وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 8 آبان 1393 ساعت 11:23   |   کد مطلب: 10503
خاخام افراطی صهیونیست ترور شد + عکس
خاخام راستگرا و معروف صهیونیست در مراسم سالانه مذهبی اسرائیلی‌ها؛ از سوی یک موتور سوار نا‌شناس هدف چندین گلوله قرار گرفت.

به گزارش نافع؛ پلیس رژیم صهیونسیتی از هدف قرار گرفتن یک خاخام تندروی صهیونیست در قدس اشغالی خبر داد.

«یهودا گلیک» ۵۰ ساله خاخام راستگرا و معروف اسرائیلی در مقابل مرکز میراث مناخیم بگین و در مراسم سالانه مذهبی اسرائیلی‌ها؛ از سوی یک موتور سوار نا‌شناس هدف چندین گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

منابع صهیونیستی وضعیت وی را وخیم اعلام کرده و گفته‌اند که فرد مهاجم به منطقه‌ای در شمال قدس متواری شده است.

برخی منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که فرد مهاجم به احتمال زیاد ساکن محله شعفاط در قدس اشغالی است.

در این مراسم مذهبی شخصیت‌های ارشد دیگری از جمله برخی وزرای کابینه اسراییل و نیز برادر زن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل نیز حضور داشتند.

«میکی روزنفلد» سخنگوی پلیس از تلاش برای یافتن عامل این تیراندازی خبر داد.

پلیس صهیونیستی همچنین گفته که ترور گلیک از قبل برنامه ریزی شده بوده و تا لحظاتی دیگر نشستی امنیتی به منظور بررسی اوضاع قدس پس از این حادثه برگزار خواهد شد.

«یوری ارئیل» وزیر صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواسته در واکنش به ترور یهودا گلیک به تمامی یهودیان اجازه دهد به مسجد الاقصی تعرض کنند.

گفته شده است این خاخام تندرو در این مراسم تلاش کرده است با نمایش فیلمی، فلسطینی‌ها را به ارعاب و تهدید کردن اسرائیلی‌ها، متهم کند.

گلیک از مسئولان گروهک هیات امنای جبل الهیکل است که تلاش می‌کند با تحریک یهودیان به حمله به مسجد الاقصی مقدمات تخریب این مسجد را فراهم کند. 

وی یکی از تندرو‌ترین خاخام‌های یهودی است که معمولا در تعرضات دسته جمعی به مسجد الاقصی مشارکت دارد و بار‌ها به فلسطینیان و نگهبانان مسجد الاقصی حمله ور شده است.

منبع:ابنا

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت