وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 14 آذر 1393 ساعت 19:07   |   کد مطلب: 11400
ایجاد بانک ایده و تجاری سازی یکی از نیازهای کشور است
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد بانک ایده و تجاری سازی یکی از نیازهای کشور است که امید است با ایجاد نهادهای عمومی کارآفرینی در کشور این نیاز نیز رفع شود.

به گزارش نافع، حسن طایی در جمع اصحاب رسانه همدان با اشاره به اینکه وضعیت فضای کسب و کار کشور در دولت تدبیر و امید بهبود یافته است، گفت: در رتبه بندی های بین المللی در خصوص شاخص های موجود در فضای کسب و کار رتبه کشور به 130 در جهان رسیده که این رقم نشانگر بهبود وضعیت است.

وی با بیان اینکه نهادینه نشدن کارآفرینی از مهمترین چالش های پیش روی این حوزه است ، افزود: کارآفرین کسی است که بتواند فرصت و فضا را فراهم کرده و فرصت های مستقلی را برای دیگران نیز به وجود بیاورد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اظهار ایده ها و چالش های موجود در کشور با حضور روسای کانون های کارآفرینی و کارشناسان کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش دو روزه انجام شد که این امر یکی از بزرگترین دستاوردهای این همایش است.

طائی با تأکید بر اینکه باید تعامل دولت و کارآفرین را بهبود بخشیم، خاطرنشان کرد: تعامل بین این دو بخش مهم حد و مرز ندارد و باید روز به روز بهتر شود.

وی با بیان اینکه باید در عمل زمینه مساعدتری برای کارآفرینی ایجاد کرد، اضافه کرد: ایجاد تعامل بین کارآفرینان و دولت یک بازی اجتماعی است که چند  گروه دولتی‌ها، کارآفرینان و قوه مقننه در آن نقش دارند و تمام ذینفعان اجتماعی وارد این بازی خواهند شد.

این مسئول با اشاره به لزوم وجود صندوق حمایت از کارآفرینان یادآور شد: برای اجرایی شدن این صندوق باید در چارچوب نظام بانکی کشور عمل کرد که وجود این صندوق در مصوبات تبدیل کانون های کارآفرینی به سازمان، مورد توجه قرار گرفته است.
حسن طایی ابراز داشت: شش سال است که ایجاد سازمان نظام کارآفرینی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است در حالی که این سازمان قرار است حامی کارآفرینان کشور باشد.
گفتنی است، همایش دو روزه کانون های کارآفرینی کشور 13 و 14 آذرماه با حضور 300 نفر از روسای کارآفرینی و کارآفرینان کشور در همدان برگزار شد.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام /ر.ح

دیدگاه شما