وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 12:06   |   کد مطلب: 12854
بامدیریت تولیدشاهدواقعی شدن قیمت مرغ در بازارهستیم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:با اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت تولید مرغ و کنترل قیمت آن در استان در هفته جاری شاهد واقعی شدن قیمت مرغ در بازار هستیم.

به گزارش نافع، محمد نظرپور اظهار کرد: میران تولید سالانه مرغ دراستان همدان 70 هزار تن و میزان مصرف 50 هزارتن است که با این شرایط 20 هزار تن مرغ مازاد مصرف در استان وجود دارد بنابراین نیاز است صادرات مرغ از صورت بگیرد چرا که مرغداران استان درصورت تولید بیشتر متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه 500 مرغداری در استان همدان فعالیت دارند گفت: این مرغداری ها با ظرفیت 8 میلیون قطعه  جوجه‌ریزی در هر دوره فعال هستند. 

وی با اشاره به اینکه دروضعیت فعلی 20 هزار تن مازاد مصرف وجود دارد، تصریح کرد: درصورت تولید بدون برنامه و اضافه قیمت مرغ کمتر از قیمت تمام شده در بازار عرضه شده و تولید کننده دچار ضرر می‌شود در حالیکه اگر صادرات مرغ انجام بگیرد مرغ قیمت واقعی خود را در بازار پیدا می‌کند.

افزایش 4 درصدی جوجه ریزی در استان همدان

نظرپور ظرفیت تولید مرغ در استان همدان 70 هزار تن در سال دانست، خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه بیش از 15 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

نظرپور بیان کرد: تولیدکنندگان استان همدان قابلیت و آمادگی تولید مرغ با شرایط صادراتی را دارند و تنها در زمینه کشتارگاه نیاز به کار است چرا که از6 کشتارگاه موجود در استان تنها یک کشتارگاه خط دو کشتار دارد و می‌تواند مرغ صادراتی را کشتار کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه صادرات مرغ از استان همدان ناچیز است، گفت: مرغ‌های تولیدی استان صادر می‌شود اما میزان آن ناچیز بوده به‌طوری‌که برخی از تولیدکنندگان شهرستان‌های رزن، بهار و همدان تولیدات خود را به استان مرکزی صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد یک زنجیره تولید مرغ در استان همدان درحال پیگیری است، تصریح کرد: تا کنون اقدامات آن انجام شده اما تکمیل واحد کشتارگاه در بانک کشاورزی تامین اعتبار نشده است و درحال حاضر از زنجیره سایر استان ها استفاده می شود.

نظرپور با تاکید بر شرایط لازم برای ایجاد زنجیره تولید مرغ، عنوان کرد: واحد‌های خوارک طیور، کشتارگاه و پرورش مرغ مادر به عنوان حلقه‌های اصلی زنجیره هستند اگر کسی دو مورد از موارد ذکر شده را دارا باشد می‌تواند مشمول ایجاد زنجیره تولید شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت تولید مرغ و کنترل قیمت آن در استان در هفته جاری شاهد  واقعی شدن قیمت مرغ در بازار هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: برای اینکه در سال آینده با مشکل مازاد تولید مرغ در استان روبرو نشویم برای مرغداری ها سهمیه در نظر گرفته شده و هر شهرستان موظف است تا میزان معین شده جوجه ریزی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما