وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 12:24   |   کد مطلب: 13256
دهیاران در مدیریت و حفاظت از منابع آب مشارکت فعال داشته باشند
بخشدار مرکزی کبودراهنگ بر ضرورت مشارکت فعال دهیاران در مدیریت و حفاظت از منابع آب کشاورزی و شرب در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، یدالله ابراهیم خانی در همایش دهیاران بخش مرکزی کبودراهنگ ضمن تاکید بر تعامل مستمر دهیاران با دستگاه های اجرایی شهرستان، اظهار کرد: دهیاران با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و بسیج و شوراهای اسلامی باید در بحث اطلاع رسانی و شفاف سازی بحران آب به مردم فعال تر عمل کنند.
وی با اشاره به وابستگی مردم روستاها به کشاروزی و دامداری گفت : تنها راه حل برای رفع مشکل کمبود آب در روستاها مدیریت مصرف آب به وسیله ترویج فرهنگ صرفه جویی، پرهیز از کشت محصولات پر مصرف و رعایت الگوی کشت است.
بخشدار مرکزی کبودراهنگ در بخش دیگر سخنان خود به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم روستاها تاکید کرد و گفت: دهیاران در اجرای یادواره های شهدا در سطح روستاها پیشگام بوده اند و در این راستا کمک های قابل توجهی برای برگزاری این نوع برنامه ها داشته اند.
وی از برگزاری بیش از 30 یادواره شهدا در روستاهای بخش مرکزی کبودراهنگ خبر داد و گفت: بسیاری از این یادواره ها سخنران ویژه داشته اند و با هماهنگی نهادهایی همچون سپاه پاسداران، بنیاد شهید برگزار شده اند.
ابراهیم خانی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستای انجیرباغی خبر داد و گفت: این پروژه با تلاش و پیگیری ویژه و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال در حال اجرایی شدن است که پیمانکار این پروژه، قول اتمام آن را تا پایان سال داده است.
وی گفت: با اتمام این پروژه همه روستاهای بالای 20 خانوار بخش مرکزی کبودراهنگ دارای گاز خانگی می شوند.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما