وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 13 مهر 1393 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 9937
برافراشته شدن پرچم داعش بر فراز جبل الرحمه عرفات در مناسک حج
برخی فعالان سیاسی در فیس بوک، تویتر و یوتیوب تصاویری از برافراشته شدن پرچم سیاه داعش در میان حجاج به هنگام ادای بزرگترین رکن حج و وقوف در عرفات را در صفحات شخصی خود منتشر کردند.

به گزارش نافع به نقل از جام نیوز، خبرنگاران و فعالان در پایگاه های اجتماعی روز جمعه از اقدام شخصی یا اشخاصی در برافراشتن پرچم داعش بر فراز جبل الرحمه عرفات به هنگام ادای مناسک حج خبر دادند.

برخی فعالان سیاسی در فیس بوک، تویتر و یوتیوب تصاویری از برافراشته شدن پرچم سیاه داعش در میان حجاج به هنگام ادای بزرگترین رکن حج و وقوف در عرفات را در صفحات شخصی خود منتشر کردند.

تلویزیون ماهواره ای عربستان هم که تصاویر مناسک حج را به صورت زنده پخش می کند ،این تصویر را برای چند دقیقه پخش کرد، اما کارگردان به محض متوجه شدن از ادامه آن جلوگیری کرد.

عبدالباری عطوان یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران عرب در مقاله ای در روزنامه رای الیوم، نوشت: زمانی که پخش مستقیم مراسم عرفه را دنبال می کردم که بیش از دو میلیون حاجی از مناطق مختلف برای ادای مناسک حج در لباسهای سفید احرام با چهره های شاد و سرشار از خوشبختی و ایمان در حال انجام مناسک بودند، توجهم به پرچم سیاه داعش افتاد که از دور بر بالای جبل الرحمه به اهتزاز درآمده بود و عبارت لااله الا الله محمد رسول الله در وسط آن به رنگ سفید به چشم می خورد.

 

عطوان ادامه داد: نمی دانم چه کسی این پرچم را برافراشته زیرا پخش این تصویر فقط چند ثانیه طول کشید و نمی دانم و از کجا باید بدانم چه بر سر صاحب آن آمده است.

وی افزود: مقام های سعودی از انجام اقدام های سیاسی در اماکن مقدس جلوگیری میکنند، چه رسد به برافراشتن پرچم داعش زیرا سعودی ها، دشمنی شدیدی با داعش داشته و آنها را در اوج اقدامات تروریستی می دانند و جنگنده های عربستان همراه با جنگنده های آمریکایی، پایگاه ها و تجمعات داعش را بمباران می کند.

عطوان گفت: شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان سعودی به نمایندگی از مقام های  سعودی و همه اعضای ائتلاف بین المللی اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، در خطبه نماز جمعه در مسجد نمره درعرفات، بدون اینکه نامی از داعش ببرد از رهبران کشورهای اسلامی خواست تا این گروه را هدف قرار دهند.

وی خطاب به داعش گفت: دین، امنیت وعقاید شما هدف قرار گرفته است.

وی افزود: به گروهی دچار شده ایم که خونها را ریخته و جانهای پاک را کشته و چهره زشتی از اسلام ارائه داده که هیچ تناسبی با اسلام ندارد، این افراد  جنایتکارانی هستند که خونها را ریخته و دارایی مردم را غارت کردند.

 

به نوشته وب سایت العالم، عطوان نوشت: خطبه الشیخ آل الشیخ بالاترین مقام مذهبی عربستان، میزان نگرانی مقام های عربستان سعودی از این گروه، عقاید دینی و مبارزاتی آنها و میزان نفوذ آنها در میان مردم را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پرچم "خلافت اسلامی" به مشاعر مقدسه در مکه مکرمه و کوه عرفه در یوم الوقفه راه یافته که البته شاید اقدام یک حاجی هیجان زده باشد یا یک اقدام عمدی که از پیش به خوبی برای آن برنامه ریزی شده باشد، اما هرچه که باشد، پیام بسیار مهم و در عین حال بسیار خطرناکی دارد.

درحالیکه عربستان سعودی به عنوان یکی از متهمان ردیف اول حمایت از گروه‌های تروریستی شناخته می‌شود، با چرخش تبلیغاتی مواضع عربستان در قبال این گروه‌ها، داعش علیه مفتی‌ها و مبلغان سعودی اعلام جنگ کرد و آنها را در فهرست ترور خود قرار داد.

اظهارات مقامات مذهبی و سیاسی سعودی درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه داعش و النصره، تبعه عربستان سعودی هستند و همچنین از آغاز بحران و جنگ در سوریه حمایت های گسترده ای از سوی برخی ها در عربستان سعودی برای گروه های تروریستی سرازیر شده است.

با آغاز بحران سوریه در اسفند ما سال 1389 و پس از آن در عراق، مفتی ها و حکومت عربستان سعودی همه نوع کمک و حمایت از جمله سیاسی، مالی، نظامی و رسانه ای از گروهک های تروریستی النصره و داعش در سوریه و عراق داشته است.

دیدگاه شما