وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 11:29   |   کد مطلب: 10854
برچسب قيمت بر روي كالاها اجباری شد
مدير بازرسي اتاق اصناف همدان از اجباری شدن نصب برچسب قیمت بر روی کالاها خبر داد.

به گزارش نافع، حميدرضا بابایی در گفتگويي با اشاره به اينكه عدم نصب برچسب موجب گران فروشي مي‌شود و راه براي گران‌فروشي در واحدهاي صنفي را باز مي‌كند، گفت: به منظور تنظيم بازار و يكسان‌سازي قيمت‌ها، واحدهاي صنفي ملزم به نصب برچسب قيمت بر روي كالا شدند.

وي افزود: فرهنگ‌سازي لازم براي نصب برچسب قيمت بر روي كالاها از مهمترين برنامه اتاق اصناف همدان است.

بابایی با اشاره به اينكه اجبار واحدهاي صنفي براي نصب برچسب قيمت بر روي كالاها به منظور تنظيم بازار و يكسان‌سازي قيمت‌ها است، اظهار داشت: قيمت بر روي كالاها با هماهنگي واحد بازرسي مجمع امور صنفي انجام مي‌شود.

مدير بازرسي اتاق اصناف همدان خاطرنشان كرد: در حال حاضر عدم نصب برچسب از مهمترين دغدغه‌هاي اتاق اصناف همدان است كه مي‌تواند يكي از مهمترين موارد تخلف در واحدهاي صنفي باشد.

وي تصريح كرد: نصب و درج قيمت بر روي كالاها در قانون نظام صنفي به عنوان يكي از مهمترين وظايف واحدهاي صنفي اعلام شده و در قانون حمايت حقوق مصرف‌كنندگان نيز بر اين مسأله تأكيد شده كه در صورت عدم رعايت آن از طريق واحدهاي صنفي جرايمي براي آنها در نظر گرفته شده است.

حميدرضا بابايي ادامه داد: يكي از اقدامات مهم كه بايد در واحدهاي صنفي و خرده‌فروشي انجام و اجرا شود، الزام خرده‌فروشان به نصب برچسب قيمت بر روي كالاها است، زيرا با انجام اين موضوع حق انتخاب به مصرف‌كننده داده مي‌شود و حقوق آنان نيز محفوظ خواهد ماند.

این مسئول با بيان اينكه خوشبختانه در طول يك ماه با اقداماتي كه از اين طريق انجام شده شاهد تخلفات كمتري بوديم، ابراز داشت: ثبات قيمت كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم و انجام بازرسي‌هاي دقيق از مهمترين دلايل كاهش تخلفات واحدهاي صنفي است.

مدير بازرسي اتاق اصناف همدان با اشاره به اينكه گران‌فروشي از عمده‌ترين تخلفات واحدهاي صنفي است، گفت: سياست خوبي در تنظيم بازار و يكسان‌سازي قيمت‌ها انجام شده است.

بابایی یادآور شد: در راستاي اجراي اين موضوع قانونمند تاكنون 120 هزار قطعه برچسب براي استفاده در واحدهاي صنفي و نصب بر روي كالاهاي خود در سطح شهر و مجتمع‌هاي تجاري تحويل داده شده است.

وي اذعان داشت: واحدهاي صنفي كه در اين امر قانوني كوتاهي كرده و از انجام آن كوتاهي كنند واحدهاي صنفي آنها پلمب و از سوي سازمان تعزيرات حكومتي به منظور رعايت ضوابط قيمت‌گذاري، پرده‌اي با عنوان گران‌فروشي نصب خواهد شد.

حميدرضا بابايي همچنين بر جمع‌آوري ظروف يكبار مصرف در رستوران‌ها و توزيع‌كنندگان مواد غذايي به خصوص در ايام ماه محرم تأكيد و تصریح کرد: به جاي استفاده از ظروف يكبار مصرف پلاستيكي از ظروف يكبار مصرف گياهي استفاده شود و در غير اين صورت تخلف‌كنندگان در اين زمينه به سازمان قضايي معرفي و با آنها برخورد قانوني خواهد شد.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما