وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 21 مهر 1393 ساعت 15:21   |   کد مطلب: 10113
غدیر یعنی بزرگداشت فرهنگ علوی
رییس بنیاد غدیر استان همدان گفت: غدیر یعنی بزرگداشت فرهنگ علوی و همه باید در راستای بزرگداشت غدیر قدم بردارند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم افزود: به منظور بزرگداشت عید غدیر خم برنامه های متنوعی از سوی دستگاه های اجرایی با همکاری و مشارکت مردمی و تشکل ها در دهه امامت و ولایت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه جهان بشریت تشنه معارف غدیر و معارف علوی است اضافه کرد: بزرگداشت غدیر یعنی بزرگداشت فرهنگ علوی و همه باید در راستای بزرگداشت غدیر قدم بردارند.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: عید غدیر عید ولایت و سرپرستی انسان های شایسته بر امت اسلامی است و عید غدیر روز شادی، نشاط ، بالندگی و روز رسیدن به ارزش های اسلامی و اتحاد امت اسلامی است.

حجت الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: روز عید غدیر متعلق به همه مسلمانان جهان است و در طول زمان جاری و ساری است.

وی با تاکید بر اشاعه و ترویج سنت های روز عید غدیر گفت: دید و بازدید، دادن عیدی، اطعام اقوام و دوستان، سرکشی به ایتام و بیماران از جمله آداب این روز است که باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

وی اظهار کرد: همه باید پیام غدیر را درک کنند، بشناسند و با توجه به مسوولیت و توانایی خود به پیام های آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه 50 برنامه محوری در قالب بیش از 200 برنامه در سطح استان همدان به مناسبت عید غدیر اجرا شده است گفت: نورافشانی در پنج نقطه شهر همدان، برگزاری جشن بزرگ غدیر با همکاری بنیاد غدیر ، برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر با توزیع 10 هزار جلد کتاب در بقاع متبرکه و امامزادگان استان همدان ، اعزام مبلغ به روستاها و برگزاری آیین بزرگداشت غدیر در روستاها و اجرای جشن های متنوع در مساجد و حسینیه ها از جمله مهمترین این برنامه ها است.

در سال دهم هجرت پیامبر اکرم(ص) آخرین حج خود (حجة الوداع) را بجای آورد و در مسیر بازگشت از حج در مکانی به نام غدیر خم مساله امامت و جانشینی حضرت علی(ع) را به فرمان الهی ابلاغ کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر خم شهرت دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما