به گزارش نافع به نقل از کورنگ، " نوید کریمی" با بیان اینکه یکی از محورهای همایش ملی بحران آب و راه های برون رفت آن در کبودراهنگ، نقش و تاثیر رسانه های دیداری، شنیداری و دیجیتال در ترویج الگوی مصرف آب بهینه است، اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها در زمینه آگاه سازی مردم در مورد بحران آب رسالت مهم و حساسی دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رزن با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در میان مردم گفت: رسانه ها می توانند در انسجام بخشی فعالیت بین دستگاه های اجرایی در موضوع آب فعالیت های گسترده ای داشته باشند.
وی مسئولیت رسانه ها را در قبال بحران آب بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: با توجه به این که وسايل ارتباط جمعی از کارآمدترين ابزارهای تسلط بر افکار عمومی است، باید با تاثیرگذاری بر شيوههای زندگی مردم، در مدیریت آب تأثيرگذار باشند.
این استاد دانشگاه ریشه فرهنگ صرفه جویی را در آموزه های دینی اسلام عنوان کرد و گفت: انواع فیلم ها و محصولات رسانه ای فاخر در مورد بحران آب می تواند مورد استقبال مردم قرار گیرد و در نتیجه در مدیریت بحران آب، موفق تر عمل شود.
انتهای پیام/ ب
دیدگاه شما