وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت 07:16   |   کد مطلب: 11372
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با ابراز ناراحتی از تسهیلاتی که به بسیاری از سرمایه‌گذاران اعطا شده اما به صنعت و تولید تبدیل نشد.

علی‌نعمت چهاردولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ماافزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس باید موانع مختلف را در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری، صنعت و تولید برطرف کند.

وی با بیان اینکه در گذشته سرمایه‌داران در عین سرمایه‌گذاری، کارآفرینی هم می‌کردند، گفت: این افراد بر اساس اندوخته خود، تسهیلات دریافتی و همچنین امکاناتی که دولت در اختیار آنها قرار می‌داد، زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کردند.

چهاردولی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع تفاوت بین سرمایه‌گذار و کارآفرین در جامعه مطرح است، ابراز داشت: امروزه عده‌ای خود را کارآفرین معرفی و طرح‌هایی ارائه می‌کنند اما سرمایه‌ای ندارند تا ایده‌های خود را به کارآفرینی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تجاری‌سازی ایده‌ها باید ویژه دیده شود و با سرمایه‌گذاری پیوند بخورد، افزود: یکی از مهمترین اهداف قانون بهبود کسب و کار ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که مجلس فقط قانون مصوب می‌کند، به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد پس دولت نیز باید با اجرایی کردن مصوبات، به کمک مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی ذخیره خوبی دارد، گفت: با وجود اینکه مجلس مصوب کرده کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از تسهیلات ارزی و ریالی استفاده کنند، اما کاغذبازی و بروکراسی اداری باعث شده بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل نبود حداقل سرمایه و نقدینگی تعطیل شوند.

چهاردولی تأکید کرد و افزود:در اصل 44 قانون اساسی بر کاهش تصدی‌گری دولت و ورود بخش خصوصی به عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و... تأکید شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه با بیان اینکه استفاده از صندوق توسعه ملی صرفاً برای بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است، این مهم را در راستای کمک به توسعه کشور و ایجاد اشتغالزایی دانست.

وی تصریح کرد: در همین راستا تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در راستای گسترش کارآفرینی در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات مجلس در خصوص شهرک‌های صنعتی است، افزود: طبق این مصوبه دولت موظف است امکانات اولیه اعم از آب برق و گاز و... را تا درب ورودی شهرک‌ها بیاورد.

وی با ابراز ناراحتی از تسهیلاتی که به بسیاری از سرمایه‌گذاران اعطا شده اما به صنعت و تولید تبدیل نشد، گفت: تصویب لایحه دولت برای خروج از رکود یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما