وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 26 مهر 1393 ساعت 12:45   |   کد مطلب: 10231
تأکید سرپرست تبلیغات اسلامی همدان:
هیئات مذهبی در شهرستان همدان ثبت شوند
هیئات مذهبی در شهرستان همدان ثبت شوند
هیئات مذهبی غیرثبتی در شهرستان همدان برای ثبت هیئت خود به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان مراجعه کنند.

به گزارش نافع، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: تمامی هیئات مذهبی در شهرستان همدان که غیر ثبتی هستند و در حال حاضر برای مناسبت های مذهبی فعالیت دارند برای ثبت هیئت خود به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان مراجعه کنند.

وی افزود: شهرستان همدان به عنوان قلب تپنده این استان فعالیت می کند و نسبت به نقاط دیگر این شهرستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام جمشیدی عنوان کرد: در همدان بیش از700هیئت مذهبی وجود دارد که 480هیئت ثبت شده که از این تعداد 41هیئت  ثبت شده مربوط به بانوان و بقیه مختص به هیئت مذهبی آقایان است.

وی افزود: تلاش این سازمان در این است که هیئات غیر ثبتی فعالیتی نداشته باشند مگر اینکه ثبت شوند و هیئت غیر ثبتی بیشتر در روستاهای شهرستان همدان فعالیت دارند.

جمشیدی بیان داشت: در شهرستان همدان هیئت مذهبی براساس نوع فعایت به سه گروه تقسیم می شوند هیئتی که در طول سال و در مناسبت های مختلف فعالیت دارند، هیات فعال و گروه دیگری از هیئات هم در مناسبتهای مذهبی نه به شکل فراگیر و دائم فعالیت دارند که نیمه فعال نامیده می شوند و گروه آخر تنها در ماه محرم فعال هستند که به شکل راکد نام گذاری شده اند وقالب هیئات در شهرستان همدان از نوع آخر هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: هیئات برای ثبت خود به سه شاخصه مهم روحانی، مداح وذاکر اهل بیت و مربی قرآن نیاز دارند.

این مسئول اظهار داشت: تلاش بیشتراداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بر ثبتی کردن هیئات غیر ثبتی است و با مراجعه به اداره می توانند به سهولت وبا رعایت شرایط به ثبت هیئت خود اقدام کنند.

حجت الاسلام محمد جمشیدی اضافه کرد: از بین هیئات ثبت شده و فعال، هیئاتی به عنوان شاخص انتخاب می شوند واین اداره به هیئات شاخص برای اجرای هر چه بهتر و بیشتر برنامه هایشان مساعدت هایی می کند.

 

فرشته درهم فروش

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت