سازی قدس

بی‌بی‌سی عربی- شیخ رائد الصلاح رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 48 طی یک افشاگری از حمایت مالی امارات متحده عربی برای یهودی کردن قدس خبر داد. وی گفت: ما اسنادی در دست داریم که ثابت می‌کند پول خرید 34 منزل و واحد مسکونی در قدس اشغالی از امارات به بانک‌های اسرائیل رسیده است.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/عراق:

دیدار صمیمی هیئتی از بسیج مردمی عراق با آیت‌الله سیستانی

فیس‌بوک- الجابری یکی از مسئولان نیروهای بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش، از دیدار هیأتی از نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش با آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق خبر داد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/ایتالیا:

تظاهرات هزاران آموزگار ایتالیایی علیه سیاست‌های آموزشی دولت

پرس‌تی‌وی- هزاران آموزگار ایتالیایی در اعتراض به طرح دولت برای خصوصی‌سازی بخش آموزش به خیابان‌های رم آمدند. روز پنجشنبه هم هزاران نفر از معترضان با پوشیدن لباس عزا و در حالی که شمع در دست داشتند به خیابان‌ها آمدند و به طرح اصلاحات آموزشی که همچنان در پارلمان این کشور درباره آن رایزنی می‌شود، اعتراض کردند. در این طرح، بخش خصوصی در مدارس ایتالیا سرمایه‌گذاری می‌کند و هدف از آن ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید و دوره‌های کارآموزی رایگان است. مخالفان معتقدند که این اقدام می‌تواند به خصوصی‌ گرایی هر چه بیشتر منتهی شود.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/ترکیه:

لیر به پایین‌ترین ارزش تاریخی رسید

آناتولی- ارزش لیر ترکیه زیر فشار تقویت دلار، بحران سیاسی و مقاومت بانک مرکزی به پایین ترین سطح ارزش در تاریخ خود در برابر دلار و معادل 2.74 لیر در برابر یک دلار رسید. طی روزهای گذشته و از ابتدای سال جاری، لیر ترکیه در حال تجربه بحران شدید و کاهش قابل توجه ارزش است. به دلیل وابستگی شدید اقتصاد ترکیه به سرمایه های خارجی، و وابستگی سرمایه داران خارجی به ثبات سیاسی در ترکیه برای ورود و با ادامه حضور، هرگونه بحران سیاسی می تواند به شدت بر اقتصاد این کشور تأثیر گذار باشد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/پاکستان:

نخست وزیر پاکستان وارد انگلیس شد

دنیا نیوز- نوازشریف نخست وزیر پاکستان به منظور انجام سفر 5 روزه، وارد لندن شد. وی قرار است در این سفر با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر مقامات این کشور دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای به تبادل نظر بپردازد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/سوریه:

جنگنده‌های اسرائیلی به قلمون سوریه حمله کردند

الجزیره- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه منطقه قلمون واقع در مرز سوریه با لبنان را هدف قرار دادند. این حمله شامگاه جمعه صورت گرفت و لشکرهای 155 و 65 را هدف قرار داد که مخصوص سلاح‌های راهبردی و موشک‌های دوربرد است. پس از حملات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، چندین انفجار شهر القطیفه و اطراف شهرهای یبرود و قاره واقع در منطقه قلمون را لرزاند.

 

قطع راه‌های ارتباطی گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی در قنیطره و درعا

خبرگزاری فارس- عملیات نیروهای مسلح و ارتش سوریه در جبهه عملیاتی جنوب این کشور و با تمرکز بر محورهای عملیاتی ریف قنیطره و ریف درعا همچنان ادامه دارد و این نیروها موفق شدند، خطوط ارتباطی و امداد و کمک رسانی رژیم صهیونیستی به گروه‌های مسلح تروریستی در این مناطق را قطع کنند. یگان‌های ارتش سوریه مواضع گروه تکفیری جبهه النصره در دو شهرک رویحینه و نبع الصخر در ریف جنوب شرقی قنیطره را گلوله باران کردند. این دو شهرک هم مرز با سرزمین‌ اشغالی فلسطین است و عناصر مسلح با هماهنگی مستقیم رژیم صهیونیستی از آنجا به داخل خاک سوریه نفوذ کرده و مرتکب جنایات و کشتارهای بی‌شمار علیه اهالی منطقه می‌شوند.

 

سازمان ملل خواستار تحریم تسلیحاتی سوریه شد

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- والری آموس معاون بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، تحریم تسلیحاتی و محدودیت‌های هدفمند علیه سوریه را خواستار شد. گروه‌های معارض دولت سوریه از نظر بین‌المللی به عنوان دولت شناخته نمی‌شوند و در صورت اعمال تحریم‌های بین‌المللی، ضرری از این ناحیه متحمل نخواهند شد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/انگلیس:

رهبر حزب کارگر: کامرون مسئول بخشی از بحران لیبی است

گاردین- اد میلبند انگلیس، نخست وزیر این کشور و رقیب انتخاباتی خود را مسئول بخشی از بحران لیبی دانست. وی گفت: بحران پناهجویان و صحنه‌های وحشتناک که در دریای مدیترانه به وقوع پیوست، نتیجه عدم برنامه‌ریزی مناسب برای دوره بعد از درگیری‌ها در لیبی است. هفته گذشته یک قایق حامل پناه‌جویان لیبیایی برای ورود به ایتالیا از طریق دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل ایتالیا غرق شد و دستکم 900 تن از مسافران آن، جان خود را از دست دادند.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/آلمان:

مخالفان دولت: رئیس سرویس اطلاعات باید به دلیل مشارکت در جاسوسی آمریکا استعفا کند

روزنامه آلمانی میتل دویچه‌تسایتونگ- چپ گرایان آلمان با انتقاد شدید از انتشار اخباری مبنی بر همکاری اطلاعاتی سرویس امنیتی این کشور با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از سیاستمداران و شرکت‌های اروپایی خواستار استعفای گرهارد شیندلر رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان شدند. هفته‌نامه آلمانی اشپیگل پنج‌شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود سرویس اطلاعات آلمان با وجود همه ممنوعیت‌های قانونی از سال 2002 در نظارت بر ارتباطات اینترنتی سیاستمداران و شرکت‌های اروپایی همکاری داشته است. در پی انتشار این اخبار اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که دفتر صدراعظمی هم‌اکنون سرویس اطلاعاتی آلمان را مامور تحقیقات سازنده برای روشن شدن وضعیت کرده است.

 

آلمان کشتار ارامنه را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت می‌‌شناسد

خبرگزاری بلومبرگ- آلمان در آستانه به رسمیت شناختن کشتار بیش از صد سال پیش ارامنه توسط عثمانی‌ها به عنوان نسل‌کشی است. پارلمان آلمان روز جمعه رأی‌گیری درباره طرحی را آغاز کرد که این کشتار را به عنوان نسل‌کشی طبقه‌‌بندی می‌کند. این اقدام در بحبوحه نگرانی‌ها از شدت گرفتن تنش‌ها بین آنکارا و برلین انجام شده است. حمایت اکثریت قانونگذاران آلمانی از این لایحه، تردیدی درباره تصویب نهایی آن باقی نمی‌گذارد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/عربستان:

سواحل عربستان، حیاط خلوت هواپیماها و زیردریایی‌های اسرائیل است

پایگباه خبری المنار فلسطین- عربستان در جریان تجاوزش به یمن بر منابع اطلاعاتی گسترده‌ای که از جمله مهم‌ترین آنها اطلاعات رژیم صهیونیستی بوده، تکیه کرده و سواحلش برای این رژیم باز است. جنگنده‌های جاسوسی ویژه جمع‌آوری اطلاعات و تجهیزات هشدار سریع صهیونیستی از زمان آغاز حمله به یمن سواحل عربستان را ترک نکردند. چندین دهه است که توافقی محرمانه میان اسرائیل و آل سعود در این باره وجود دارد و بر اساس این توافق سواحل عربستان برای اسرائیل باز است و جنگنده‌های اسرائیلی هر وقت خواستند می‌توانند در آن به پرواز درآیند.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/لبنان:

حزب‌الله برای پهپادهای خود باندی در شمال دره بقاع احداث کرده است

پایگاه تحلیلی آی‌اچ‌اس جینز- تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان بین سالهای فوریه ۲۰۱۳ و ژوئن ۲۰۱۴ برای پرواز پهپادهای خود یک باند فرودگاه در نزدیکی مرز سوریه به وجود آورده است. منابع حزب‌الله تأیید کرده‌اند که از یک هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از عملیات‌ علیه نیروهای تروریست در سوریه به ویژه در منطقه کوهستانی قلمون در شرق لبنان استفاده می‌کنند. حزب‌الله احتمالاً در این باندفرودگاه از هواپیماهای ایرانی ابابیل 3 یا شاهد 129 استفاده می‌کند.

 

تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و نصرالله در خانه مسیحی لبنانی

پایگاه اینترنشنال بیزنس تایمز- مسیحیان لبنان در یک جبهه همراه با حزب‌الله در برابر داعش می‌جنگند. رفعت نصرالله فرمانده نیروهای مسیحی که در کنار حزب‌الله و ارتش لبنان با داعش مبارزه می‌کنند در این مورد می‌گوید: تنها مقاومت حزب‌الله است که از ما محافظت می‌کند. تنها حزب‌الله است که در کنار ارتش ایستاده است. آن‌ها ما را همانطور که هستیم، می‌پذیرند. چیزی به ما تحمیل نمی‌کنند. زمانی که فرصتی باشد، آن‌ها در مراسم تولد کودکان ما شرکت می‌کنند. اینجا مردم پذیرفته‌اند که حزب‌الله می‌آید و کمک می‌کند. رفعت نصرالله بالای درب ورودی خانه‌اش تصویری بزرگ از سید حسن نصرالله نصب کرده و کنار آن هم عکسی از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران وجود دارد. بین تصاویر خانوادگی روی میز هم عکسی از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران به چشم می‌خورد.

 

افشای جزئیاتی از بدهی نفتی رژیم صهیونیستی به ایران/ آغاز نگارش متن توافق نهایی با بحث تحریم‌ها/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در خانه مسیحی لبنانی/ اسرائیل به‌رغم تحویل اس-300 توان حمله به ایران را دارد/ عقب‌نشینی ناو آمریکایی پس از بازگشت شناورهای ایرانی از مسیر یمن/ مذاکرات هسته‌ای برای ایران مهم‌تر از یمن است/روسیه:

رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از اولویت‌های مسکو در مذاکرات هسته‌ای است

راشاتودی- آلکساندر یاکاونکو معاون سابق وزیر خارجه روسیه و سفیر این کشور در انگلیس تلاش برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را از اولویت‌های کشورش در مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و گروه ۱+۵ دانسته است. وی تصمیم پوتین برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران را تصمیمی کاملاً قانونی دانسته اما تأکید کرده نباید تصور شود اجرای این قرار داد در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت

دیدگاه‌ها

این که تصویر رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای و سید حسن نصرالله در خانه ی یک فرد مسیحی است یک چیز تازه ای نیست چون رهبران اسلامی بردلهای ملتهای دنیا وارد شده اند نه با زور سرنیزه.دوست داشتن شخصیت ها بادل است نه به دین کاردارد نه به مرزهای بین کشورها و این است که خدا فرزندان زهرا سلام الله را حاکم دلها می کند

دیدگاه شما