وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 شهريور 1398 ساعت 21:41   |   کد مطلب: 10635
آیین شام غریبان حسینی با حزن و اندوه در همدان برگزارشد
آیین شام غریبان حسینی در میان حزن و اندوه سوگواران سید الشهدا (ع) با روشن شدن شمع ها و فانوس ها در تکایا، حسینیه ها و مساجد همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، مردم مومن و خداجوی همدان در غروب و در پایان روز عاشورا در فضایی آکنده از حزن و اندوه آیین شام غریبان را در مساجد و حسینیه ها برگزار کردند.

مردم عزادار همدان در آیین شام غریبان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در مناطق مختلف با دست بر سر زدن و آرام بیت های 'کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود/ خیمه ها بی پاسبان می ماند اگر زینب نبود، زینب ای شمع تمام افروخته / یادگار خیمه های سوخته، دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت / آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست' زمزمه کردند.

علاوه بر مساجد و حسینیه ها، هیات های مذهبی واقع در محله های قدیمی حاجی، ملاجلیل، درودآباد، بختیاری ها، بنه بازار، ورمزیار، مختاران، باغ میرعقیل، عباسیه جولان، کبابیان، بیت العباس ، مکتب زینب، گلپا و فاطمیه در تکایان و منازل پیرغلامان، مداحان اهل بیت با نوحه ها و دوبیتی های حزن انگیز در اجتماع عزاداران به سوگواری پرداختند.

همچنین برخی دسته های عزاداران با در دست داشتن فانوس و مشعل و با پای برهنه به یاد اسیران کربلا مسیری را طی کردند.

تلاوت قرآن و زیارت عاشورا در بین عزاداران حسینی حاضر در مساجد، حسینه ها و نیز هیات های مذهبی فضایی روحانی را متجلی کرده بود.

برخی هیات های مذهبی تا ساعاتی از بامداد روز چهارشنبه به عزاداری و سوگواری پرداخته اند.

دیدگاه شما